start van de verzameling van Darkness

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

No problem .... Morgen was ik toch zoiezo van plan om enkele mooie close ups te maken ... Ik mail je ze morgen door
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Een erg mooi ding.
Ziet er super uit.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel erg mooi hoor! Zeker ook mooi dat je ze nog helemaal in werkende staat hebt. Dat is zo wie zo beter als die blokken ijzer die we hier in Nederland enkel maar mogen hebben. ;)

(P.S. belachelijk zo'n vergoeding van 100 EUR. als je ziet wat de meeste wapens kosten moet je dus gewoon vanwege zo'n dom nieuw regeltje een paar honderd EUR. weggooien. En denk maar niet dat je daar ooit nog wat van terug ziet.)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Lee Enfield

Bericht door asjemenou »

Mooie detailfoto's darkness. Op zich zou ik ook wel een Lee Enfield aan m'n verzameling willen toevoegen. Op zich is dat ook wel mogelijk in Nederland maar dat betekent wel dat ik lid moet worden van een schietvereniging, wapenkluis aanschaffen enz. enz. Dit gaat mij allemaal iets te ver. Ik ben een militariaverzamelaar en geen sportschutter.
Het is net wat SiNiStEr zegt in z'n reactie, je kunt 'm dan alleen als een dichtgelast stuk ijzer legaal hebben. En dan zijn ze in Nederland nog flink aan de prijs omdat dit de enige optie voor militariaverzamelaars is om zo'n wapen te mogen bezitten. Ik vind het zonde van het geld om iets te kopen wat niet meer functioneert. Dan kan ik m'n geld beter aan iets anders besteden waar niet aan geknoeid is en wat wel heel is.
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Darkness,

Dat zijn enkele mooie stukken en een knappe 'display'.


Maar ik begrijp enkele van je posts niet goed:
... Het probleem zal zijn dat er vanaf volgend jaar geen wapens meer verkocht zullen mogen worden op beurzen...
... Volgens de mail die ik ontvangen heb van de schuttersclub zouden er geen wapens meer verkocht mogen worden op openbare markten en websites...
Op beurzen, openbare markten en websites mogen momenteel ook alleen ‘wapens voor wapenrekken’ en demil wapens verkocht worden. De nieuwe wapenwet verandert daar niets aan. Tenminste zolang de minister van justitie de classificatie van de ‘Wapens voor wapenrekken’ niet verandert.
... Momenteel word er ( nog ) geen verschil gemaakt tussen werkende en onklare wapens ...
Werkende wapens zijn nu reeds op vergunning, en de N°4 en de K98 zelf op Model 4 ‘Vergunning voor oorlogswapens’ (of erkende verzamelaar).
... op gebied van kosten wel ( zo zullen verguningen jaarlijks vernieuwd moeten worden wat wil zeggen ... ieder jaar ( en voor ieder wapen apart ) een medische keuring, praktijk en therorie examen, dit alles natuurlijk tegen betaling...
Dat is juist, alleen is het niet jaarlijks maar om de 5 jaar (wat op zich al erg genoeg is).
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

Hoi

Volgens de gegevens die ik ontvangen heb zou een vergunning in de toekomst geldig zijn van 1 jaar tot max 5 jaar ( de gouverneur zal bepalen hoelang je vergunning geldig zal zijn ) .... als je er vanuit gaat dat momenteel op beurzen enkel wapens mogen verkocht worden voor wapenrekken en demil ... en de nieuwe wetgeving zegt dat er geen wapens meer verkocht zullen mogen worden op beurzen en markten ... dan ga ik ervan uit dat datgene wat tot heden toe nog toegelaten was, nu ook verboden zal worden ( mijn idee ) ... met heden geen verschil bedoel ik ( in de teksten van de nieuwe wetgeving word geen verschil gemaakt tussen werkende of onklare wapens )
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

Ik denk dat we maar eerst 100% zekerheid hebben de moment de nieuwe wetgeving ook in het staatsblad verschenen is .... Veel info is te lezen op volgende site

http://www.shootpetoet.be/
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Of je vraagt een Erkenning van Verzamelaar aan (Huidige Model 3)...
Dan worden je wapens niet onteigend, en is de vergunning niet om de 5 jaar te vernieuwen...
Deze erkenning zal hoogstwaarschijnlijk nog de enige mogelijkheid zijn om Vol-Automaten legaal te bezitten....


Op de uitvoeringsbesluiten van de nieuwe wet is nog wel even wachten... De wet is gestemd, het volk is gesust, nu zal er nog wel HEEEEEEL veel water naar zee vloeien alvorens dit werkelijkheid wordt...


JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Darkness,

Ik denk dat je hier een ‘correcter’ overzicht krijgt over de nieuwe wapenwet dan bij ‘Shootpetoet’:
http://www.unact.be/nl/pdf/analyse_20060527_nl.pdf

De nieuwe wapenwet voorziet ook in de categorie van ‘vrije wapens’, dit zijn de huidige ‘Wapens voor wapenrekken’ en de demils.



Johan,

Voor men een Erkenning van Verzamelaar (Model 3) kan aanvragen moet men 10 wapens (en dus 10 vergunningen) hebben binnen zijn gekozen verzamelgebied.

Een Model 3 laat toe om de wapens te bezitten, maar ik wil ook regelmatig met mijn wapens naar de schietstand.

Ik hoop dat je gelijk hebt betreffende die uitvoeringsbesluiten, maar ik ben er absoluut niet gerust in.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Bericht door darkness »

THX

Dat ga ik eens uitpluizen
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

ZEN.45 schreef:Johan,

Voor men een Erkenning van Verzamelaar (Model 3) kan aanvragen moet men 10 wapens (en dus 10 vergunningen) hebben binnen zijn gekozen verzamelgebied.

Een Model 3 laat toe om de wapens te bezitten, maar ik wil ook regelmatig met mijn wapens naar de schietstand.
Dit is idd nu in de nieuwe wet zo voorgeschreven, maar vroeger was dit niet zo (alhoewel veel procureurs dit systeem al toepasten...)
Ik kreeg in 1995 mijn erkenning toen ik slechts 2 wapens op Model 4 had...
Wat het schieten betreft is dat iid jammer, maar met de neiuwe wet zal het niet meer mogelijk zijn een vol-automaat op Model 4 te hebben....
De vol-automaten behoren binnenkort tot de categorie van de 'Verboden Wapens' en enkel erkende personen (handelaars of verzamelaars) zullen deze nog voorhanden mogen hebben....
Het schieten met vol-automaten is verleden tijd, althans voor de niet-militair..... :wink:



Johan
29th Let's Go!!!!!
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

johan willaert schreef:
ZEN.45 schreef:Johan,

althans voor de niet-militair..... :wink:



Johan
lol


... Mooie kast ook!!!
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Hoi darkness
Dat ziet er een mooie vroege K98 uit , van welk maker en jaar is hij ?
Als ik het goed zie op de foto zit de onderste ring waar u de riem doorsteekt er verkeerd op
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mooie spullen hoor!
Ook heel mooi opgestelt :)
ben niet de enigste die dit heeft gezegt maar ik wou je mijn mening nog wel even vertellen :wink: :)
Succes met het vullen van de andere plekken!
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie