Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:Koos24 schreef
2 mensen (man en vrouw) zijn illegaal in Nederland en er wordt tijdens hun verblijf IN Nederland een kind geboren.
Die is dan toch automatisch Nederlander?
En daar aan gekoppeld de vraag; Heeft het kind dan leerplicht? Recht op kinderbijslag?
Da's nou het frappante; Als een kind wordt geboren uit 2 niet-Nederlandse ouders dan heeft het kind NIET de Nederlandse nationaliteit, maar kan dit op de 18e verjaardag wèl aanvragen.
Hoe het zit met leerplicht e.d. weet ik eerlijk gezegd niet.
Dus dan moet het kind 18 jaar illegaal hier verblijven?
Absurde regel!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

koos24 schreef:
Harro schreef:NOS-TT, pagina 105
Kinderartsen moeten zich verzetten tegen het uitzetten van zieke kinderen die illegaal in Nederland zijn. Dat vindt de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde. De NVK heeft een gedragscode voor artsen gemaakt. Daarin staat wat kinderartsen moeten doen als een patientje mogelijk wordt uitgezet. Als de gezondheid in gevaar komt moet de arts bezwaar maken. Verder mag hij patientjes nooit weigeren, ook geen onverzekerde of illegale kinderen. Ook moeten artsen het maatschappelijk werk waarschuwen als dat nodig is. De code moet nog door de leden van de NVK worden goedgekeurd.
Kinderen is heel moeilijk, vooral ziek.
Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Dus dan moet het kind 18 jaar illegaal hier verblijven?
Absurde regel!!
Nee, ze zetten het kind en zijn ouders uit of geven ze een verblijfsstatus. Maar het komt ook voor dat ze het kind asiel geven maar de ouders uitzetten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef
Dus dan moet het kind 18 jaar illegaal hier verblijven?
Absurde regel!!

Niet iedere niet-Nederlander is meteen illegaal natuurlijk...
De regel blijft trouwens absurd. In vele andere landen werkt het zo dat iedereen die in dat land geboren wordt automatisch de nationaliteit heeft.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:
koos24 schreef:
Harro schreef:NOS-TT, pagina 105
Kinderen is heel moeilijk, vooral ziek.
Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

dvaupell schreef:Koos24 schreef
2 mensen (man en vrouw) zijn illegaal in Nederland en er wordt tijdens hun verblijf IN Nederland een kind geboren.
Die is dan toch automatisch Nederlander?
En daar aan gekoppeld de vraag; Heeft het kind dan leerplicht? Recht op kinderbijslag?
Da's nou het frappante; Als een kind wordt geboren uit 2 niet-Nederlandse ouders dan heeft het kind NIET de Nederlandse nationaliteit, maar kan dit op de 18e verjaardag wèl aanvragen.
Hoe het zit met leerplicht e.d. weet ik eerlijk gezegd niet.
Als je in Nederland wordt geboren wil dat nog niet zeggen dat je dan automatisch Nederlander/se wordt.

Artikel 3 van de Rijkswet op het nederlanderschap:
Artikel 3
1.
Nederlander is het kind waarvan ten tijde van zijn geboorte de vader of de moeder Nederlander is, alsmede het kind van een Nederlander die voordien is overleden.
2.
Het op het grondgebied van Nederland, onderscheidenlijk de Nederlandse Antillen of Aruba, of aan boord van een in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba te boek gesteld zeeschip of luchtvaartuig, gevonden kind wordt aangemerkt als het kind van een Nederlander tenzij binnen vijf jaren, te rekenen vanaf de dag waarop het is gevonden, blijkt dat het kind door geboorte een vreemde nationaliteit bezit.
3.
Nederlander is het kind van een vader of moeder die ten tijde van de geboorte van het kind zijn of haar hoofdverblijf heeft in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba en die zelf geboren is als kind van een vader of moeder die ten tijde van zijn of haar geboorte in een van die landen hoofdverblijf had, mits het kind ten tijde van zijn geboorte zijn hoofdverblijf heeft in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba.
Op grond van artikel 8 van bovengenoemde wet kan een 'illegaal' nooit Nederlander worden. Een 'illegaal' heeft ook geen recht op sociale voorzieningen (m.u.v. minderjarigen o.g.v de WWB) maar soms wel recht op sociale verzekeringen, medische hulp en rechtsbijstand. Dit is het gevolg van de zgn. Koppelingswet.
Laatst gewijzigd door Motorway op 25 mei 2006, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

THOR schreef:
Harro schreef:
koos24 schreef: Kinderen is heel moeilijk, vooral ziek.
Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Gehoort? (sic!) Van wie dan?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Vreemd, want dat is niet zo. Uitgeprocedeerde homoseksuelen worden gewoon uitgezet. Daarom was er nog zo'n rel over tijdelijk niet terugsturen naar Iran na de executie van twee mannen vanwege het praktiseren van de homoliefde.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Motorway schreef:
THOR schreef:
Harro schreef: Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Gehoort? (sic!) Van wie dan?
We zaten toen in de kroeg met een groep vrienden.
En als je het hebt over asielzoekers heb je gelijk ieders aandacht.
Over en weer is toen wat gezegd.
Maar of het waar is weet ik niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR Schreef:
Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Je kunt hier natuurlijk niet volstaan met zo'n opmerking.

We willen graag weten waarom het een verschil zou maken als iemand homo is.

Ik neem aan dat je het over de discussie hebt die gaat over het feit dat er homo's worden uitgewezen naar (ik meen) Iran omdat een rapport van de WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) beweert dat, zolang homo's zich niet als zodanig profileren in Iran, ze daar betrekkelijk veilig kunnen leven.
Hierover is al een rel geweest omdat de WRR dit heeft gebaseerd op het feit dat er formeel geen Homo's de doodstraf hebben gekregen ALLEEN omdat ze homo waren, maar altijd gecombineerd met een ander strafbaar feit.

Wat zeg je daarvan THOR?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:THOR Schreef:
Ook gehoort:als je verteld dat je homo bent mag je ook blijven.
Je kunt hier natuurlijk niet volstaan met zo'n opmerking.

We willen graag weten waarom het een verschil zou maken als iemand homo is.

Ik neem aan dat je het over de discussie hebt die gaat over het feit dat er homo's worden uitgewezen naar (ik meen) Iran omdat een rapport van de WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) beweert dat, zolang homo's zich niet als zodanig profileren in Iran, ze daar betrekkelijk veilig kunnen leven.
Hierover is al een rel geweest omdat de WRR dit heeft gebaseerd op het feit dat er formeel geen Homo's de doodstraf hebben gekregen ALLEEN omdat ze homo waren, maar altijd gecombineerd met een ander strafbaar feit.

Wat zeg je daarvan THOR?
Waarom zou ik niet kunnen volstaan met zo`n opmerking??
Motorway vroeg me ook daarover,daar heb ik dus netjes op geantwoord.
Ik neem aan dat je het gelezen hebt.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@ THOR: Ik vermoed dat onze posts elkaar "gekruist" hebben...

Maar zoals ik al dacht betreft het dus borrelpraat...

Bedankt voor de reactie, Thor.

Als je nou weer in de kroeg over dit onderwerp gaat praten, kun je misschien mijn vorige post meenemen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

dvaupell schreef: Hierover is al een rel geweest omdat de WRR dit heeft gebaseerd op het feit dat er formeel geen Homo's de doodstraf hebben gekregen ALLEEN omdat ze homo waren, maar altijd gecombineerd met een ander strafbaar feit.
Een paar maanden terug zijn er 2 jongens opgehangen in Iran, officieel omdat ze "gerommeld" zouden hebben met kinderen maar dat geloofd niemand, tenminste niemand die buiten Iran woont.

Ook in Iran trekken ze zich een enkele keer wat aan van kritiek uit de rest van de wereld, dus worden excecuties van homo's uitgevoerd onder andere voorwentselen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dat klopt idd Harro ik blijf achter mijn door jouw zo genoemde harde lijn staan.
Verzorgt kunnen ze ook in hun eigenland worden.
Dit is niet hard maar gewoon een nromaal iets.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het is ook heel simpel je kunt in Iran gewoon leven als homo mits je het niet kenbaar maakt,dat hebben deze jongens dus wel gedaan dacht ik zo.
Waarom zou je als je homo bent in Iran wat laten blijken terwijl het je kop kan kosten?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gesloten