Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef: Andere normen en waarden zijn idd slecht indien ze niet in Nederland intepassen zijn.
Deze mensen hebben genoeg kansen gehad.
Met redelijk netjes bedoel ik gewoon de gebruikelijke criminaliteit die je overal hebt in een stad.
Op vakantie gaan heeft er niet zoveel mee te maken,het gaat erom dat als je in Nederland komt wonen je aan de Nederlandse normen en waarden aanpast.
Ok ...dat met die andere normen en waarden dat snap ik...de Nederlandse normen en waarden zijn veruit superieur aan die van een ander volk of land. Gasvrijheid is er één van nietwaar ?

Waarom ik vroeg of je in Nederland op vakantie gaat heeft er weldegelijk iets mee te maken...daarmee geef je aan of je wel of niet open staat voor andere culturen of niet. Alhoewel...als Nederlander die naar Spanje op vakantie gaat heeft het liefst ook een broodje bal en frikadel als eten en jawel er zit zelfs een winkel genaamd 'Appie Hein' genaamd naar de winkel die we in Nederland zo goed kennen. Gelukkig behouden wij ook onze normen en waarden over de grens.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Er zullen ook best Nederlanders zijn die verkeert bezig zijn.
Maar het valt wel vaak op dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven dan kan geen toeval meer zijn.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef:Maar het valt wel vaak op dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven dan kan geen toeval meer zijn.

mvg jasper j
Grappig....dat zeggen ze in het buitenland nu ook altijd...
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Charly1975 schreef:
Jasper J schreef:Maar het valt wel vaak op dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven dan kan geen toeval meer zijn.

mvg jasper j
Grappig....dat zeggen ze in het buitenland nu ook altijd...
Dan zal dat in het buitenland ook het geval wel zijn.
En ontkennen kan je het niet je ziet het elkedag.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Er zullen ook best Nederlanders zijn die verkeert bezig zijn.
Maar het valt wel vaak op dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven dan kan geen toeval meer zijn.
Heel veel misdrijven worden niet in het nieuws vermeld. Misdrijven zonder schade aan goederen of geweld doen het niet goed in het nieuws, behalve als het om enorme schandalen gaat. Fraude, illegale handel, enzovoorts. Misdrijven waarbij schade aan goederen een gevolg is of waarbij geweld wordt gebruik of een bijeffect is, zijn meestal misdrijven gepleegd door de lagere inkomensgroepen. Toevalligerwijs is de verhouding buitenlanders-geen buitenlanders voor deze groepen in het voordeel van de 'buitenlanders' (een rare term voor mensen met de Nederlandse nationaliteit).
Als je dus alleen op het aantal in het nieuws vermelde misdrijven je oordeel baseert, lijkt het inderdaad dat deze verhoudingsgewijs door veel meer 'buitenlanders' gepleegd worden.

Dus, Jasper, het is inderdaad geen toeval dat het lijkt "dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven".
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:Er zullen ook best Nederlanders zijn die verkeert bezig zijn.
Maar het valt wel vaak op dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven dan kan geen toeval meer zijn.
Heel veel misdrijven worden niet in het nieuws vermeld. Misdrijven zonder schade aan goederen of geweld doen het niet goed in het nieuws, behalve als het om enorme schandalen gaat. Fraude, illegale handel, enzovoorts. Misdrijven waarbij schade aan goederen een gevolg is of waarbij geweld wordt gebruik of een bijeffect is, zijn meestal misdrijven gepleegd door de lagere inkomensgroepen. Toevalligerwijs is de verhouding buitenlanders-geen buitenlanders voor deze groepen in het voordeel van de 'buitenlanders' (een rare term voor mensen met de Nederlandse nationaliteit).
Als je dus alleen op het aantal in het nieuws vermelde misdrijven je oordeel baseert, lijkt het inderdaad dat deze verhoudingsgewijs door veel meer 'buitenlanders' gepleegd worden.

Dus, Jasper, het is inderdaad geen toeval dat het lijkt "dat er wel heel vaak buitenlanders betrokken zijn bij misdrijven".

Deze groep wordt altijd beschermt met de argumenten die jij daar net gaf.
Het is een feit dat de criminaliteit veelal in haden is van buitenlanders,Turken Marrokanen Joegoslaven enz.
Deze mensen plegen veel en zware misdrijven varierend van drugshandel prostitutie tot moord enz enz.
Deze groep die zich dus veelal begeeft in achterstandswijken verziekt het dus .
Deze mensen hebben hier gewoon het grootste aandeel in en dat kom dus ook terecht in het nieuws.

mvg jasper j
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:
MARKET GARDEN schreef:En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen en dan bedoel ik, ga eens mee stappen in Ede.
Logeer eens een maand in een "slechte" wijk.

Ook dat zou hele........ nieuwe........ inzichten opleveren.
Waarmee je mijn stelling bewijst. Je wenst je klaarblijkelijk niet in de ander te verplaatsen.
Waarom zou ik in Ede moeten stappen? Kan het niet in Rotterdam of in mijn mooie stad; Dordrecht?
Of zijn alle problemen geconcentreerd in Ede?.
Wil me best in een ander verplaatsen, geen probleem maar wat valt er te verplaatsen.
Moet ik me gaan verdiepen waarom iemand de problemen veroorzaakt? Bedoel je dat?
Rotterdam en Dordrecht daar is niets mis mee.
dvaupell schreef:Nu even persoonlijk: Neem ik het altijd op voor allochtonen? Is dat zo?
Nee hoor. Ik vind alleen dat je geen groepen moet aanspreken op bepaald gedrag, maar individuen...
Als het gedrag nu eens veroorzaakt wordt door de groep en misschien zelfs wel door de culturele achtergrond van een groep?
dvaupell schreef:Er zijn criminele Marokkanen, maar er zijn ook heel veel hardwerkende Marokkanen die gewoon een normaal leven leiden. Dit geldt dus voor alle soorten en groepen mensen. Dat wordt helaas door velen gemist.

...
Hierin heb je gelijk.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J. Schreef:
Ik woonde in rotterdam nu al een tijdje niet meer vanwege de criminaliteit enz nu woon ik in het rustige brabanse dorpje fijnaart.
Ik heb altijd op de Strevelsweg gewoont weet niet of je dat kent?
Het ligt in de wijk feyenoord die is ook weer verdeelt in sub wijken.
Zoek jij de bevolkings samenstelling van bloemhof maar eens uit daar lag het het dichtsbij.
Je moet toch wel weten dat meer dan de helft van rotterdam buitenlander is dacht dat het op 60% lag?
Ik ben even op zoek geweest voor je, maar kan geen enkele relatie vinden tussen afkomst en criminaliteit.
Wel:
- Er bestaan in Rotterdam wijken waar het aandeel allochtonen rond de 70% ligt.
- Er is een relatie aangetoond tussen wijken waar meer werkloosheid is en criminaliteit.
- Er is een relatie tussen armoede en criminaliteit

Nog even over je normen en waarden opmerkingen: Ook in, zeg, Turkije of Marokko is het niet normaal dat er wordt gestolen of vernield. Dit wordt in deze landen dan ook hard aangepakt.
Ik zie het verband dus niet.....

Even algemeen: Ik heb de indruk dat een aantal deelnemers het wel 'stoer' vindt zich af te zetten tegen buitenlanders.
Hou me ten goede: Ik beweer niet dat er geen problemen zijn, we moeten ze alleen niet overdrijven en ... we moeten de oorzaken daarvan niet alleen bij allochtonen zoeken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Charly1975 schreef:
Jasper J schreef: Andere normen en waarden zijn idd slecht indien ze niet in Nederland intepassen zijn.
Deze mensen hebben genoeg kansen gehad.
Met redelijk netjes bedoel ik gewoon de gebruikelijke criminaliteit die je overal hebt in een stad.
Op vakantie gaan heeft er niet zoveel mee te maken,het gaat erom dat als je in Nederland komt wonen je aan de Nederlandse normen en waarden aanpast.
Ok ...dat met die andere normen en waarden dat snap ik...de Nederlandse normen en waarden zijn veruit superieur aan die van een ander volk of land. Gasvrijheid is er één van nietwaar ?

Waarom ik vroeg of je in Nederland op vakantie gaat heeft er weldegelijk iets mee te maken...daarmee geef je aan of je wel of niet open staat voor andere culturen of niet. Alhoewel...als Nederlander die naar Spanje op vakantie gaat heeft het liefst ook een broodje bal en frikadel als eten en jawel er zit zelfs een winkel genaamd 'Appie Hein' genaamd naar de winkel die we in Nederland zo goed kennen. Gelukkig behouden wij ook onze normen en waarden over de grens.
Over vooroordelen gesproken, zal echt iedere of de meeste Nederlanders in het buitenland een broodje bal gehakt bestellen?
Op welke cijfers baseer jij je uitspraak?

Over buitenlanders en criminaliteit is genoeg onderzocht en geschreven.
Bijna 80% van de gevangenisbevolking bestaat uit mensen van oorspronkelijk niet Nederlandse afkomst, die cijfers zijn opvraagbaar.
Laatst gewijzigd door MARKET GARDEN op 06 jun 2006, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J. Schreef:
Ik woonde in rotterdam nu al een tijdje niet meer vanwege de criminaliteit enz nu woon ik in het rustige brabanse dorpje fijnaart.
Ik heb altijd op de Strevelsweg gewoont weet niet of je dat kent?
Het ligt in de wijk feyenoord die is ook weer verdeelt in sub wijken.
Zoek jij de bevolkings samenstelling van bloemhof maar eens uit daar lag het het dichtsbij.
Je moet toch wel weten dat meer dan de helft van rotterdam buitenlander is dacht dat het op 60% lag?
Ik ben even op zoek geweest voor je, maar kan geen enkele relatie vinden tussen afkomst en criminaliteit.
Wel:
- Er bestaan in Rotterdam wijken waar het aandeel allochtonen rond de 70% ligt.
- Er is een relatie aangetoond tussen wijken waar meer werkloosheid is en criminaliteit.
- Er is een relatie tussen armoede en criminaliteit

Nog even over je normen en waarden opmerkingen: Ook in, zeg, Turkije of Marokko is het niet normaal dat er wordt gestolen of vernield. Dit wordt in deze landen dan ook hard aangepakt.
Ik zie het verband dus niet.....

Even algemeen: Ik heb de indruk dat een aantal deelnemers het wel 'stoer' vindt zich af te zetten tegen buitenlanders.
Hou me ten goede: Ik beweer niet dat er geen problemen zijn, we moeten ze alleen niet overdrijven en ... we moeten de oorzaken daarvan niet alleen bij allochtonen zoeken.
En juist in die wijken waar 70% allochtoon is ,is de werkloosheid het grootst.
Je ziet het overal in Rotterdam de criminaliteit viert hoogtij.
Ik vindt het niet stoer om tegen buitenlanders mezelf aftezetten ik vindt alleen dat de waarheid gezegt moet kunnen worden ook als het om die mensen gaat.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
En juist in die wijken waar 70% allochtoon is ,is de werkloosheid het grootst.
Dat verband is dus niet aangetoond. Dat relatief veel allochtonen werkloos zijn heeft trouwens meer met een achterstand in opleiding, beheersing van de taal en discriminatie op de arbeidsmarkt te maken.
Je ziet het overal in Rotterdam de criminaliteit viert hoogtij.
Criminaliteit is altijd meer zichtbaar in de steden. Dit heeft dus met werkloosheid, gebrekkige sociale samenhang en dergelijke te maken.
De concentratie 'kanslozen' zowel allochtoon als autochtoon is in de steden gwoon groter.
Ik vindt het niet stoer om tegen buitenlanders mezelf aftezetten ik vindt alleen dat de waarheid gezegt moet kunnen worden ook als het om die mensen gaat.
Dat beweer ik ook niet. Mijn opmerking was algemener dan dat.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
En juist in die wijken waar 70% allochtoon is ,is de werkloosheid het grootst.
Dat verband is dus niet aangetoond. Dat relatief veel allochtonen werkloos zijn heeft trouwens meer met een achterstand in opleiding, beheersing van de taal en discriminatie op de arbeidsmarkt te maken.
Je ziet het overal in Rotterdam de criminaliteit viert hoogtij.
Criminaliteit is altijd meer zichtbaar in de steden. Dit heeft dus met werkloosheid, gebrekkige sociale samenhang en dergelijke te maken.
De concentratie 'kanslozen' zowel allochtoon als autochtoon is in de steden gwoon groter.
Ik vindt het niet stoer om tegen buitenlanders mezelf aftezetten ik vindt alleen dat de waarheid gezegt moet kunnen worden ook als het om die mensen gaat.
Dat beweer ik ook niet. Mijn opmerking was algemener dan dat.
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
Dit is 100% lariekoek en dat weet je.
Mocht je dit werkelijk menen, dan past je onderschrift beter bij je dan je zelf denkt.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

MARKET GARDEN schreef:Over vooroordelen gesproken, zal echt iedere of de meeste Nederlanders in het buitenland een broodje bal gehakt bestellen?
Op welke cijfers baseer jij je uitspraak?
Moet ik me op cijfers beroepen dan ?

Je kunt cijfers zo beinvloeden dat ze altijd een voor jou zo gunstig mogelijk uitkomst hebben. Of het grootste effect hebben. Zoals bijvoorbeeld dit topic over gaat: 1 op de 10 is racist. Maar ik heb het ook al omgedraaid (waar door niemand op gereageerd is (...)) 9 van de 10 dus niet......het is maar wat voor een cijfertje je wilt geloven en je het meeste waarde aan hecht en jij je waarheid uit wilt putten.

Maar goed....ik neem het dan terug dat er aan (bijvoorbeeld) de Spaanse kust GEEN friettenten zijn (door Nederlanders gerunt) waar gemiddeld meer Nederlanders komen dan (bijvoorbeeld) Spanjaarden voor een (Nederlands) broodje bal. Ook is er NIET speciaal voor de Nederlanders een supermarkt met de naam 'Appie Hein' met Nederlandse producten aanwezig in Spanje. Dit omdat ik dit niet cijfermatig kan aantonen (wil aantonen).
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Jasper J schreef:Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
Ik zal niet beweren dat ik absoluut geen taalfouten maak. Maar als je bijvoorbeeld met DT en hoofddoekjes met een T gaat schrijven dan denk ik toch dat jij eerst ook maar eens goed moet nadenken voordat je iets schrijft.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie