Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Of jij vind dat iets racistisch is terwijl het niet zo is?

Het verschil tussen links en rechts is volgens mij:
Links wil iedereen er in laten vooral ieder zijn gang laten gaan neem de
woorden van meneer Job Cohen we moeten de boel bij elkaar houden.
Rechts wil orde duidelijkheid en rechvaardigheid ,rechts maakt soms door middel van harde taal haar stanpunt duidelijk.
Als links aan de macht komt word het in Nederland een groote jungle.

Dit is mijn persoonlijke mening.
Ik weet meer dan voldoende. Het enige wat klopt, is je laatste zin.
'Dat is jouw mening dat alleen de laatste zin klopt.


mvg j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper: Wil je eens beschrijven wat JIJ onder extreem-rechts verstaat dan?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Extreem rechts is dvaupell,als ik bijvoorbeeld haat kweek aanzet tot geweld enz.\
De waarheid zeggen valt bij mij niet onder extreem rechts.
Ik kweek geen haat en zet niet aan tot geweld.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het woord waarheid zou ik niet gebruiken Jasper.

Er zijn vele waarheden in deze wereld. Jouw waarheid is, maar dat moge duidelijk zijn, niet mijn waarheid.

Wat ik wel waardeer in je bijdragen is dat je consistent bent..

Maar even voor de duidelijkheid; Jij vindt dat het aantal allochtonen in dit land moet afnemen. In elk geval dat illegalen, niet volledig geintegreerde allochtonen en criminelen van buitenlandse afkomst het land moeten verlaten. (Mijn conclusie op basis van vele van je posts in diverse topics)

Correct me if I'm wrong...

Een paar vragen:
1. Hoe moeten we dat realiseren?
2. Mag dat eventueel met geweld?
3. Heb jij een hekel aan niet-aangepaste allochtonen?
4. In hoeverre zijn deze niet aangepaste allochtonen verantwoordelijk voor misstanden in dit land (volgens jou)
5. Als blijkt dat we bepaalde allochtonen niet kunnen terugsturen naar het land van herkomst, wat doen we er dan mee?
6. Heb je alleen een probleem met niet aangepaste allochtonen of vindt je allochtonen sowieso minder waardevol in Nederland dan autochtone Nederlanders.
7. Hoe plaats je jouw denkwijzen op een schaal van 1 tot 10 als 1 uiterst links vertegenwoordigt (NCPN) en 10 uiterst rechts (NVU)?


Dit allemaal puur omdat ik je wat beter wil leren begrijpen, Jasper.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Het woord waarheid zou ik niet gebruiken Jasper.

Er zijn vele waarheden in deze wereld. Jouw waarheid is, maar dat moge duidelijk zijn, niet mijn waarheid.

Wat ik wel waardeer in je bijdragen is dat je consistent bent..

Maar even voor de duidelijkheid; Jij vindt dat het aantal allochtonen in dit land moet afnemen. In elk geval dat illegalen, niet volledig geintegreerde allochtonen en criminelen van buitenlandse afkomst het land moeten verlaten. (Mijn conclusie op basis van vele van je posts in diverse topics)

Correct me if I'm wrong...

Een paar vragen:
1. Hoe moeten we dat realiseren?
2. Mag dat eventueel met geweld?
3. Heb jij een hekel aan niet-aangepaste allochtonen?
4. In hoeverre zijn deze niet aangepaste allochtonen verantwoordelijk voor misstanden in dit land (volgens jou)
5. Als blijkt dat we bepaalde allochtonen niet kunnen terugsturen naar het land van herkomst, wat doen we er dan mee?
6. Heb je alleen een probleem met niet aangepaste allochtonen of vindt je allochtonen sowieso minder waardevol in Nederland dan autochtone Nederlanders.
7. Hoe plaats je jouw denkwijzen op een schaal van 1 tot 10 als 1 uiterst links vertegenwoordigt (NCPN) en 10 uiterst rechts (NVU)?


Dit allemaal puur omdat ik je wat beter wil leren begrijpen, Jasper.
1 we moeten dat realiseren door de illegalen en criminelen van buitenlandse afkomst uittezetten.
2Geweld mag in principe niet gebruikt worden mits deze personen zelf geweldadig worden mag er gepast geweld gebruikt worden.
3Ik heb idd een hekel aan niet aangepaste allochtonen.
4Deze allochtonen werken zwart en zitten vaak in de criminaliteit omdat ze geen geld kunnen verdienen op een andere manier deze personen moet hard aangepakt worden,.
5Deze mensen kunnen gewoon uitgezet worden kunnen ze niet uitgezet worden dan moeten ze in detentie.
6Het gaat niet om waardevol het gaat erom wat voor moeite men doet voor bijvoorlbeel het intergreren.
7Ik ben opsoluut geen aanhanger van het nvu deze figuren zijn meer dom dan wijs dus ik kan met niet in deze schaal inpassen.

Hoop zo een beetje duidelijk te zijn voor je?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
4Deze allochtonen werken zwart en zitten vaak in de criminaliteit omdat ze geen geld kunnen verdienen op een andere manier deze personen moet hard aangepakt worden,.
5Deze mensen kunnen gewoon uitgezet worden kunnen ze niet uitgezet worden dan moeten ze in detentie.
6Het gaat niet om waardevol het gaat erom wat voor moeite men doet voor bijvoorlbeel het intergreren.
7Ik ben opsoluut geen aanhanger van het nvu deze figuren zijn meer dom dan wijs dus ik kan met niet in deze schaal inpassen
De eerste 3 zijn me nu wel min of meer duidelijk. Met de overige vragen moet je me nog even helpen...

4. Heb je ook een hekel aan autochtonen die zwart werken? Bijvoorbeeld een bouwvakker die op zaterdag een schuurtje bouwt, een schilder die 's avonds de kozijnen van de buurman schildert.... etc.

5. Dus indien niet uitzetten dan maar detineren. Dat betekent dus levenslange opsluiting voor mensen die hier asiel hebben aangevraagd maar waar het thuisland de terugkeer niet accepteert, of waar het niet veilig is naar terug te keren? Is dat acceptabel? En moet dat dan een gevangenis zijn of meer een soort opvangkamp, waar men dan in elk geval nog nuttige werkzaamheden kan verrichten voor dit land?

6. Dus jij vindt een goed geintegreerde Somalische bouwvakker even waardevol voor de maatschappij als een hier geboren bouwvakker? En als je dan kunt kiezen tussen beide als je een huis gaat bouwen?

7. Wel - de schaal loopt van 1 tot 10, van uiterst links naar uiterst rechts. Iedereen past volgens mij ergens op die schaal. Denk er nog eens over na.
Ikzelf sta ergens op 4 of 5, denk ik.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou, ik denk ook dat zeker de helft van het drugsgebruikt plaats vind door Buitenlanders ( en hiermee bedoel ik niet de in NL woonachtige allochtonen, maar de drugstoeristen.) Deze zorgen ervoor dat drugs nog steeds een bloeiende markt in Nederland is. En wat prostitutie betreft, durf ik niet een percentage te noemen omdat ik hier niet genoeg over weet. Maar ik denk dat beide sterk zouden moeten worden ingeperkt en drugsgebruik mag wat mij betreft geheel verboden worden. Jasper, ik vind het trouwens goed, dat je voor jezelf een zo duidelijk beeld hebt en blijft houden, ondanks dat je soms van alle kanten word aangevallen. Ik vind net als jou de NVU maar niks, het zijn maar wat (kale) leeghoofden volgens mij. Extreem-rechts bestaat zoiezo volgens mij meer uit tegendraadse mensen van het kaliber hooligan dan uit daadwerkelijk heilige navolgers van het extreem-rechtse gedachtegoed. Al leek me die leider van de NVU wel een wat inteligentere man, dan veel van zijn medestanders. Dat veel aanhangers in demonstraties rondlopen met 88 op bomberjacks bewijst me al genoeg, de pvda gaat nu toch ook niet meer rondlopen met 'lang leve Drees' teksten!!
mvg
Rémy
----
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Dat is jouw mening dat alleen de laatste zin klopt.
Als ik je vraag om het verschil tussen rechts en links te benoemen en je komt dan aan met dergelijk populistisch geklets is dat niet zozeer mijn mening dat dit niet klopt, maar dan strookt dit gewoon niet me de feiten. Tijdens een lesje staatsinrichting zou je zulke onzin niet horen. Je kunt deze defnitie namelijk ook objectief benoemen.

Er is geen vaste definitie voor 'rechts' of 'links', maar je kunt niet enkel aan de hand van standpunten ten aanzien van asiel-, integratie- en veligheidsbeleid bepalen of een politieke partij of een persoon 'rechts' is of 'links'. Het bieden van "Duidelijkheid en rechtvaardigheid" is niet iets typisch 'rechts', maar ook niet 'links', net zo min is "harde taal" voorbehouden aan 'rechts'.

Oorspronkelijk hadden al deze punten helemaal niks te maken met rechts of links. Bovendien is de politiek van vandaag de dag helemaal niet meer gemakkelijk in te delen in 'rechts' en 'links'. David gaf een schaal van 1 tot 10 en zelfs met zo'n middel is het moeilijk om partijen en personen in te delen. Alleen extreem-rechts en -links zijn gemakkelijk in te delen.

Ik weet echter inmiddels wat jouw defintie van 'rechts' en 'links' is. Alle punten waarmee jij het eens bent zijn 'rechts' en alle overige meningen zijn 'links'. Je zou de volgende tekst eigenlijk eens goed door te nemen: Links en rechts. Wat nuttige citaten uit deze tekst:
Tegenwoordig betitelt men vooruitstrevende partijen als 'links' en meer behoudende partijen als 'rechts'. Linkse partijen zijn voor een grotere rol van de overheid in het maatschappelijk leven, terwijl rechtse partijen die rol beperkt willen houden. Voor een nadere plaatsbepaling worden ook de termen centrum, centrum-links en centrum-rechts gebruikt. Partijen met radicale opvattingen worden extreem-rechts of extreem-links genoemd.

Van de huidige partijen worden SP, GroenLinks, PvdA als 'links' beschouwd. Overigens vindt een partij als de SP dat de PvdA niet tot links behoord. Voor D66 is die aanduiding eveneens minder zeker; die partij wordt meer als 'centrum-links' gezien.

Een partijen als de SGP kan zonder veel discussie tot rechts worden gerekend. Bij partijen als de VVD en het CDA ligt dat anders. Gelet op de standpunten ten aanzien van inkomens, overheidsingrijpen en gezagshandhaving zouden VVD en CDA bij rechts ingedeeld kunnen worden. Op het gebied van ethische vraagstukken (abortus, euthanasie) geldt de VVD echter eerder als 'links'.

Ook een partij als de ChristenUnie past niet zo eenvoudig in het 'links-rechts'-schema. Die partij is voorstander van een krachtig milieubeleid en is ook op sociaal gebied enigszins als 'links' te beschouwen. Ten aanzien van vraagstukken als 'gezag' en 'normen en waarden' is de partij echter weer meer 'rechts' te noemen.

Nieuwe partijen als 'Lijst Pim Fortuyn' en Leefbaar Nederland laten zich nog moeilijk indelen, al lijken met name standpunten van LPF over asielzoekers, sociale zekerheid en gezag te wijzen op een 'rechtsere' koers.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
4Deze allochtonen werken zwart en zitten vaak in de criminaliteit omdat ze geen geld kunnen verdienen op een andere manier deze personen moet hard aangepakt worden,.
5Deze mensen kunnen gewoon uitgezet worden kunnen ze niet uitgezet worden dan moeten ze in detentie.
6Het gaat niet om waardevol het gaat erom wat voor moeite men doet voor bijvoorlbeel het intergreren.
7Ik ben opsoluut geen aanhanger van het nvu deze figuren zijn meer dom dan wijs dus ik kan met niet in deze schaal inpassen
De eerste 3 zijn me nu wel min of meer duidelijk. Met de overige vragen moet je me nog even helpen...

4. Heb je ook een hekel aan autochtonen die zwart werken? Bijvoorbeeld een bouwvakker die op zaterdag een schuurtje bouwt, een schilder die 's avonds de kozijnen van de buurman schildert.... etc.

5. Dus indien niet uitzetten dan maar detineren. Dat betekent dus levenslange opsluiting voor mensen die hier asiel hebben aangevraagd maar waar het thuisland de terugkeer niet accepteert, of waar het niet veilig is naar terug te keren? Is dat acceptabel? En moet dat dan een gevangenis zijn of meer een soort opvangkamp, waar men dan in elk geval nog nuttige werkzaamheden kan verrichten voor dit land?

6. Dus jij vindt een goed geintegreerde Somalische bouwvakker even waardevol voor de maatschappij als een hier geboren bouwvakker? En als je dan kunt kiezen tussen beide als je een huis gaat bouwen?

7. Wel - de schaal loopt van 1 tot 10, van uiterst links naar uiterst rechts. Iedereen past volgens mij ergens op die schaal. Denk er nog eens over na.
Ikzelf sta ergens op 4 of 5, denk ik.
4 iK Heb het niet over een schuurtje of wat dan ook het gaat om constant zwart werken.
5Idd meer een soort kamp waar men nuttige digen kan doen voor ons land,mischien als dat naar behoren gebeurt dat ze alsnog in aanmerking komen om te blijven.
6Als ik kan kiezen zou ik een Nederlandse bouwvakker kiezen omdat deze over het algemeen toch meer now how hebben.
7Op de schaal zal ik op een 7 mischien wel 8 zitten.

mvg
Aude Audenda
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Harro schreef:Pionier, je kunt blijkbaar enkel emotioneel naar dit onderzoek kijken. Uit helemaal niets in het persbericht blijkt dat onderzoeksbureau Motivaction verkeerde vragen stelde of makkelijke conclusies trekt. Dat je al racistisch bent als je last hebt van een luidruchtige buurman is iets dat jij verzint. Je kunt er wel van uit je vel schieten, maar dat doet niet af aan de in het onderzoek gepresenteerde feiten.

Ook dat er nooit onderzoek wordt gedaan onder allochtonen is iets dat jij in je emotie verzonnen hebt. In 2003 en 2005 bijvoorbeeld door het Sociaal en Cultureel Planbureau. In dat rapport is gekeken naar autochtonen en allochtonen. Interessant is dat in 2005 65 procent van de autochtonen en 48 procent van de allochtonen vindt dat er in Nederland teveel allochtonen zijn. Zowel allochtone en autochtone ondervraagden ergeren zich bijvoorbeeld aan allochtonen die hier in de illegaliteit verdwijnen en aan kansarme allochtonen die in Nederland geen toekomstperspectief hebben. Het rapport heeft vooral betrekking op de vier grootste etnische groepen in Nederland: Turken, Marokkanen, Antillianen en Surinamers, samen 60 procent van het totale aantal allochtonen in ons land.

En speciaal voor jou, Pionier: ook het racisme onderling is door het SCP onderzocht, waarbij vooral opviel dat Marokkaanse Nederlanders racistisch zijn naar landgenoten met een Berber achtergrond, en de racistische houding van Hindoestaanse Surinamers tegenover hun landgenoten met Afrikaanse roots, maar dat de ondervraagde allochtonen over het algemeen geen racistische gevoelens hebben naar autochtone Nederlanders.

Opvallend is ook dat de meeste allochtonen denken dat hun eigen groep wordt gediscrimineerd, maar ook aangeven dat zij persoonlijk bijna nooit last hebben van discriminatie. Bijvoorbeeld, 22 procent van de Marokkanen denkt dat de Marokkaanse bevolking in Nederland vaak wordt gediscrimineerd, maar slechts 6 procent zegt zelf vaak met discriminatie te maken te hebben.
Harro, ook blijkt uit helemaal niks dat er wel goede vragen gesteld zijn. En Harro, dat verzin IK niet dat is zo. En heb het zelf meegemaakt. Sta je in de rij, kruipt ene voor. Spreek je hem aan. Jij rasistisch zijn.

Maar ik heb verder geen zin om er meer op in te gaan, Harro. Je moet toch altijd je zin krijgen dus.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

pionier schreef:Maar ik heb verder geen zin om er meer op in te gaan, Harro. Je moet toch altijd je zin krijgen dus.
Wat een zwakke opmerking als reactie op een uitgebreide post waarin ik je argumenten onderuithaal. Als blijkt dat wel onderzocht is wat jij zegt van niet dan "moet ik altijd mijn zin krijgen" :roll:

Een lees eens wat over wat een onderzoeksbureau is en hoe een gedegen, betrouwbare enquette in elkaar steekt. En kom dan nogeens met je onzin over voordringen en burengerucht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Je kan het niet hebben he Harro. Nogmaals, doe wat je wilt. Je bent al rasistisch als je een terecht woord tegen iemand zegt. Schijnbaar moeilijk te begrijpen. Maarja laat maar. Ik wist weer dat zoiets zou komen, vraag me af waarom ik nog in dergelijke topics post.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Het is eigenlijk ook wel een beetje jammer dat je niet bereid bent om te discussiëren. Je roept wat , Harro geeft daar een uitgebreid antwoord op, en dan begin je te klagen. Dat heeft weinig meer weg van een discussie hoor... ;)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Mike.H schreef:1 op de 10.. hmm zou best eens heel goed kunnen.. valt me nog mee eerlijk gezegd
Positief gezien: 9 van de 10 is het dus niet....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

pionier schreef:Je kan het niet hebben he Harro. Nogmaals, doe wat je wilt. Je bent al rasistisch als je een terecht woord tegen iemand zegt. Schijnbaar moeilijk te begrijpen. Maarja laat maar. Ik wist weer dat zoiets zou komen, vraag me af waarom ik nog in dergelijke topics post.
Dat vraag ik mij ook af daar je totaal niet in staat bent een normale discussie te voeren. Zoals Kevin terecht opmerkt: je roept maar wat, vervolgens kom ik met een onderbouwde reactie waaruit het tegendeel blijkt en dan ben je boos. Je doet mij denken aan iemand die zegt dat de wereld plat is, die ze dan allerlei prachtige foto's laten zien vanuit de ruimte van een ronde wereld en dan boos roep dat de wereld plat is, ze "altijd gelijk willen hebben" en dat je niet meer meedoet :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie