Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dat is dan een denk fout ven je hoor.
Er zijn mischien mensen de van deze term misbruik maken maar er is niks mis mee.

mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Dat is dan een denk fout ven je hoor.
Er zijn mischien mensen de van deze term misbruik maken maar er is niks mis mee.

mvg jasper j
Dat is jouw mening. Persoonlijk neem ik zoveel mogelijk afstand van de uitspraak "eigen volk eerst", ik vind het veel teveel lijken op de nazi-ideologie. Ik geloof niet in volkeren, maar in mensen. In welk land iemand geboren is, vind ik niet belangrijk.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Is het eerst helpen van je eigen volk dan zo slecht?
Ik denk niet dat het helpen van je eigen volk rechts is,en zeker niet extreem rechts en het heeft niets met nazi,s te maken.
Je kan in mensen geloven maar hoe vaak word je bedrogen?
De wereld is veel te groot om voor iedereen te zorgen,zorg eerst voor jezelf en dan kan je kijken naar de rest,en daar is niks rechts aan,



mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:daar is niks rechts aan,
Precies, dat is hartstikke extreem-rechts.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Maar wees nou eens eerlijk is bijvoorbeeld het vlaamsblok od tegenwoordig vlaamsbelang zo rechts?j
Ja, dat zijn ze absoluut. Niet voor niets hebben prominente en minder prominente leden banden met extreem-rechts, nazi's en neonazi's. Roeland Raes, Karel Dillen, Bert Eriksson, Raf Van Hulse, Tony Van Dijck, de Vlaamse Militanten Organisatie, Sint Maarten Fonds, Blood & Honor, ze zijn allemaal teveel met elkaar vervlochten om Vlaams Belang vrij te pleiten van banden met extreem-rechts.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro Harro
Moeten we dan allemaal zo links zijn als jij dat bent?
Ik heb echt het idee dat je iedereen wilt helpen maar word nou eens wakker,de wereld is te groot Harro.
Eerst denken aan je eigen landje en dan kijken naar de rest.
Waar stem jij op Harro als ik vragen mag?


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, met het grootste plezier van de wereld ben ik linkser dan mensen als Roeland Raes, Karel Dillen, Bert Eriksson, Raf Van Hulse en Tony Van Dijck, en dan organisaties als Vlaams Belang, de Vlaamse Militanten Organisatie, het Sint Maarten Fonds en Blood & Honor. Hoe we plotseling van de vraag of Vlaams Belang zeer rechts is plotseling weer bij de vraag komen of iedereen "zo links moet zijn als Harro" weet ik niet. Hoe links is Harro dan volgens jou? Ik ben al jaren lid van een politieke partij maar om die nu als "zo links" neer te zetten. Ze zitten nota bene (tegen mijn zin) in de regering. Als je meer medeleven toont met asielzoekers dan jij, ben je niet meteen links hoor Jasper.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ow en als je iets minder medeleven toont met asielzoekers ben je wel rechts Harro?
Ik denk dat ik al kan raden op wat voor partij jij stemt,dat is zo,n partij die geen beslissingen durft te nemen,of die ja zegt en nee doet.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Eerst denken aan je eigen landje en dan kijken naar de rest.
En daar ben ik het structureel niet met je eens. Er bestaat ook nog zoiets als een morele verplichting naar je medemens.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Verplichting jegens wie dan Harro?
Mag je het voor je eigen volk niet plezierig maken?
Zou je liever het geld niet uitgeven om je eigen volk te helpen dan een ander volk?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mijn hemel, als je zelfs geen morele verplichting voelt naar je medemens als het geen landgenoot is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik heb geen gevoel Harro ik ben zon beest :oops: :lol: niet dus maar ik heb het er graag morgen met je over.
Ik ga nu lekr naar een bruiloft feestje vieren.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Ik denk niet dat het helpen van je eigen volk rechts is,en zeker niet extreem rechts en het heeft niets met nazi,s te maken.
Dat is zéker niet rechts, daarmee ben ik het eens. Maar je totaal apathisch opstellen tegenover 'ander volk' en het opzettelijk niet verlenen aan hulp van personen in nood begint toch te lijken op een extreme vorm ervan.
Jasper J schreef:De wereld is veel te groot om voor iedereen te zorgen,zorg eerst voor jezelf en dan kan je kijken naar de rest,en daar is niks rechts aan,
Kan je ook ineens definiëren wannéér je precies voldoende naar je eigen gekeken hebt vooraleer je iemand anders mag helpen? Zit ik er ver naast als ik denk dat jij hierop denkt: 'je kunt nooit genoeg naar jezelf kijken'?
Jasper J schreef:Je kan in mensen geloven maar hoe vaak word je bedrogen?

Ook door 'eigen volk' of telt dat niet?
Jasper J schreef:Ik denk dat ik al kan raden op wat voor partij jij stemt,dat is zo,n partij die geen beslissingen durft te nemen,of die ja zegt en nee doet.
Of misschien gewoon géén ultranationalistische partij?

Mij mag je trouwens gerust iemand noemen met een zekere dosis nationalisme.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Eerst denken aan je eigen landje en dan kijken naar de rest.
Ben ik nou zo positief of hebben we het hier in nederland inderdaad qua vrijheid en democratie beter dan de mensen in Iran?

Horen we hen dan niet te helpen?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

vincent schreef:
Eerst denken aan je eigen landje en dan kijken naar de rest.
Ben ik nou zo positief of hebben we het hier in nederland inderdaad qua vrijheid en democratie beter dan de mensen in Iran?

Horen we hen dan niet te helpen?
Is Irak daar zelf niet verantwoordelijk voor dan?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten