Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik stap trouwens uit deze discussie het word te emotineel ook van mijn kant trouwens.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Remy carré schreef:Maar david, het zou graag willen weten in hoeverre je deze reactie belachelijk vind (tenminste ik vermoed dat je het met mijn bericht hierboven niet mee eens bent?? )
Heb je het speciaal zo genoteerd met de intentie hierop van mij commentaar te krijgen dan? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.

Ik denk overigens dat - als je wilt zeggen dat gematigdheid de norm is, of dat nu links/rechts of gelovig/ongelovig is - dat ik daar weinig bezwaar tegen zou kunnen hebben.

Of gematigd moslims in de ogen van gematigde christenen nog conservatief zijn waag ik te betwijfelen, maar misschien ken jij gematigde christenen die gematigde moslims in hun vriendenkring hebben??
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Ik stap trouwens uit deze discussie het word te emotineel ook van mijn kant trouwens.

mvg jasper j
Jammer hoor - Ik was wel nieuwsgierig wat je allemaal nog voor nieuws te brengen had.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Ik heb genoeg te brengen maar dacht dat jij ook uit de discussie was gestapt.
Bij nader inzien blijf ik :lol:
Alleen we moeten even opletten dat we van bijde kanten niet te emotioneel worden.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Ik heb genoeg te brengen maar dacht dat jij ook uit de discussie was gestapt.
Nee hoor, Ik ben slechts uit de discussie met jou gestapt.
Uiteraard blijf ik altijd bereid om met anderen te discussieren, maar met jou ben ik over dit onderwerp klaar.

En als mod blijf ik natuurlijk sowieso meekijken,

Maareh, Dat je niet meer met mij zult discussieren over dit onderwerp betekent toch niet dat je niet met anderen in gesprek kunt blijven?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Dan moet ik er toch uitstappen jij hebt je punten in te brengen en ik ook
als dan de serieuze eruit stappen doe ik dat toch maar.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Ik stap trouwens uit deze discussie het word te emotineel ook van mijn kant trouwens.

mvg jasper j
Moet je zelf weten Jasper. Er zijn echter nog wel anderen ook hoor, om mee te discussieren.

Ik wist niet dat je zo aan me gehecht was.. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Kusje?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

(Schudt zijn hoofd bij de hoeveelheid onzin die uitgekraamd is.)

Ik ben geschokt hoe sommigen over andere mensen kunnen praten en oordelen. MARKET GARDEN en Jasper J hebben zulke discriminerende en bijna racistische ideeën over andere Nederlanders, dat ik mij schaam dat deze ideeën zomaar op dit forum verkondigd kunnen worden. Met Rémy carré ben ik het meestal oneens, maar hij heeft nog de vaardigheid om nuancering in zijn berichten aan te brengen.

Al met blijkt dat uit dit forum - als je alleen naar de deelnemers aan deze discussie kijkt - veel meer dan een op de tien Nederlanders racistisch is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

[uit AD.nl]

Nederlands helpt moslims radicaliseren

DEN HAAG - Radicale moslims verspreiden hun gedachtegoed steeds vaker in het Nederlands. Daardoor bereiken ze ook ...
Afbeelding
... de moslimjongeren die geen Arabisch spreken. Het risico dat ook zij radicaliseren wordt daardoor groter. Dat schrijven de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken in hun periodieke rapportage over terrorismebestrijding.

Ze noemen de ontwikkeling zorgelijk, omdat met name de orthodoxe salafistische stroming zo haar ‘anti-westerse en anti-integratieve retoriek aan een breder publiek’ kan overbrengen.

Het kabinet heeft steeds aangedrongen op het gebruik van Nederlands in moskeeën. Een flink aantal gematigde moskeeën zorgt ervoor dat de imams Nederlands spreken, mede om tegenwicht te bieden aan mogelijke radicalisering.

Maar ook radicale stromingen bezigen het Nederlands. ,,De meeste tweede en derde generatie moslimjongeren zijn de Arabische taal niet machtig, maar hebben wel een groeiende behoefte aan kennis over islam. Salafistische predikers spelen op deze behoefte in en verzorgen met veel succes lezingen in het Nederlands.

Ook op internet is volgens Remkes en Donner steeds meer in het Nederlandse vertaalde jihadlectuur te vinden. Het aantal Nederlandstalige websites met ‘radicale inslag’ groeit.

De bewindslieden maken zich verder zorgen over de mate waarin gematigde moskeeën worden beïnvloed of zelfs worden overgenomen door radicale moslimcentra. Zo houden salafistische predikers lezingen in veel kleinere steden.

Mede door de voortgaande radicalisering blijft de dreiging van een terroristische aanslag in Nederland reëel, aldus de ministers. Het blijft daarom nodig maatregelen te nemen. Zo kan binnenkort een speciale interventie-eenheid, die moet optreden bij acuut terroristisch gevaar, aan de slag. De oprichting dreigde eerder wegens geldgebrek te stranden. Maar de betrokken ministers hebben inmiddels overeenstemming bereikt over de benodigde 17 miljoen euro. Later deze maand staat een eerste oefening gepland.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

okke schreef:(Schudt zijn hoofd bij de hoeveelheid onzin die uitgekraamd is.)

Ik ben geschokt hoe sommigen over andere mensen kunnen praten en oordelen. MARKET GARDEN en Jasper J hebben zulke discriminerende en bijna racistische ideeën over andere Nederlanders, dat ik mij schaam dat deze ideeën zomaar op dit forum verkondigd kunnen worden. Met Rémy carré ben ik het meestal oneens, maar hij heeft nog de vaardigheid om nuancering in zijn berichten aan te brengen.

Al met blijkt dat uit dit forum - als je alleen naar de deelnemers aan deze discussie kijkt - veel meer dan een op de tien Nederlanders racistisch is.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik vind het vooral beschamend dat sommige mensen hun "discriminerende en bijna racistische ideeën over andere Nederlanders" uiten op een forum over de Tweede wereldoorlog.

Gelukkig is dit forum - en dit topic - geen goede afspiegeling van de maatschappij. En daarnaast zijn er gelukkig ook meerdere mensen die wel in staat zijn om enige nuance aan te brengen en na te denken over hun mening en die van anderen. Het maakt mij niks uit dat mensen het niet eens met mij zijn, maar ik vind het wel belangrijk dat meningen onderbouwd worden met argumenten, feiten en bronnen. Als dat niet gebeurd, heeft discussieren geen enkele zin.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

dvaupell schreef:
Remy carré schreef:Maar david, het zou graag willen weten in hoeverre je deze reactie belachelijk vind (tenminste ik vermoed dat je het met mijn bericht hierboven niet mee eens bent?? )
Heb je het speciaal zo genoteerd met de intentie hierop van mij commentaar te krijgen dan? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Toch is het zo :P , en het was aan jou gericht omdat ik in deze draad het meest met jou heb gediscussieërd. En waar ik achteraf vond dat datgene wat ik wilde zeggen er bij andere posts wat verkeerd uitkwam, vond ik dat hier mijn mening het duidelijkst te zien was/is.

@ Jaspar ik vind het wat onzinning waarom jij besluit je terug te trekken uit de discussie en dan vervolgens weer mee besluit te doen om vervolgens alweer te bedanken :? Het tast je geloofwaardigheid naar mijn idee aan, en als je in David de enige persoon ziet waarmee je kunt en wilt discussiëren, vraag ik me af waarom okke,kevinP niet geschikt zijn als discussiepartners. Want zij kanten zich net zo zeer tegen je ideeën/opvattingen als David. :?

@okke, Ik vind het in ieder geval al een positief iets dat leden als Jaspar en Market garden niet worden geband onder het motto ''een extreem-rechtse figuur'' wat eerder wel is gebeurd bij soortgelijke gevallen. Pas wanneer iemand overgaat tot het kwetsen van medemensen/werven voor bepaald politiek gedachtegoed is het naar mijn idee geoorloofd, but hé that's just my opinion :) . En wat betreft de onderwerpen die besproken worden, dat is toch goed dat WO2 geïnteresseerden/verzamelaars ook hun licht werpen op de huidige (politieke) situatie. Persoonlijk zie ik meer in deze thread dan in threads als ''welke muziek luister je nu..'' enz.

mvg
rémy
----
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

okke schreef:(Schudt zijn hoofd bij de hoeveelheid onzin die uitgekraamd is.)

Ik ben geschokt hoe sommigen over andere mensen kunnen praten en oordelen. MARKET GARDEN en Jasper J hebben zulke discriminerende en bijna racistische ideeën over andere Nederlanders, dat ik mij schaam dat deze ideeën zomaar op dit forum verkondigd kunnen worden. Met Rémy carré ben ik het meestal oneens, maar hij heeft nog de vaardigheid om nuancering in zijn berichten aan te brengen.

Al met blijkt dat uit dit forum - als je alleen naar de deelnemers aan deze discussie kijkt - veel meer dan een op de tien Nederlanders racistisch is.

Discriminatie en racisme zijn bij wet verboden, ik meen uit het hoofd art.137 wetboek van strafrecht.

Graag zou ik van jouw een lijstje zien van "zulke discriminerende en bijna racistische ideeën" die door mij gepost zouden zijn.

Ik heb al aangegeven dat mijn postings soms wat ongenuanceerd of slecht onderbouwd zijn maar strafbaar?

Inderdaad ik ben groot voorstander van de Verdonklijn inzake vreemdelingen maar maakt mij dat tot racist? Is de Verdonklijn (VVD) extreem rechts?
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik kan je geen lijstje geven van je ideeën, want je post berichten en geen ideeën. Ik maak op dat je ideeën op het randje van discriminerend en racistisch zijn op onder andere de volgende berichten:
  • En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen.
  • (Reactie op: Ik vind dat je geen groepen moet aanspreken op bepaald gedrag, maar individuen.) Als het gedrag nu eens veroorzaakt wordt door de groep en misschien zelfs wel door de culturele achtergrond van een groep?
  • Wat ik altijd opmerkelijk vind is dat veel mensen die tegen ons zeggen je discrimineert als we over allochtonen klagen zelf hun kinderen absoluut NIET op een school in zo'n wijk doen.
  • Op papier ben je wel autochtoon inderdaad maar als een kat geboren wordt in de viswinkel is hij toch geen haring?
  • Hoe wil je de Islam dan noemen, van deze tijd?
  • De Islam heeft vele stromingen welke daarvan is modern? Nederlands hervormd, katolieken enz. die zijn redelijk met hun tijd mee gegaan. Bij de Islam zijn er misschien enkele kleine stromingen die modern zijn maar ik zou er geen een weten.
  • Toch blijf ik wel vinden dat vooral door het overtolerante beleid van de jaren 70 / 80 ervoor heeft gezorgd dat voor veel mensen de maat vol is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

okke schreef:Ik kan je geen lijstje geven van je ideeën, want je post berichten en geen ideeën. Ik maak op dat je ideeën op het randje van discriminerend en racistisch zijn op onder andere de volgende berichten:
  • En mensen die het altijd en eeuwig opnemen voor allochtonen zouden zich een moeten inleven in de problemen die er spelen tussen autochtonen en allochtonen.
  • (Reactie op: Ik vind dat je geen groepen moet aanspreken op bepaald gedrag, maar individuen.) Als het gedrag nu eens veroorzaakt wordt door de groep en misschien zelfs wel door de culturele achtergrond van een groep?
  • Wat ik altijd opmerkelijk vind is dat veel mensen die tegen ons zeggen je discrimineert als we over allochtonen klagen zelf hun kinderen absoluut NIET op een school in zo'n wijk doen.
  • Op papier ben je wel autochtoon inderdaad maar als een kat geboren wordt in de viswinkel is hij toch geen haring?
  • Hoe wil je de Islam dan noemen, van deze tijd?
  • De Islam heeft vele stromingen welke daarvan is modern? Nederlands hervormd, katolieken enz. die zijn redelijk met hun tijd mee gegaan. Bij de Islam zijn er misschien enkele kleine stromingen die modern zijn maar ik zou er geen een weten.
  • Toch blijf ik wel vinden dat vooral door het overtolerante beleid van de jaren 70 / 80 ervoor heeft gezorgd dat voor veel mensen de maat vol is.
Oke, had na het lezen eigenlijk geen zin om te reageren omdat deze posting kant nog wal raakt maar vooruit dan toch een paar regels.

Zoals ik al schreef is racisme en discriminatie bij wet verboden

Discriminatie, wat is dat?
Discriminatie wil zeggen dat er onterecht onderscheid wordt gemaakt tussen mensen. Mensen worden ongelijk behandeld op grond van kenmerken die er niet toe doen, zoals sekse, handicap, leeftijd, afkomst, seksuele voorkeur
...

Bovenstaande vind ik niet terug in mijn uitspraken, waarvan ik (nogmaals) toegeef dat ze af en toe ongenuanceerd zijn.

Op Netwerk (kan ook Nova zijn geweest) was een paar maanden geleden een item over wethouders die tolerantie propagandeerden tussen allochtonen en autochtonen maar zelf hun kinderen op een witte school deden ver uit de buurt van woonwijk. Nederland 1 als racitische zender?!

Okke als je jezelf wil profileren als een sociaal/tolerant mens, doe dat dan niet over MIJN rug.

Dit is mijn laaste reactie op jouw postings.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie