Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:
koos24 schreef:Opvallend in deze draad vind ik dat het net lijkt of Verdonk (lees kabinet Balkenende) ons een onmenselijk immigratie beleid oplegt.
Is dat zo? Volgens mij ging het er juist om dat Verdonk een beleid moet uitvoeren dat ingaat tegen universeel vastgelegde mensenrechten waarbij ze grote steun krijgt vanuit de Nederlandse bevolking. Verdonk is in die zin een exponent van een politieke verrechtsing van de kiezers. De achterban is blijkbaar bereid internationale afspraken over mensenrechten te negeren of zelfs af te schaffen. Nederlanders vinden blijkbaar dat mensenrechten niet universeel horen te zijn maar afhankelijk moeten zijn van waar iemand geboren is. In het kort: Nederlanders vinden dat zij alleen recht hebben op hun verworven rijkdom en vrijheid en willen dat niet delen met economische en polieke vluchtelingen.

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit voornamelijk een xenofoob standpunt is.
Zo bedoel ik het ook, zie ook de draad van de "conducteur" daar werd de retorische vraag gesteld "Is de conducteur een produkt van Verdonk of handeld Verdonk in de geest van de conducteur?" Waarbij je Verdonk dan als volksvertegenwoordiger van vele conducteurs moet zien.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik vind het nog steeds heel erg dat Verdonk zo zwart gemaakt word.
Ik denk dat het niet lang duurt voor zou ook neer geschoten word,en hoe komt dat door mensen die schreeuwen dat verdonk onmenselijk handelt
de wet uitvoert zo als de nazi,s dat ook deden en nog veel meer onzin.
Erg Erg jammer.
Deze Vrouw verdient respect.

mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Deze Vrouw verdient respect.
Precies, net zo goed als uitgeproduceerde asielzoekers en vluchtelingen respect verdienen. :)

Je bekommert je erom dat Verdonk kan worden neergeschoten, maar merkwaardig genoeg lijk je je van het lot van deze mensen helemaal niks aan te trekken. Homosexuele Iraniërs lopen bijvoorbeeld een veel groter risico om vermoord te worden dan mevrouw Verdonk.

Het zou vreselijk zijn als mevrouw Verdonk wordt vermoord door een idioot, maar dit risico is voor mij geen reden om me van mijn mening over haar of haar beleid te weerhouden. Ik weet overigens zeker dat ze zelf om deze reden het debat ook nooit zal schuwen en ik heb daarom respect voor haar moed.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Nogmaals deze mensen in bijvoorbeeld Iran lopen geen accuut gevaar.
Waarom moeten we in Nederland ons altijd bekommeren om mensen ver weg?
Met deze zin zal ik wel weer een hoop reacties uitlokken,het is gewoon gek dat we tegenwoordig meer mensen in het buitenland helpen dan mensen hier.
Mag een beetje Nationalisme niet,mag je opkomen voor je eigen bevolking?
Ik vind het wat krom,homo,s helpen die geen gevaar lopen in Iran en je eigen volk toch wel een beetje laten stikken.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Kevin P Heb ik de zelfde mentaliteit als de Nederlanders net na wo2 ?
Ik vind dat een beetje raar volgens mij kan je die twee gevallen niet met elkaar vergelijken,andere tijd en andere mensen.


mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Kevin P Heb ik de zelfde mentaliteit als de Nederlanders net na wo2 ?
Waar heb ik dat gezegd?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Nogmaals deze mensen in bijvoorbeeld Iran lopen geen accuut gevaar.
Verdonk ook niet...
Jasper J schreef:Waarom moeten we in Nederland ons altijd bekommeren om mensen ver weg?
Dat moet niet, maar zelf waren we in de Tweede Wereldoorlog ook enorm blij om geholpen te worden. Als we de mogelijkheid hebben om andere mensen te helpen, waar dan ook ter wereld, vind ik dat heel belangrijk.
Jasper J schreef:Met deze zin zal ik wel weer een hoop reacties uitlokken,het is gewoon gek dat we tegenwoordig meer mensen in het buitenland helpen dan mensen hier.
Voorbeelden? Bovendien: is dit dan ook niet te wijten aan het rechtse beleid, waarvan Verdonk één van de bepleiters is?
Jasper J schreef:Mag een beetje Nationalisme niet,mag je opkomen voor je eigen bevolking?
Opkomen voor je eigen bevolking is prima, maar "eigen volk eerst" vind ik altijd een beetje eng.
Jasper J schreef:Ik vind het wat krom,homo,s helpen die geen gevaar lopen in Iran en je eigen volk toch wel een beetje laten stikken.
Nogmaals: als dit je mening is, dan is mevrouw Verdonk daar mede schuldig aan.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Je schreef dat mijn gedachte een beetje leek op dat van veel landen net na wo2 inzake de joden.

mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Je schreef dat mijn gedachte een beetje leek op dat van veel landen net na wo2 inzake de joden.

mvg jasper j
Nee hoor.
Ik schreef:Een beetje dezelfde mentaliteit als veel landen hadden ten aanzien van de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. "Het is niet ons probleem, dus ze zoeken het maar lekker uit!"
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Juist dus daar komen mijn gedachten mee overeen,of je moet er een andere uitleg voor hebben.
Jij denkt dat ik denk het is niet ons probleem.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Kevin waarom is eigen volk eerst eng dan?
Met eigen volk eerst bedoel ik iedereen die een Nederlands paspoort bezit
turk marrokaan of wat dan ook,mits deze personen zich willen aanpassen aan onze samenleving.
Volgens mij ben ik dan toch niet verkeert bezig?

mvg
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Juist dus daar komen mijn gedachten mee overeen,of je moet er een andere uitleg voor hebben.
Jij denkt dat ik denk het is niet ons probleem.

mvg jasper j
Dat heb je helemaal goed. Fijn dat je dat zelf ook inziet. Maar was het achteraf gezien niet een enorme fout dat deze landen zich het lot van de Joden niet aangetrokken hebben? Ze zijn natuurlijk niet de schuldigen, maar ze hadden een heleboel leed kunnen voorkomen door meer meededogen en compassie te vertonen, zowel voor als tijdens de oorlog.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Kevin waarom is eigen volk eerst eng dan?
Vanwege de mensen en partijen die deze leus gebruiken. Dat zijn toch geen mensen en partijen waarmee jij je wilt associëren?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Je hebt een hoop rechtse lui die heel dom zijn,Hitler vereren enz enz.
Maar wees nou eens eerlijk is bijvoorbeeld het vlaamsblok od tegenwoordig vlaamsbelang zo rechts?
Ik vind het allemaal wel mee vallen,partijen als nvu zijn gewoon dom bezig deze gasten lopen met nazi vlaggen dat is gewoon dom.


mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het gaat niet om rechts, maar om extreem-rechts. "Eigen volk eerst" associeer ik met extreem-rechts, niet met rechts.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gesloten