Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Charly1975 schreef:
MARKET GARDEN schreef:Over vooroordelen gesproken, zal echt iedere of de meeste Nederlanders in het buitenland een broodje bal gehakt bestellen?
Op welke cijfers baseer jij je uitspraak?
Moet ik me op cijfers beroepen dan ?

Je kunt cijfers zo beinvloeden dat ze altijd een voor jou zo gunstig mogelijk uitkomst hebben. Of het grootste effect hebben. Zoals bijvoorbeeld dit topic over gaat: 1 op de 10 is racist. Maar ik heb het ook al omgedraaid (waar door niemand op gereageerd is (...)) 9 van de 10 dus niet......het is maar wat voor een cijfertje je wilt geloven en je het meeste waarde aan hecht en jij je waarheid uit wilt putten.).
Daar heb je gelijk in, een half leeg glas is ook half vol.
Charly1975 schreef:Maar goed....ik neem het dan terug dat er aan (bijvoorbeeld) de Spaanse kust GEEN friettenten zijn (door Nederlanders gerunt) waar gemiddeld meer Nederlanders komen dan (bijvoorbeeld) Spanjaarden voor een (Nederlands) broodje bal. Ook is er NIET speciaal voor de Nederlanders een supermarkt met de naam 'Appie Hein' met Nederlandse producten aanwezig in Spanje. Dit omdat ik dit niet cijfermatig kan aantonen (wil aantonen).
Jij komt in je posting met de stelling dat DE Nederlander aan de Spaanse kust liefst in een Nederlandse winkel zijn boodschappen doet, en zich massaal op de friet, ballen gehakt. enz. stort.

Het zit iets anders, Nederlanders hebben aan de Spaanse costa's de MOGELIJKHEID om Nederlandse produkten te kopen.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
Dit is 100% lariekoek en dat weet je.
Mocht je dit werkelijk menen, dan past je onderschrift beter bij je dan je zelf denkt.
We spellen weer op de man?
Okeej dan is de discussie dus weer over.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
Over buitenlanders en criminaliteit is genoeg onderzocht en geschreven.
Bijna 80% van de gevangenisbevolking bestaat uit mensen van oorspronkelijk niet Nederlandse afkomst, die cijfers zijn opvraagbaar.
Wil je ons a.u.b. een link geven waar we dit kunnen aanschouwen?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

MARKET GARDEN schreef:Jij komt in je posting met de stelling dat DE Nederlander aan de Spaanse kust liefst in een Nederlandse winkel zijn boodschappen doet, en zich massaal op de friet, ballen gehakt. enz. stort.

Het zit iets anders, Nederlanders hebben aan de Spaanse costa's de MOGELIJKHEID om Nederlandse produkten te kopen.
En waarom zouden er speciaal voor de Nederlanders (notabene door een Nederlander) de mogelijkheid geboden worden om Nederlandse producten te kopen ?? Precies om dezelfde reden waarom er ook een Turkse roentenboer hier in Nederland is...omdat je toch het liefst eten uit 'eigen land' hebt. Denk je zelf dat een Spanjaard naar de 'Appie Hein' gaat om te smullen van Calvé pindakaas ??

Met mijn post gaf ik dus aan dat niet alleen de 'buitenlander' hier in Nederland z'n eigen cultuur het liefst bij de hand heeft maar ook de Nederlander in het buitenland heeft dat graag (en daar is niets mis mee hoor)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
Over buitenlanders en criminaliteit is genoeg onderzocht en geschreven.
Bijna 80% van de gevangenisbevolking bestaat uit mensen van oorspronkelijk niet Nederlandse afkomst, die cijfers zijn opvraagbaar.
Wil je ons a.u.b. een link geven waar we dit kunnen aanschouwen?
Die cijfers kan ik je dus niet geven want ik schreeft dit bericht niet.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dat was inderdaad een tekst van MARKET GARDEN :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
dvaupell schreef:Jasper J schreef:
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
Dit is 100% lariekoek en dat weet je.
Mocht je dit werkelijk menen, dan past je onderschrift beter bij je dan je zelf denkt.

We spellen weer op de man?
Okeej dan is de discussie dus weer over.

mvg jasper j
Tsja, Sorry Jasper. Het is gewoon onzin wat je hier roept.
Met dezelfde stelligheid kan ik roepen dat inwoners van Brabant en Limburg allemaal een lager IQ hebben dan inwoners van Groningen.
Echte onzin.

Het is je gevoel Jasper, je presenteert geen feiten!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
Maar dat zal je vast ook niet doen?

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
dvaupell schreef:Jasper J schreef:
Over buitenlanders en criminaliteit is genoeg onderzocht en geschreven.
Bijna 80% van de gevangenisbevolking bestaat uit mensen van oorspronkelijk niet Nederlandse afkomst, die cijfers zijn opvraagbaar.
Wil je ons a.u.b. een link geven waar we dit kunnen aanschouwen?
Die cijfers kan ik je dus niet geven want ik schreeft dit bericht niet.

mvg jasper j
Inderdaad, het was bedoeld voor Market Garden.
Excuus.

Kun je ons van een link voorzien, MG?

Alvast bedankt.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
Over buitenlanders en criminaliteit is genoeg onderzocht en geschreven.
Bijna 80% van de gevangenisbevolking bestaat uit mensen van oorspronkelijk niet Nederlandse afkomst, die cijfers zijn opvraagbaar.
Wil je ons a.u.b. een link geven waar we dit kunnen aanschouwen?
Opvraagbaar bij justitie, brochure "werkbare detentie" zal eens snuffelen via google.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jasper J schreef:De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
Maar dat zal je vast ook niet doen?

mvg jasper j
Dat is toch een dooddoener van jewelste?!?
"kom maar een middagje"
Dat is een zwaktebod waar je U tegen zegt. Je weet zelf best dat niemand voor een discussie bereid is een reis te maken, in de hoop iets te zien wat hem op andere gedachten zet.

Ik kan hier ook wel gaan lopen beweren dat in Rusland de welvaart 10 keer hoger ligt dan hier. Je moet alleen wel even komen kijken, want ik heb geen cijfers. :roll:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Je ziet het overal in Rotterdam de criminaliteit viert hoogtij.
Ik ben niet op de hoogte van de situatie in Rotterdam, maar landelijk viert de criminaliteit geen hoogtij. Het aantal misdrijven is lager dan enkele jaren geleden.
Jasper J schreef:Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen.
Het woord 'grotendeels' geeft aan dat 'deze mensen' in een benadeelde postitie zijn.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Zhukov schreef:
Jasper J schreef:De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
Maar dat zal je vast ook niet doen?

mvg jasper j
Dat is toch een dooddoener van jewelste?!?
"kom maar een middagje"
Dat is een zwaktebod waar je U tegen zegt. Je weet zelf best dat niemand voor een discussie bereid is een reis te maken, in de hoop iets te zien wat hem op andere gedachten zet.

Ik kan hier ook wel gaan lopen beweren dat in Rusland de welvaart 10 keer hoger ligt dan hier. Je moet alleen wel even komen kijken, want ik heb geen cijfers. :roll:

Dat vind jij een zwaktebod ik niet.
Er word in Nederland niet altijd gezegt zoals het is.
Ik heb er jaren tussen in geleeft en weet welke groepen dit veroorzaken
alleen dit mag niet gezegt worden want dan ben je een racist.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:Je ziet het overal in Rotterdam de criminaliteit viert hoogtij.
Ik ben niet op de hoogte van de situatie in Rotterdam, maar landelijk viert de criminaliteit geen hoogtij. Het aantal misdrijven is lager dan enkele jaren geleden.
Jasper J schreef:Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen.
Het woord 'grotendeels' geeft aan dat 'deze mensen' in een benadeelde postitie zijn.
Landelijk in de dorpen mischien niet nee.
Maar de meeste buitenlanders wonen ook niet buiten de steden.
Rotterdam is zelf 1 van de onveiligste steden van Nederland met meer dan 60% buitenlanders.
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Zhukov schreef:
Jasper J schreef:De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
Maar dat zal je vast ook niet doen?

mvg jasper j
Dat is toch een dooddoener van jewelste?!?
"kom maar een middagje"
Dat is een zwaktebod waar je U tegen zegt. Je weet zelf best dat niemand voor een discussie bereid is een reis te maken, in de hoop iets te zien wat hem op andere gedachten zet.

Ik kan hier ook wel gaan lopen beweren dat in Rusland de welvaart 10 keer hoger ligt dan hier. Je moet alleen wel even komen kijken, want ik heb geen cijfers. :roll:
Toch begrijp ik Jasper wel.
Een discussie als deze is altijd heel moeilijk cijfermatig te onderbouwen.
Of de cijfers zijn er niet of je weet niet hoe je ze op de juiste waarde moet inschatten.

Wat ik altijd opmerkelijk vind is dat veel mensen die tegen ons zeggen je discrimineert als we over allochtonen klagen zelf hun kinderen absoluut NIET op een school in zo'n wijk doen.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie