(Extreem) rechts NL [uit "SS briefjes in Zwijndrecht]

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

(Extreem) rechts NL [uit "SS briefjes in Zwijndrecht]

Bericht door THOR »

Harro schreef:Dus als ik met extreemrechts VB en LPF bedoel dan is mijn opmerking een aanval? Ja, als ik met extreemrechts de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen bedoel dan is mijn opmerking ook een aanval. Ik vrees dat jouw interpretatie meer over jou zegt dan over mij, hoewel je in één opzicht wel deels gelijk hebt. Ik zie de partij Vlaams Belang als extreemrechts, echter lang niet al hun kiezers zijn dat. De LPF zie ik zeker niet als extreemrechts. Ex-LPF'ers als Nawijn overigens wel. Maar aangezien ik types als de briefjesplakkers in Zwijndrecht eerder in de Stormfront/NVU hoek verwacht, is het sowieso vergezocht om mijn woorden als aanval op VB/LPF tezien.
Dus nawijn is extreemrechts?
Verklaar u nader.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nawijn zie ik als extreemrechts. Zie hiervoor zijn denkbeelden, denktank met De Winter, etc.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Nawijn zie ik als extreemrechts. Zie hiervoor zijn denkbeelden, denktank met De Winter, etc.
Als je hier op deze forum wat beweerd,zoals over nawijn.
Moet je dat onderbouwen cq met voorbeelden/bewijzen komen.
Kun je dat niet,moet je de uitspraak over nawijn terug nemen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat staat nergens. Maar ik verwijs naar zijn denkbeelden en zijn samenwerking met De Winter. Samenwerken met Michiel Smit en meedoen aan de verkiezingen in Zoetermeer met oud Centrum Democraten op je lijst is ook duidelijk. Ik neem niets terug.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro heb jij zo,n Verschrikkelijk fobie voor alles wat rechts is?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou, volgens mij ziet hij de verrechtsing van Nederland wel als een zorgelijk iets, maar wie ben ik om voor Harro te spreken. Dus Harro het woord is aan u :P

mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Harro schreef:Dat staat nergens. Maar ik verwijs naar zijn denkbeelden en zijn samenwerking met De Winter. Samenwerken met Michiel Smit en meedoen aan de verkiezingen in Zoetermeer met oud Centrum Democraten op je lijst is ook duidelijk. Ik neem niets terug.
http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=74
Nawijn, die als minister ooit voorstelde criminele allochtonen het land uit te zetten, verwoordde op de receptie een aantal standpunten die er als zoete broodjes ingingen bij de aanhang van het Belang. "Nederland is een land waar ’Eigen volk laatst’ nu opgang doet." Of nog: "Allochtonen moeten voor de dwingende keuze gesteld worden: assimilatie of terugkeer." Nawijn tegen De Morgen: "Op een aantal punten leun ik zeker dicht aan bij het Vlaams Belang, zeker wat immigratie en integratie betreft."

Nawijn zegt niet bang te zijn dat Dewinter hem voor zijn kar spant. "Helemaal niet. Ik vertel altijd wat ik zelf denk. Ik vind trouwens dat het niet goed is om het Vlaams Belang te negeren en er de dialoog niet mee aan te gaan. Ik verschil persoonlijk ook van mening met de SP (de meest linkse partij in Nederland, onder leiding van Jan Marijnissen, FL) en toch praat ik met die mensen."

Heeft Nawijn er dan geen moeite mee dat het Vlaams Blok wegens racisme veroordeeld werd? "Dat is een zaak van het Belgische gerecht, en in die discussie meng ik me niet. Maar in Nederland worden dingen uitgesproken die veel verder gaan dan wat het Vlaams Belang zegt. Door bijvoorbeeld Theo van Gogh of Ayaan Hirsi Ali."

http://www.parlement.com/9291000/biof/02385
Kondigde in augstus 2003 aan uit te zoeken of criminele Marokkanen met een Nederlands paspoort konden worden uitgezet. De meerderheid van de Kamer en premier Balkenende nam hier afstand van, omdat er strijdigheid was met de Grondwet en met internationale verdragen.
- Als bewindsman kwam Nawijn in november 2002 hard in botsing met de Kamer over de doodstraf, nadat hij in een interview met 'Nieuwe Revu' had gepleit voor een discussie over herinvoering ervan. Hij verwees daarbij onder andere naar de bestraffing van de (vermoedelijke) dader van de moord op Pim Fortuyn. Nam later op sommige punten afstand van zijn uitspraken. De Kamer kapittelde hem zowel over zijn uitspraken als over de wijze waarop hij daar later op terug was gekomen.
- Werd in december 2002 ernstig bekritiseerd over zijn uitspraak dat de Tweede Kamer één groot ritueel was. Een door de SP ingediende motie van wantrouwen werd echter verworpen.
- Verloor op 19 december 2002 een kort geding dat hij had aangespannen tegen 'De Telegraaf'. Deze krant had beweerd dat Nawijn in verband was gebracht met belastingontduiking en zwartgeldbetalingen in de periode dat hij voorzitter was van de voetbalvereniging DSO in Zoetermeer. Nawijn eiste rectificatie, maar de rechtbank in Amsterdam wees die eis af.
- Werd bij de verkiezingen van 2003 gekozen met 21.209 voorkeurstemmen
- Kondigde op 5 oktober 2004 aan uit de L.P.F.-fractie te stappen, nadat bekend was geworden dat fractievoorzitter Herben eenzijdig had besloten weer lid te worden van de vereniging L.P.F. Toen Herben n.a.v. deze kritiek echter het besluit nam om terug te treden als fractievoorzitter maakte Nawijn bekend vooralsnog in de fractie te blijven.
- Knoopte op 24 januari 2005 contacten aan met het Vlaams Belang van Dewinter en kondigde de oprichting van een nieuwe conservatieve partij aan
- In juni 2005 besloten hij en Dewinter tot oprichting van een gezamenlijke denktank over onder andere integratie. Het feit dat deze samenwerking werd bezegeld in het huis van Pim Fortuyn leidde tot ontstemming bij de L.P.F. en bij zijn fractiegenoten, die hem solistisch gedrag en schending van afspraken verweten. Dit leidde ertoe dat hij uit de fractie stapte.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Thanks Edwin, lijkt mij zéér duidelijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het lijkt er wel een beetje op of Harro een linkse staat wil waarin alles mag en kan,als het om linkse dingen gaat.
Die briefjes okeej maar niet alles wat rechts is extreem of dom.
Ik vind dat links er een groter zooitje van maakt dan rechts.
Zo,n pamflet is gewoon het werk van jongeren die niets te doen hebben en willen shockeren.


mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Linkse staat? Help, nee hoor. Voor mij geen tomaat aan de macht. Maar ik wil wel graag een staat waarin respect voor de medemens een belangrijker rol heeft dan in het extreemrechts Utopia van Jasper.

Het gaat mij overigens opvallen dat Jasper telkens reacties geeft op mijn berichten terwijl ik, met interessante bijdragen van motorway, kevinp, dvaupell en verschillende andere leden, toch zeker niet de enige ben die met hem in discussie is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro, met welke VB standpunten heb je problemen? Dat crimenele allochtonen het land uit moeten? Nou, Verhofstad heeft nu ook al dat verklaart deze week (om de overbevolking van gevangenissen tegen te gaan) , natuurlijk heeft hij dat gecopieerd uit het VB programma.
Of ben je mss voor drugsgebruik? Of heb je liever dat criminelen minder hard worden aangepakt? Of vind je mss dat vreemdelingen zich niet moeten aanpassen?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Paul Tornado zingt 'Van Agt Casanova'

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:Het lijkt er wel een beetje op of Harro een linkse staat wil waarin alles mag en kan,als het om linkse dingen gaat.
Die briefjes okeej maar niet alles wat rechts is extreem of dom.
Ik vind dat links er een groter zooitje van maakt dan rechts.
Zo,n pamflet is gewoon het werk van jongeren die niets te doen hebben en willen shockeren.


mvg jasper j
Ik denk dat jij de posts van Harro maar es beter moet lezen, want ik lees in Harro's posts er helemaal niets van terug. Jij bent juist een van diegenen die met grove generalisaties werkt als 'links maakt er een groter zootje van dan rechts' en als je dan vervolgens daarop aangesproken wordt ga je maar tegen Harro aanschoppen en hem voor 'links' (wat dag ook mag zijn) uitmaken.

Het lijkt er op dat het enige 'linkse' (was overigens ook nog een coalitie met KVP en ARP!) kabinet wat we ooit hebben gehad (met Joop den Uyl als premier) zo'n grote indruk op 'rechts' heeft gemaakt dat dit op gezette tijden als spookbeeld opduikt. Ja, lieve lezers er is in onze geschiedenis slechts een (1) echt links kabinet geweest die zelfs de eer heeft gehad na de Lockheed affaire het bestaan van ons koningshuis te redden en met geweld een eind aan een kaping heeft gemaakt. De overige kabinetten met 'linkse' partijen er in waren allemaal coalitie-kabinetten of met christendemocraten of met liberalen. Al dat gezwets over 'links' en de 'enorme macht' die daaraan wordt toegekend moet dus maar met een korreltje zout worden genomen. Voor de geinteresseerden verwijs ik naar de website van http://www.parlement.com en de daar weergegeven lijst van kabinetten.

(Het is bvb de PvdA'er Aad Kosto geweest die is begonnen met het stringentere vreemdelingenbeleid en die ook vervolgens getracteerd werd op een bomaanslag. Kosto was ook degene die een begin maakte met het einde van het cellentekort. )

I.t.t. Harro zie ik Nawijn niet helemaal als extreem rechts (hoewel daar genoeg voor te zeggen is) maar een politieke opportunist die als het hem uitkomt met hamer en sikkel op de Dam gaat staan. Op enige positieve bijdragen voor ons land heb ik hem nog niet kunnen betrappen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

bollebekboerke schreef:Harro, met welke VB standpunten heb je problemen? Dat crimenele allochtonen het land uit moeten? Nou, Verhofstad heeft nu ook al dat verklaart deze week (om de overbevolking van gevangenissen tegen te gaan) , natuurlijk heeft hij dat gecopieerd uit het VB programma.
Of ben je mss voor drugsgebruik? Of heb je liever dat criminelen minder hard worden aangepakt? Of vind je mss dat vreemdelingen zich niet moeten aanpassen?
Dit slaat toch nergens op, als Harro A zegt, is dan de conclusie ook dar hij zegt van B, of C? Pak een boek over logica en lees de hoofdstukken 'non-sequitur', 'cirkelredenering' en 'building a straw man'. Of zoek met google op deze termen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Moet ik het met een extreme en zéér selectieve keuze uit de VB-standpunten niet eens zijn om ze als extreemrechts te mogen zien? Wat een onzin. Met het nazisme ben ik het ook niet eens, ook al zaten er ook een aantal positieve aspecten bij. De zéér negatieve aspecten wegen voor mij echter vele malen zwaarder, en dan heb ik het zowel over theorie als praktijk. Waar ik vooral tegen ben is de wijze waarop VB via allerlei grote en kleine kopstukken verbonden is met het (neo)nazisme. Dat maakt ze namelijk zondermeer extreemrechts.

Teveel mensen denken: Harro is tegen extreemrechts dus dan zal hij wel (extreem)links zijn. En de definitie van die stromingen lijkt hier wel: voor behoud van mensenrechten is links en voor harde aanpak ten koste van mensenrechten is rechts.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Gaat dit niet waaaaaaaaaay of topic?.. open anders gewoon een ander topic ofzo..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie