duits uniform zwart

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Wat je zegt klopt helemaal Gerd.
Overigens zijn de 'verzamelaars' uit Japan en Zuid-Afrika geen verzamelaars maar investeerders.
Zij kopen alleen topstukken en die verdwijnen in geaclimatiseerde kluizen. Puur als investering dus en heeft weinig met verzamelen te maken.

Doen ze overigens op alle gebieden hoor. Ook de topstukken uit de muziekwereld ( zoals cello's, violen maar ook de eerste electrische gitaren van alle bekende merken uit 1940/1950 ) verdwijnen op dezelfde manier :-(
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Hallo,

inderdaad,
maar ik ken GEEN ENKELE verzamelaar uit Japan of Z- Afrika die SS-VT, SS-TV of Allg SS verzamelt en die het internet gebruikt... (En als ze zouden bestaan, zou ik ze minstens wel van naam kennen... Shuichi Kamisada zou kunnen, maar die verzamelt SS-helmen) Bij mijn weten zijn er (vrijwel???) geen.
Amerikanen zijn er genoeg, en ook enkele Engelsmannen.

MvG,
Gerd V
raytheman schreef:Wat je zegt klopt helemaal Gerd.
Overigens zijn de 'verzamelaars' uit Japan en Zuid-Afrika geen verzamelaars maar investeerders.
Zij kopen alleen topstukken en die verdwijnen in geaclimatiseerde kluizen. Puur als investering dus en heeft weinig met verzamelen te maken.

Doen ze overigens op alle gebieden hoor. Ook de topstukken uit de muziekwereld ( zoals cello's, violen maar ook de eerste electrische gitaren van alle bekende merken uit 1940/1950 ) verdwijnen op dezelfde manier :-(
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

is het niet kamisama?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

sobel schreef:is het niet kamisama?
Neen
Shuichi Kamisada, username 'Shu'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

oke :) ben wel benieuwd naar zijn verzameling :) even wat googlen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie