Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt Nick! Er komt misschien nog een RAF jasje aan, maar dat is nog niet zeker.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Boekjes voor m'n pa z'n collectie:

There's freedom in the air (1944) en het boek Tally Ho.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En de foto is binnen..
.
Afbeelding

Ben er toch verdomd blij mee! :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb dus vandaag de drie eerder gekochte stafkaarten gekregen, waren voor m'n verjaardag! Maar nu duidelijkere foto's dan de ebay. Ik ben het meest content met die van Goch en Krefeld! Beide First Emergency edition, jan. 1945. De kaart van Kleve vind ik ook super, maar die had ik al 2x. Desalniettemin ben ik ontzettend blij met de kaarten! Heb er nu 10 in totaal.

Afbeelding

Degene van Kleve, jan. 1945 dus. Naar schatting zijn er ongeveer 50 gemaakt te zijn volgens een kennis, deze kaarten zijn dus zeldzaam (de First Emergency edition).

Afbeelding

Goch, deze heb ik nog nooit eerder gezien. Ook staat Afferden, Boxmeer enz erop. Ook jan. 1945, First Emergency edition.

Afbeelding

Krefeld en Uerdingen, vind ik zelf ook een erg mooie kaart! Januari 1945, first emergency edition.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En nog een hele mooie jerrycan Brits uit 1943, in een zeer mooie staat! :) En nog twee hele leuke nepbroden voor bij m'n diorama!

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Woeps, dit topic helemaal vergeten :O...

Je blijft me telkens verbazen waar je het toch allemaal vandaan haalt. Die broden zullen geweldig staan bij je Dio ;)


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks man! Jij hebt zelf ook een hele mooie collectie! Maar ik doe me best. :) Idd, de broden staan al in m'n mess tins :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Edgar schreef:Thanks man! Jij hebt zelf ook een hele mooie collectie! Maar ik doe me best. :) Idd, de broden staan al in m'n mess tins :P
Daar moet je maar eens een foto van maken, lijkt me er wel leuk uit zien ;).
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, komt morgen wel, heb meteen ook even de hele US silk parachute camo stuff op de grond geflikkerd bij die duitser, ziet er best cool uit!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En m'n pa heeft deze ook nog gewonnen, maar nu is het voorlopig even stil (portomonnee is aardig leeg).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Toffe aanwinsten hoor!
Post eens keer paar foto's van het geheel ben al wel beetje nieuwschierig. :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks man! Doen we binnekort wel even, jasje komt +- woensdag binnen, dus dan kan ik het wel even op buste zetten. Maar ik zal binnekort even foto's maken van het dio, doe ik vanmiddag wel even denk ik. De RAF grond soldaat is nu behalve broek en anklets compleet 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Oke toppie :!: :)
Als je ze er hebt staan zie ik ze wel langskomen en anders moet je het maar even zeggen, :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Echt een heel mooi jasje Edgar! Ook de boeken vind ik overigens interessant. Maar het jasje heeft ook een mooi gedragen label wat ik zelf altijd wel wat vind hebben.
Overigens weet ik niet of deze goed op jullie RAF soldaat past. Het is namelijk een service dress en geen battle dress, deze werden in het veld niet zo gedragen zover ik weet. Hiervoor werd de BD gebruikt terwijl de SD voor officiele en/of uitgaans gelegenheden was. Verder zit hier een propellor op de mouw wat inhield dat de persoon die dit jasje gedragen heeft bij het vliegende personeel zat. Dus vermoedelijk piloot, boordschutter, bombardier, boordtechnicus of navigator was.
Verder een heel mooi jasje waar ik zeker interesse in zou hebben als jullie hem weg doen. :) ;)

Overigens zou ik hem wel graag nog een keer in handen hebben als jullie hem binnen hebben om mijn definitieve oordeel te vellen. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Sander, deze werden wel gewoon op de basis gedragen, zoals op vele foto's te zien is. Die propellor staat voor de rang tussen monteur en piloot (Leading Aircraftsman), en deze had zijn taak vooral op de grond. Oftewel, de webbingset past er goed bij, en dit jasje kan heel goed op de basis zijn gedragen. De persoon had een BD en een Jacket OA, en ze werden (redelijk) vrij gelaten welk uniform ze wouden dragen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie