start van de verzameling van Darkness

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

start van de verzameling van Darkness

Bericht door darkness »

Hoi

Ik ben van start gegaan met een verzameling militaria .... nu ben ik een maandje verder en heb 3 mooie stukjes. Een mooi koppel en twee geweren. Een Mauser K98 ( Duits en nummergelijk ... uit 1937 ) en een Lee Enfield ( nummergelijk .... uit 1943 )

http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... nst8qh.jpg
Laatst gewijzigd door darkness op 01 jun 2006, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

mooi,
die heb je mooi opgestelt daar :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ziet er mooi uit :)!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

plekjes over

Bericht door darkness »

Ik heb nog twee plekjes over .... die wens ik graag op te vullen met een Mosin Nagant en een M1 Garand ... Maar wel beiden uit WOII ... Weet je iets liggen, staan of hangen ... Let me know
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik weet niet of je naar ciney ben geweest :)?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

Wou ik graag heen gaan .... helaas kon ik dat weekend niet grrr. Ik heb gehoord dat ze daar ook mooie spullen verkopen ... ben jij geweest ?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ben niet geweest :) het is de grootste beurs van europa, zeker dat ze daar mooi spul verkopen, maargoed dit jaar is er weer in een dus ik laat de kans niet lopen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Mooi opgesteld zo :D
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

Het probleem zal zijn dat er vanaf volgend jaar geen wapens meer verkocht zullen mogen worden op beurzen .... In Belgie is net een nieuwe wapenwet gestemt ( gevolg van die dwaze schietpartij van enkele weekjes terug ) ... volgende maand komen deze nieuwe wet art in het staatsblad en vanaf dan zijn ze geldig voor uitvoering grrrrrrrrrr.
Laatst gewijzigd door darkness op 31 mei 2006, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

onklaar gemaakt dan
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

Volgens de mail die ik ontvangen heb van de schuttersclub zouden er geen wapens meer verkocht mogen worden op openbare markten en websites zoals http://www.kapaza.be en http://www.2dehands.be

Momenteel word er ( nog ) geen verschil gemaakt tussen werkende en onklare wapens ( ik dacht dat men in nederland toch ook een soort verlof nodig had voor onklare wapens ... of heb ik dit fout ? )
Laatst gewijzigd door darkness op 31 mei 2006, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Onklaar gemaakte grendelgeweren is geen vergunning voor nodig. Je moet wel minimaal 18 jaar zijn.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

darkness schreef:Het probleem zal zijn dat er vanaf volgend jaar geen wapens meer verkocht zullen mogen worden op beurzen .... In Belgie is net een nieuwe wapenwet gestemt ( gevolg van die dwaze schietpartij van enkele weekjes terug ) ... volgende maand komen deze nieuwe wet art in het staatsblad en vanaf dan zijn ze geldig voor uitvoering grrrrrrrrrr.
Helaas weten we allemaal wat je bedoelt met die dwaze schietpartij. Daar is de serieuze sportschutter dan wel militariaverzamelaar weer het bekende slachtoffer van.
In Nederland mag er sowieso op dit gebied niet veel. Als verzamelaar kom je niet verder dan een onklaar gemaakt grendelgeweer. Sommige mensen op dit forum kunnen zich daar nog steeds druk over maken. Ik heb mij daar inmiddels al bij neergelegd. Mag ik nog wel even opmerken dat ik je Lee Enfield top vind.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: start van de verzameling van Darkness

Bericht door Haplo »

darkness schreef:Hoi

Ik ben van start gegaan met een verzameling militaria .... nu ben ik een maandje verder en heb 3 mooie stukjes. Een mooi koppel en twee geweren. Een Mauser K98 ( Duits, werkend en nummergelijk ... uit 1937 ) en een Lee Enfield ( werkend, nummergelijk .... uit 1943 )

http://img413.imageshack.us/my.php?imag ... nst8qh.jpg
Een goed begin van een mooie collectie.
En een hele mooie opstelling.

Zou graag close ups van de Enfield willen zien als het niet te veel is gevraagd. :oops:
Heb er zelf ook 2 en vind het prachtige geweren.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

THX

Inderdaad ... jammer genoeg word de sportschutter en de verzamelaar idd het slachtoffer ... maar als je de nieuwe wetgeving aandachtig leest zal je merken dat er op gebied van veiligheid eigenlijk niet zoveel veranderd is .... op gebied van kosten wel ( zo zullen verguningen jaarlijks vernieuwd moeten worden wat wil zeggen ... ieder jaar ( en voor ieder wapen apart ) een medische keuring, praktijk en therorie examen, dit alles natuurlijk tegen betaling. Dat een wapen aankopen op vertoon van je identiteitskaart niet langer kon daar zijn we het allen met eens .... Ik zal zelfs onteigend worden van een aantal wapens, wapens die ik enkele jaren geleden nog legaal gekocht heb ( onteigening = wapen verplicht inleveren tegen een vergoeding van 100euro )
Plaats reactie