Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Prachtig, maar de moderne Nederlandse samenleving heeft het wel wat beter. Mensen die toen zo dachten om te overleven kun je onmogelijk vergelijken met Nederlanders en Vlamingen die "eigen volk eerst" gebruiken om de grenzen te sluiten voor mensen van andere continenten.

Ben ik mee eens,heb ik trouwens ook niet beweerd.
Die nederlanders/vlamingen zijn volgens mij bang dat hun ras ( blanke ) uit zal sterven als we hier meer en meer allochtonen toe laten.
En laten we wel wezen,die dat beweren zijn natuurlijk niet allemaal blanke extremisten.enz.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Je kunt er kort of lang over discussiëren, maar "eigen volk eerst" is een extreem-rechtse leus. Er is geen enkele rechtse politicus die deze leus in zijn of haar mond zal nemen, maar er zijn voldoende extreem-rechtse personen en partijen die dat wel doen of gedaan hebben.

Waarom ik het niet met deze leus eens ben? Ik geloof niet in een "eigen volk", maar in de individuele mens. Het völkische en ultranationalistische denken heeft in de afgelopen eeuw bovendien al voor genoeg ellende gezorgd.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

KevinP schreef:Je kunt er kort of lang over discussiëren, maar "eigen volk eerst" is een extreem-rechtse leus. Er is geen enkele rechtse politicus die deze leus in zijn of haar mond zal nemen, maar er zijn voldoende extreem-rechtse personen en partijen die dat wel doen of gedaan hebben.

Waarom ik het niet met deze leus eens ben? Ik geloof niet in een "eigen volk", maar in de individuele mens. Het völkische en ultranationalistische denken heeft in de afgelopen eeuw bovendien al voor genoeg ellende gezorgd.
I rest my case, your honour! _/-\o_ Weinig aan toe te voegen, het is helaas maar al te waar dat wat Janmaat riep in het verleden erg Salonfähig geworden is... Hirsi-Ali heeft gelogen over haar naam: wie zou dat in zulke sitiuaties niet doen? We leven in een xenofobe samenleving en handige politici voeden die angst alleen maar. Niet alle Moslims zijn terroristen, net zo min dat alle Marokkanen ( of andere allochtonen, van mijn part ) crimineel zijn. Wat er naar mijn mening gebeurd is dat we hen onze manier van denken willen opleggen, in naam van vrijheid en democratie. Het is inderdaad zo dat er dictaturen zijn in die regionen die zich weinig gelegen laten met mensenrechten, maar wie zijn wij om die gebieden te bombarderen om ze "vrijheid" te brengen? Vrijheid volgens Westers model, wel te verstaan. Ik denk ( en ik besef heel goed dat de werkelijkheid een heel stuk complexer ligt ) dat we de mensen van een andere cultuur ook hun eigen ontwikkeling moeten gunnen, het kan vele doden kosten, maar op deze wijze heeft het westen zich ook ontwikkeld. Geschiedenis wordt in bloed geschreven, op een andere wijze schijnt de mensheid niet te kunnen leren. Helaas.... Per slot van rekening is vrijheid niets waard als je niets te kiezen hebt en je elke dag moet vechten voor je bestaan.
We brengen de vrijheid en gelijkheid daar wel, hier schoppen we ze het land uit... Het levert niks op, en is geld niet het belangrijkste in het westen? Wij, die zo veel hebben, hebben de morele plicht mensen te helpen en ze in hun waarde te laten! Klinkt naïef, misschien, maar zo denk ik er over. Racisme leidt tot ongelijkheid, en ongelijkheid tot oorlog. Het uitzettingsbeleid komt voort uit angst en ik durf rustig te stellen: uit racisme. Wat de boer niet kent, vreet hij niet.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

pionier schreef:Een wet is gehandhaaft. Erg grof, maar het is gewoon zo. Een normaal persoon die zoiets doet moet weg, dan ook Ali...
Tijd om de wet ter discussie te stellen, lijkt me zo...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

In dit kader is de vraag van Marie-Cecile Moerman wel interessant:

"Waarom wordt het machteloze deel van de wereldbevolking in de steek gelaten?"

Vragen aan God - vanavond om 18.00 uur op 747 FM (Radio 5)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik ben het helemaal met je eens Peter. Momenteel wordt er een wereldwijd beleid gevoerd, met de VS als aanvoerder, dat enkel gericht is op het zaaien van angst en het vergroten van vooroordelen ten aanzien van met name moslims en moslimlanden. Uiteindelijk bevordert dit de wereldvrede absoluut niet, maar zijn er heel andere (economische) belangen mee gemoeid.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Peter schreef:Niet alle Moslims zijn terroristen
Uit de Humo van deze week.....

"Niet alle Moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn Moslim......"
29th Let's Go!!!!!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

johan willaert schreef:Uit de Humo van deze week.....

"Niet alle Moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn Moslim......"
Ook dat is natuurlijk onzin. Terrorisme is absoluut niet enkel voorbehouden aan moslims. Zie: Wikipedia voor meerdere voorbeelden van terrorisme uit het heden en verleden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja. De IRA, de ETA en Corsica Nazione zijn zéér recente voorbeelden van religieus en nationalistisch terrorisme in Europa waar geen moslim bij betrokken is. Iets verder terug in de modernste geschiedenis heb je bijvoorbeeld nog de RAF en de Italiaanse Rode Brigade. Ook in België had het terrorisme van de CCC niets met de islam temaken. En herinneren we ons de aanslagen in de Japanse metro nog?

En dat is juist het gevaar. Door de "War on Terror" ontstaat het misleidende beeld dat terrorisme en islam hetzelfde zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

johan willaert schreef:
Peter schreef:Niet alle Moslims zijn terroristen[/ quote]

Uit de Humo van deze week.....

"Niet alle Moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn Moslim......"
:lol: Op zich wel geestig gevonden, en het geeft ook treffend weer hoe er gedacht wordt... Terrorisme is een relatief begrip, immers is de één z,n terrorist de anders vrijheidstrijder. Wat de VS doet is in wezen niets nieuws, in de jaren '80 waren ze ook actief in ondermeer Midden Amerika, en wat op zich ook wel geestig is: de Taliban werd in diezelfde jaren '80 door de VS gezien als vrijheidstrijders en door hen bewapend. Nu zijn het terroristen, wat op zich wel frappant is... Ik denk dat The War On Terror een verloren strijd gaat worden, we vechten tegen een mentaliteit waarvan we weinig begrijpen... De Vietnamoorlog is een voorbeeld hoe fout het kan gaan, ondanks de militaire superioriteit van de VS. Vergis je niet: de VS zijn nog steeds een militaire en industriële supermacht maar men kan moeilijk verchten tegen een onzichtbare vijand. De VS zijn toegerust op een conventionele oorlog, die in Irak en Afghanistan echter niet gevoerd wordt. Een Guerilla is moeilijker te bestrijden dan een regulier leger... De angst die in de VS heerst ten opzichte van de Moslims is ook overgeslagen naar de bondgenoten, en diezelfde angst bepaald ook de houding ten opzichte van "vreemdelingen". Een cultuur heeft vijanden nodig blijkbaar, de vijand was voorheen Het Rode Gevaar en nu het Moslimfundamentalisme. Een nieuw gezicht voor een oude angst.
Daar is 'ie weer!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Tsja. De IRA, de ETA en Corsica Nazione zijn zéér recente voorbeelden van religieus en nationalistisch terrorisme in Europa waar geen moslim bij betrokken is. Iets verder terug in de modernste geschiedenis heb je bijvoorbeeld nog de RAF en de Italiaanse Rode Brigade. Ook in België had het terrorisme van de CCC niets met de islam temaken. En herinneren we ons de aanslagen in de Japanse metro nog?

En dat is juist het gevaar. Door de "War on Terror" ontstaat het misleidende beeld dat terrorisme en islam hetzelfde zijn.

En je had natuurlijk ook nog de links-radicale groepje RARA.
Met de bekende aanslagen op de MAKRO.
En nu heb je de aanslagen op BLOKKER,komt zeer overeen met de MAKRO aanslagen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro ik vind echt dat je een beetje te ver gaat hoor.
Jij hebt schijnbaar maar een beeld voor ogen em dat is van extreem/rechts.
Veel partijen gaan in jouw ogen te ver met bijvoorbeeld het asielbeleid.
Jij gelooft volgens mij dat deze wereld een plaats is met alleen maar goede mensen,je mag wel eens wakker worden vind ik hoor.


mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J, waarom richt je je nu enkel tot Harro? Er zijn meerdere mensen met dezelfde mening hierover, waaronder ik. En als Harro zou geloven dat de wereld enkel bestaat uit goede mensen, zou hij deze discussie niet met je voeren.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Omdat ik vind dat harro hier het meest ver in gaat.
Ik zij ook Kevin p dat het lijkt alsof Harro dat vind.


mvg jasper j
Aude Audenda
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

KevinP schreef:Je kunt er kort of lang over discussiëren, maar "eigen volk eerst" is een extreem-rechtse leus. Er is geen enkele rechtse politicus die deze leus in zijn of haar mond zal nemen, maar er zijn voldoende extreem-rechtse personen en partijen die dat wel doen of gedaan hebben.

Waarom ik het niet met deze leus eens ben? Ik geloof niet in een "eigen volk", maar in de individuele mens. Het völkische en ultranationalistische denken heeft in de afgelopen eeuw bovendien al voor genoeg ellende gezorgd.
Eigen volk eerst is een extreem-rechtse leus?
Dat mag jij wel vinden beste kevinp,maar er zijn genoeg nederlanders die dat niet vinden.
Die durfen dat niet direckt te zeggen in het openbaar.
Das raar,want in een democratie kun je,en mag je alles zeggen wat je denkt.
Dus,jouwn conclusie is:de leus eigen volk eerst,is een extreem-rechtse leus omdat zij alleen dat roepen?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gesloten