Slowchat-topic deel 7

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik ben niet gegaan, jammer. Had het niet willen missen. Als het volgend jaar nog zo`n line-up is (dat denk ik wel) ben ik wel van de partij.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Het is vandaag 666 :evil: :lol:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ja en ?

Was je vandaag ook om precies 6 minuten en 6 seconden over 6 wakker ??

Morgen weer een dag hoor.....hé..dan is het 766 (...)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Gewoon volgend jaar compenseren op 07-7-2007, of een paar jaar later, 12-12-2012 !
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het is vandaag ook precies 62 jaar geleden dat de Geallieerden landden in Normandië, maar dat heb ik op nog geen enkel journaal gehoord.

Het enige dat ze kunnen vertellen is dat een stel bijgelovigen denkt dat de Duivel vandaag op aarde zou komen.

Geen wonder dat de historische kennis snel achteruit gaat in Nederland.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

hehehe :lol:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Sjoerd schreef:Het is vandaag ook precies 62 jaar geleden dat de Geallieerden landden in Normandië, maar dat heb ik op nog geen enkel journaal gehoord.
Da’s geen wereldnieuws meer Sjoerd…dat moet je ondertussen toch weten ? Zoals je in je laatste zin schrijft:
Sjoerd schreef:Geen wonder dat de historische kennis snel achteruit gaat in Nederland.
Ik ben het met je eenst hoor. Dit is toch wel van dermate belang dat het toch nog wel even gemeld mag worden.

Maar in hoeverre moet je daarmee doorgaan ? Er zijn in de geschiedenis meerdere ingrijpende gebeurtenissen geweest die hebben bij gedragen tot bijvoorbeeld het vormen van de Nederlandse Staat en in hoeverre wordt daar tegenwoordig nog bij stil gestaan ?

Begrijp me goed: zolang er nog mensen zijn de de Tweede Wereldoorlog bewust hebben meegemaakt moeten we er ook ieder jaar nog bij stil staan. Maar op een gegeven moment neem ik aan dat het toch ook weer minder wordt.
Sjoerd schreef:Het enige dat ze kunnen vertellen is dat een stel bijgelovigen denkt dat de Duivel vandaag op aarde zou komen.
Nu ben ik zelf ook gelovig…maar volgens mij geloof ik toch weer iets anders dan deze mensen. Die geven met dit volgens mij aan dat ze geen vertrouwen hebben in degene waarin ze geloven….althans naar mijn mening hebben ze de Bijbel dan niet goed gelezen als ze nu zo in paniek raken. Maar dat is een zeer persoonlijke mening en daarover ga ik dus NIET in discussie. Ik ben het met je eens Sjoerd dat ze wat ander nieuws (belangrijker) nieuws mogen brengen….bijvoorbeeld de ‘verjaardag’ van D-Day.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Heeft iemand misschien een site over samenvattingen van duitse leesboekjes omdat ik erg in de stress zit ivm school... :P
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Wist je dat je zo'n samenvatting ook eerst moet lezen voordat je er wat over kunt vertellen ?? :P
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

<('.'<)
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Charly1975 schreef:Wist je dat je zo'n samenvatting ook eerst moet lezen voordat je er wat over kunt vertellen ?? :P
Ik hoef niet te vertellen, ik heb een proefwerk erover :roll:

Maargoed... dan maar gokken, is toch meerkeuze :P
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

JEZUS hoe kan je sommige missen man :?!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

men baas heeft het inschrijfformulier van de school telaat ingevult en het moet dus morgen pas op de bus!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Blijft leuk om op een 70 cc te rijden :D
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

alex schreef:Blijft leuk om op een 70 cc te rijden :D
ik weet et.. :)
Gesloten