Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:Dit onderzoek bevestigt mijn mening. Als ik enkel dit forum doorlees dan zie ik dat een heleboel mensen een min of meer racistische mening hebben. Ik veroordeel deze mensen niet - mits ze zich houden aan de wet -, want er zijn natuurlijk oorzaken te benoemen voor deze racistische gevoelens. Ik ben wel van mening dat we racisme moeten uitbannen en daar probeer ik zelf een steentje aan bij te dragen.
Kom jij zoveel racisme tegen op dit forum?
Als er zoveel racisme is op dit forum is dit dus een racistisch forum?
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Kom jij zoveel racisme tegen op dit forum?
Ja, dat zeg ik toch?
Jasper J schreef:Als er zoveel racisme is op dit forum is dit dus een racistisch forum?
Nee hoor, want er zijn hier gelukkig een heleboel mensen die hun mening vormen zonder racistisch te zijn, waaronder ook meerdere moderators.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Kom jij zoveel racisme tegen op dit forum?
Ja, dat zeg ik toch?
Jasper J schreef:Als er zoveel racisme is op dit forum is dit dus een racistisch forum?
Nee hoor, want er zijn hier gelukkig een heleboel mensen die hun mening vormen zonder racistisch te zijn, waaronder ook meerdere moderators.
Het is nogal wat om te zeggen dat hier zoveel racisme is.
Veel mensen op dit forum hebben een andere mening dan die van jouw
dat is niet meteen racistisch dat is realistisch :wink:
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Het is nogal wat om te zeggen dat hier zoveel racisme is.
Veel mensen op dit forum hebben een andere mening dan die van jouw
dat is niet meteen racistisch dat is realistisch :wink:
Net zo goed als dat ik me afvraag of sommige mensen weten wat "rechts" en "links" is, betwijfel ik ook of mensen weten wat racisitisch is. Dit heeft niet altijd de enorm negatieve lading die er meestal aan gegeven wordt. Ik geef zelf ook toe: soms ben ik ook wel eens racistisch, maar in veel mindere mate dan sommige mensen op dit forum.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Het is nogal wat om te zeggen dat hier zoveel racisme is.
Veel mensen op dit forum hebben een andere mening dan die van jouw
dat is niet meteen racistisch dat is realistisch :wink:
Net zo goed als dat ik me afvraag of sommige mensen weten wat "rechts" en "links" is, betwijfel ik ook of mensen weten wat racisitisch is. Dit heeft niet altijd de enorm negatieve lading die er meestal aan gegeven wordt. Ik geef zelf ook toe: soms ben ik ook wel eens racistisch, maar in veel mindere mate dan sommige mensen op dit forum.
Kijk in vindt bijvoorbeeld een andere mening over asielzoekers niet meteen racistisch,maar zo word hier vaak op het forum wel gedaan.
Ik vind dat hier op het forum wel een paar personen zitten die extreem-links zijn,deze personen maken vaak andere uit voor extreem-rechts
ik heb dan zoiets van maak je standpunt duidelijk zonder poespas.

mvg
Aude Audenda
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

men zegt wel de hele tijd dat allochtonen zich niet willen aanpassen,
maar volgens mij geven wij nederlanders ze niet de kans zich aan te passen en duwen wij ze steeds meer richting het "schandhoekje" (<---sarcastisch!!!) allochtoon want ben eens eerlijk als een allochtoon zich niet als een allochtoon gedraagt zouden wij nederlanders heel raar opkijken!!!!

het is al honderd keer gezegt (waarschijnlijk duizenden) maar ik zeg het nog maar een keer -laten wij wat meer open staan voor andere culturen-
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Sander Hoenjet schreef:men zegt wel de hele tijd dat allochtonen zich niet willen aanpassen,
maar volgens mij geven wij nederlanders ze niet de kans zich aan te passen en duwen wij ze steeds meer richting het "schandhoekje" (<---sarcastisch!!!) allochtoon want ben eens eerlijk als een allochtoon zich niet als een allochtoon gedraagt zouden wij nederlanders heel raar opkijken!!!!

het is al honderd keer gezegt (waarschijnlijk duizenden) maar ik zeg het nog maar een keer -laten wij wat meer open staan voor andere culturen-
Openstaan voor andere culturen :?
Hebben we aan onze cultuur niet genoeg dan,als je je in wilt leven in een andere cultuur moet je denk ik naar dat land zelf gaan.
Laten we asjeblieft proberen onze eigen cultuur te behouden.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Open staan voor andere culturen hoeft niet te betekenen dat je je eigen cultuur verlogend hoor Jasper. En welke cultuur hebben wij Nederlanders nu eigenlijk ? Die van de wiet en hoeren ??
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Charly1975 schreef:Open staan voor andere culturen hoeft niet te betekenen dat je je eigen cultuur verlogend hoor Jasper. En welke cultuur hebben wij Nederlanders nu eigenlijk ? Die van de wiet en hoeren ??
Drugs en hoeren is er in geslopen charly maar we hebben nog genoeg om
trots op te zijn.
Hoe komt onderandere het probleem met wiet veel buitenlanders gebruiken het.
Problemen met drugs enz moeten idd heel hard aangepakt worden.
Sommige linkse partijen verlogenen wel hun eigen cultuur het lijkt bijna wel of ze voor andere culturen op de knieen gaan.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
Openstaan voor andere culturen
Hebben we aan onze cultuur niet genoeg dan,als je je in wilt leven in een andere cultuur moet je denk ik naar dat land zelf gaan.
Laten we asjeblieft proberen onze eigen cultuur te behouden.
Drugs en hoeren is er in geslopen charly maar we hebben nog genoeg om
trots op te zijn.
Hoe komt onderandere het probleem met wiet veel buitenlanders gebruiken het.
Slechts 2 quotes uit de laatste 2 bijdragen.
Uit de eerste quote blijkt in elk geval dat je aarts-conservatief denkt. En de tweede quote;.... HET PROBLEEM MET WIET IS DAT VEEL BUITENLANDERS HET GEBRUIKEN... Hoe moet ik dat interpreteren?

Je kunt niet alle "problemen" in dit land aan buitenanders toedichten zonder voor rascist (of xenofoob) versleten te worden, Jasper..

Misschien bedoel je het anders.. en daarvoor wil ik je graag in de gelegenheid stellen dit toe te lichten..

In hetzelfde topic beweren dat je voor extreem rechts wordt versleten door extreem linkse elementen hier op het forum, gevolgd door 2 nogal rechtse uitspraken... da's niet erg geloofwaardig.

Zou het kunnen zijn dat je gewoon nogal rechtse gedachten hebt, maar omdat het jouw gedachten zijn, je het 'gewone' realistische gedachten vindt? Of ben ik ook zo'n extreem links element?
Ik heb trouwens nog niemand extreem linkse (communistische??) uitspraken zien doen, maar ik mis ook wel eens iets.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Jij vind bepaalde uitspraken niet links dvaupell ik wel .
Ik schuif niet alles op buitenlanders af maar een feit is dat ze veel problemen veroorzaken vooral in groote steden als Rotterdam Amsterdam
Den Haag.
Deze mensen hebben al zoveel kansen gehad hoeveel projecten lopen er
wel niet voor deze mensen?
Maar na jaren komt er weinig verandering in mensen spreken nog steeds
slecht of geen Nederlands respect voor bijvoorbeeld vrouwen is ver te zoeken.
Na jaren proberen vallen en op staan zijn groote gedeelten van de Nederlandse het zat,dat word door sommige bestempelt als racisme.
Hoeveel gedult moeten we nog hebben met deze mensen,hoeveel geld moeten we er nog insteken?
Het word tijd om orde op zaken te stellen wie zich niet aanpast kan vertrekken.
En waarom denk ik conservatief dan,ik denk eerder dat ik realistisch denk.

mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Kijk in vindt bijvoorbeeld een andere mening over asielzoekers niet meteen racistisch,maar zo word hier vaak op het forum wel gedaan.
Omdat je volgens mij helemaal niet weet wanneer iets racistisch is...
Jasper J schreef:Ik vind dat hier op het forum wel een paar personen zitten die extreem-links zijn,deze personen maken vaak andere uit voor extreem-rechts
Omdat je volgens mij helemaal niet weet wat extreem-rechts of extreem-links inhoudt, laat staan dat je concreet kunt benoemen wat het verschil is tussen 'rechts' en 'links'. Dat laatste kan ik overigens ook niet.
Jasper J schreef:ik heb dan zoiets van maak je standpunt duidelijk zonder poespas.
mvg
Mag ik onder "zonder poespas" een ongenuanceerde, populistische mening verstaan waarover nauwelijks nagedacht wordt?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

1 op de 10.. hmm zou best eens heel goed kunnen.. valt me nog mee eerlijk gezegd
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Of jij vind dat iets racistisch is terwijl het niet zo is?

Het verschil tussen links en rechts is volgens mij:
Links wil iedereen er in laten vooral ieder zijn gang laten gaan neem de
woorden van meneer Job Cohen we moeten de boel bij elkaar houden.
Rechts wil orde duidelijkheid en rechvaardigheid ,rechts maakt soms door middel van harde taal haar stanpunt duidelijk.
Als links aan de macht komt word het in Nederland een groote jungle.

Dit is mijn persoonlijke mening.
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Of jij vind dat iets racistisch is terwijl het niet zo is?

Het verschil tussen links en rechts is volgens mij:
Links wil iedereen er in laten vooral ieder zijn gang laten gaan neem de
woorden van meneer Job Cohen we moeten de boel bij elkaar houden.
Rechts wil orde duidelijkheid en rechvaardigheid ,rechts maakt soms door middel van harde taal haar stanpunt duidelijk.
Als links aan de macht komt word het in Nederland een groote jungle.

Dit is mijn persoonlijke mening.
Ik weet meer dan voldoende. Het enige wat klopt, is je laatste zin.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie