Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Inderdaad, waarom zou je het dan laten merken. Maar ook, waarom zou je er dan blijven? Vind jij het niet volkomen logisch dat homo's uit Iran dat land verlaten en onderdak zoeken in een vrijer land? Je kunt van mensen niet verwachten dat ze zoiets essentieels als de liefde hun leven lang onderdrukken. Jasper, ik kan je antwoord al raden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Idd wat kunnen wij er aan doen allemaal opvangen?
Lijkt me geen juist idee ofwel Haro?


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, niet alleen wij maar de vrije westerse wereld moet dergelijke vluchtelingen opvangen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
Ook ik heb een menselijke kant :)

Inderdaad een doodziek kind uitzetten is vermoedelijk zijn of haar doovonnis tekenen, je ligt niet voor een griepje in het ziekenhuis.

Ouders uitzetten kind hier laten ook onacceptabel.

Heb ook nergens in mijn postings aangegeven dat er binnen een wettelijk kader geen ruimte moet zijn voor bijzondere gevallen.

Je seksuele voorkeur is geen asielgrond, jammer voor de Iraanse homo's
Let wel, dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

MARKET GARDEN schreef:Heb ook nergens in mijn postings aangegeven dat er binnen een wettelijk kader geen ruimte moet zijn voor bijzondere gevallen.
Geen ruimte in de wet voor uitzonderingen. Dat is pas rigide. Andere mensen in dit topic zeggen dat helaas wel.
MARKET GARDEN schreef:Je seksuele voorkeur is geen asielgrond, jammer voor de Iraanse homo's. Let wel, dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken.
Homo's die onderdrukt worden moeten niet naar Nederland vluchten maar gewoon niet laten merken dat ze homo zijn. Want als je weet dat je de doodstraf krijgt dan ben je toch gek als toch homo blijft? Toch? Gewoon pech gehad dat ze niet in een vrij land geboren zijn maar daar kunnen wij niets aan doen. Grenzen dicht :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

MARKET GARDEN schreef:
Harro schreef:Eerlijk gezegt verwacht ik van Jasper en Market Garden dat ze consequent achter hun harde lijn blijven staan. Dus zoiets als: de meeste van die kinderen zijn hier in Nederland ziek geworden terwijl hun ouders de procedure aan het rekken waren. De wet is duidelijk dus gewoon uitzetten want anders weten asiel-avonturiers wat ze tedoen staat: zieke kinderen meebrengen want dan mag je blijven.
Ook ik heb een menselijke kant :)

Inderdaad een doodziek kind uitzetten is vermoedelijk zijn of haar doovonnis tekenen, je ligt niet voor een griepje in het ziekenhuis.

Ouders uitzetten kind hier laten ook onacceptabel.

Heb ook nergens in mijn postings aangegeven dat er binnen een wettelijk kader geen ruimte moet zijn voor bijzondere gevallen.

Je seksuele voorkeur is geen asielgrond, jammer voor de Iraanse homo's
Let wel, dat is mijn mening, iedereen mag daar anders over denken.
Vervolgd worden op grond van je seksuele voorkeur is wel een asielgrond. Nederland heeft onder meer een groot aantal verdragen getekend waarin ons land (bijna elk beschaafd land ter wereld heeft dit overigens) zich verplicht vluchtelingen op te nemen. Ik ga er ook van uit dat het 'an sich' opnemen van vluchtelingen geen probleem is voor de deelnemers aan deze discussie.

Voor een heleboel mensen zijn overigens 'vluchtelingen' , 'buitenlanders', 'migranten', 'gezinsherenigden' etc. allemaal een pot nat, wat meer over die mensen zegt dan over de personen waar het hier over gaat.

Nederland heeft zich gewoon verplicht vluchtelingen op te nemen. Toen daadwerkelijk deze vluchtelingen zich aandienden (dat begon met de mede door het Westen uitgelokte oorlog in ex-Joegoslavie) begon natuurlijk de ellende, wat opvang kost nl tijd, geld en mankracht. Ons kleine landje met zijn grote mond werd weer eens met de neus op de feiten gedrukt en kreeg letterlijk en figuurlijk de rekening gepresenteerd: veel aanvragen, weinig opvang en een trage overheid. Hoe tolerant ons landje eigenlijk was bleek uit de nogal negatieve reacties op de aankondiging van een asielzoekerscentrum in de achtertuin.

Resultaat: schrijnende gevallen. Ik heb het idee -en dat baseer ik op gesprekken met mensen van het COA en de uitstroom van mensen bij het COA- dat door de strengere regelgeving het aantal asielzaken dermate drastisch naar beneden is gegaan dat van een probleem eigenlijk geen sprake meer is. Overigens steekt Nederland nogal matig af tegen een land als Duitsland waar veel meer vluchtelingen worden opgevangen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Homo's die onderdrukt worden moeten niet naar Nederland vluchten maar gewoon niet laten merken dat ze homo zijn. Want als je weet dat je de doodstraf krijgt dan ben je toch gek als toch homo blijft? Toch? Gewoon pech gehad dat ze niet in een vrij land geboren zijn maar daar kunnen wij niets aan doen. Grenzen dicht :roll:
Snap ook wel dat het geen ideale situatie is, volgens mij kan je er weinig aan doen dat je als homo geboren wordt.
Toch vind ik dat er ergens een grens moet zijn, die grens is moeilijk aan te geven en zal ook in de loop van de jaren wel veranderen.

Soms denk ik wel eens, verwijder gewoon zo'n regering die mensen ophangt om hun seksuele voorkeur, maar ja voor olie gaan de legers wel op pad, voor mensen niet.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Zolang je geen accut gevaar loopt als homo dan hoeven ze niet te komen vind ik .
Als je in Iran niet laat Blijken dat je homo bent is er helemaal nix aan de hand.

geen accut gevaar dus.


mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Zolang je geen accut gevaar loopt als homo dan hoeven ze niet te komen vind ik .
Als je in Iran niet laat Blijken dat je homo bent is er helemaal nix aan de hand.

geen accut gevaar dus.


mvg jasper j
Ik begrijp nu volkomen waarom je tegen het opnemen van asielzoekers in Nederland bent. Je hebt gewoon geen greintje inlevingsvermogen en mededogen en compassie zal jou helemaal vreemd zijn. Een beetje dezelfde mentaliteit als veel landen hadden ten aanzien van de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. "Het is niet ons probleem, dus ze zoeken het maar lekker uit!" Ik vind dat verder prima, maar ik hoop dat mensen met dezelfde mening als jij een minderheid blijven vormen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Als je in Iran niet laat Blijken dat je homo bent is er helemaal nix aan de hand.
Was dat maar zo makkelijk. Je zegt hier dat je het niet eens bent met de universele rechten van de mens. Dat is nogal een uitspraak. Waarom ben je het niet eens met internationale afspraken over mensenrechten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hier ben ik het helemaal met Kevin eens. Totaal geen compassie met mensen die het moeilijk hebben. Alsof er een onderscheid bestaat tussen "mensen" en "asielzoekers". Die laatste categorie zien als parasieten die enkel van onze rijkdom en vrijheid willen profiteren. Dan zit je toch al heel dicht bij nazisme en hun opvattingen over de joden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:Zolang je geen accut gevaar loopt als homo dan hoeven ze niet te komen vind ik .
Als je in Iran niet laat Blijken dat je homo bent is er helemaal nix aan de hand.

geen accut gevaar dus.


mvg jasper j
Geldt dat ook voor Christenen, Ba'hai, volgelingen van Zoroaster en Hindu's?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Harro schreef:Hier ben ik het helemaal met Kevin eens. Totaal geen compassie met mensen die het moeilijk hebben. Alsof er een onderscheid bestaat tussen "mensen" en "asielzoekers". Die laatste categorie zien als parasieten die enkel van onze rijkdom en vrijheid willen profiteren. Dan zit je toch al heel dicht bij nazisme en hun opvattingen over de joden.
Je slaat weer door!!!!!!!!

Het niet hebben van gevoel voor je medemens meteen weer koppelen aan nazisme.
Eigenlijk wil je zeggen steun aan Verdonk is steun aan het nazisme.

Laat me raden, ik heb het weer allemaal verkeerd :D
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik mensen zien als parasieten hoe kom je erbij Harro.
Er word hier gedaan alsof ik een nazi ben een medogelooze man.
Dat is dus echt niet zo ik heb respect voor de mens alleen ik denk iets anders mag het?


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper, Verzet je je alleen tegen de term Nazi of ben je het ook met de opmerkingen over je inlevingsvermogen niet eens?

De vorige keer dat de term Nazi verscheen in de discussie (was volgens mij de Verdonk/Hirsi Ali discussie) was ook ik het hier niet mee eens.
Hier gebruikt Harro het in een context waar ik me wel in kan vinden. Er staat namelijk niet dat je een Nazi bent of zo.

Er wordt echter wel een (ook naar mijn idee terechte) parallel getrokken tussen de uitspraken die je doet en hoe het Nazi regime destijds tegen vergelijkbare problematiek aankeek.

Zelf ben ik van mening dat we mensen die vluchten voor uit een land waar zaken strafbaar zijn die hier niet strafbaar zijn altijd moeten opvangen, zeker als deze zaken in die landen zwaar gestraft worden.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten