Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

okke schreef:Ik kan je geen lijstje geven van je ideeën, want je post berichten en geen ideeën. Ik maak op dat je ideeën op het randje van discriminerend en racistisch zijn op onder andere de volgende berichten:
[list[*]Hoe wil je de Islam dan noemen, van deze tijd?[*]De Islam heeft vele stromingen welke daarvan is modern? Nederlands hervormd, katolieken enz. die zijn redelijk met hun tijd mee gegaan. Bij de Islam zijn er misschien enkele kleine stromingen die modern zijn maar ik zou er geen een weten.[*]Toch blijf ik wel vinden dat vooral door het overtolerante beleid van de jaren 70 / 80 ervoor heeft gezorgd dat voor veel mensen de maat vol is.[/list]
De Alawieten uit Turkije zijn bvb modern. Er zijn er volgens mij nog wel meer.

Welk over-tolerant beleid overigens? De 'gezinshereniging' politiek? Daarmee week Nederland toch niet af van de rest van Europa? En zo spectaculair zijn de wijzigingen in de Vreemdelingenwet toch niet geweest?

De enquete is overigens ook inhoudelijk door de GPD pers besproken net als overige publicaties. De uitslag verbaast mij overigens niets. Wat wel opvallend is dat op het platteland in Friesland met amper allochtonen er behoorlijk veel racisme is. Iets van zo vader zo zoon? (Althans dit werd gesuggereerd in de Leeuwarder Courant).
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef:Oke, had na het lezen eigenlijk geen zin om te reageren omdat deze posting kant nog wal raakt maar vooruit dan toch een paar regels.

Zoals ik al schreef is racisme en discriminatie bij wet verboden

Discriminatie, wat is dat?
Discriminatie wil zeggen dat er onterecht onderscheid wordt gemaakt tussen mensen. Mensen worden ongelijk behandeld op grond van kenmerken die er niet toe doen, zoals sekse, handicap, leeftijd, afkomst, seksuele voorkeur...

Bovenstaande vind ik niet terug in mijn uitspraken, waarvan ik (nogmaals) toegeef dat ze af en toe ongenuanceerd zijn.

Op Netwerk (kan ook Nova zijn geweest) was een paar maanden geleden een item over wethouders die tolerantie propagandeerden tussen allochtonen en autochtonen maar zelf hun kinderen op een witte school deden ver uit de buurt van woonwijk. Nederland 1 als racitische zender?!

Okke als je jezelf wil profileren als een sociaal/tolerant mens, doe dat dan niet over MIJN rug.

Dit is mijn laaste reactie op jouw postings.
Tsja, Ik vind eigenlijk toch dat Okke hier een punt heeft. Ik twijfelde in eerste instantie aan zijn opmerking, maar nu ik je uitspraken hier zo bij elkaar zie, ben ik het eigenlijk wel met hem eens...

Dat discriminatie bij wet verboden is betekent dus niet dat het niet voorkomt.

Met name je opmerking over de viswinkel en over de Islam naderen wat mij betreft de grens van discriminatie, als het er nie overheen is.

Kijk er nog maar eens goed naar, misschien heb je 't zelf niet door..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Market Garden, Ik ken je verder niet zo goed, maar, ik wilde je wel eventjes hier op aanspreken:
Okke als je jezelf wil profileren als een sociaal/tolerant mens, doe dat dan niet over MIJN rug.
Dit is gewoon kwalijk gedrag. Je speelt het op de man. Kijk..ik ben het met een aantal van je uitspraken niet eens ofzo (overigens geldt dit ook voor bijv. Okke ), maar je discussieert er tenminste over en dat betekend dat je in ieder geval interesse hebt in het onderwerp.

Zo geldt dit ook voor Okke en Dvaupell. Zij zijn alleen al wat jaartjes ouder en een jaar of 4 geleden hebben wij met elkaar dezelfde discussies gehad. Ook wij (met mogelijk uitzondering van Dvaupell die hier gewoon ontzettend op let..mijn complimenten) zijn ongenuanceerd geweest en ook wij wisten niet beter.

Nu wilde ik jou, Market Garden en alle anderen die regelmatig met de wat socialere posters op dit forum (zoals Okke, Dvaupell, Harro, enz. enz.) in verbaal gevecht raken; én die linkde rakkers zelf, uitnodigen om eens een onderzoek in te stellen naar de achtergronden van sommige dingen in de wereld en ons land. Hiervoor zul je nodig hebben:

- Tijd om menig bron die ik je (jullie) toe zal laten komen te lezen
- Interesse in het onderwerp en "de waarheid" achter allerlei politiek en sociale situaties
- Geduld met mijn beperkingen en ongenuanceerde opmerkingen
- De drijfveer om je gedachten te verwoorden en met argumenten te onderbouwen om zo mij misschien wel te educeren.
- Een open geest


Speciaal voor alle mensen die interesse hebben in dit gesprek zal ik een mooi nieuw topic openen om dit gesprek in te voeren en zal ik mijn andere drukke en belangrijke bzeigheden een klein beetje naar de achtergrond laten bewegen.
(De wereld moet zichzelf maar redden)

Wie durft?

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=215727#215727
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Iemand van strafbare feiten beschuldigen is ook op de man spelen.
Dus beticht je iemand van discriminatie mag dat wel, je daar kwaad over maken (zoals ik deed) mag niet omdat het dan op de man spelen is.

Sommige uitspraken zitten op het randje, oke maar er niet overheen.

Ik stop er mee, ga van het mooie weer genieten!!
Heb alles gezegd wat ik kwijt wilde en gelezen wat ik moest lezen.

Prettige dag verder :)

Ps. Arjen bedankt voor het aanbod, discusieren met "linkse" rakkers is leuk maar levert niets op. We hebben allebei onze EIGEN waarheid.
Buiten dat "links" raakt meestal geëmotioneerd bij discussies, mijn ervaring.
De waarheid komt met de jaren
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Arjen schreef:Nu wilde ik jou, Market Garden en alle anderen die regelmatig met de wat socialere posters op dit forum (zoals Okke, Dvaupell, Harro, enz. enz.) in verbaal gevecht raken; én die linkde rakkers zelf, uitnodigen om eens een onderzoek in te stellen naar de achtergronden van sommige dingen in de wereld en ons land.
Naar mijn mening is dit in hoofdzaak geen discussie tussen 'links' en 'rechts', maar tussen genuanceerdheid en ongenuanceerdheid. Veel van de zogenaamd rechtse uitspraken die hier gedaan worden zijn namelijk niet zozeer rechts, maar populistisch, generaliserend en soms zelfs discriminerend en racistisch. Dat heeft echt niks te maken met 'rechts', want dat is een belediging voor een heleboel 'rechtse' politici waarmee ik soms van mening verschil, maar waarvoor ik wel respect heb.

Ook heeft dit in mijn ogen niet veel te maken met 'sociaal' zijn, want ook genoeg rechtse mensen zijn sociaal. Het verschil tussen 'rechts' en 'links' is volgens sommige mensen op dit forum enkel terug te voeren op thema's als het vluchtelingen- en allochtonenbeleid en de Islam-discussie. Grote onzin, maar hierover kun je nou eenmaal gemakkelijker genereraliserende en populistische uitspraken doen dan over veel moeilijkere thema's.

Kortom: een discussie tussen 'rechts' en 'links' is leuk, maar dan moet het duidelijk zijn dat 'rechts' zijn niet gelijk staat aan ongenuanceerdheid, populisme, discriminatie en racisme. En dan moet het ook duidelijk zijn dat mensen die nuanceren en opkomen voor mensenrechten niet per definitie 'links' zijn.

Zelf heb ik geen favoriete politieke partij, maar vind ik dat zowel rechtse als linkse partijen positieve en negatieve kanten hebben. Om vooruit te komen, vind ik dat we eens verder moeten kijken dan 'rechts' en 'links', want de Nederlandse politiek kent veel meer verscheidenheid!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Naar mijn mening is dit in hoofdzaak geen discussie tussen 'links' en 'rechts', maar tussen genuanceerdheid en ongenuanceerdheid. Veel van de zogenaamd rechtse uitspraken die hier gedaan worden zijn namelijk niet zozeer rechts, maar populistisch, generaliserend en soms zelfs discriminerend en racistisch. Dat heeft echt niks te maken met 'rechts', want dat is een belediging voor een heleboel 'rechtse' politici waarmee ik soms van mening verschil, maar waarvoor ik wel respect heb.
I satnd corrected. Ik was inderdaad ongenuanceerd. Ik bedoelde het veel meer zoals Kevin nu zegt. Dank je wel Kevin.
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

KevinP schreef:
Arjen schreef:Nu wilde ik jou, Market Garden en alle anderen die regelmatig met de wat socialere posters op dit forum (zoals Okke, Dvaupell, Harro, enz. enz.) in verbaal gevecht raken; én die linkde rakkers zelf, uitnodigen om eens een onderzoek in te stellen naar de achtergronden van sommige dingen in de wereld en ons land.
Naar mijn mening is dit in hoofdzaak geen discussie tussen 'links' en 'rechts', maar tussen genuanceerdheid en ongenuanceerdheid. Veel van de zogenaamd rechtse uitspraken die hier gedaan worden zijn namelijk niet zozeer rechts, maar populistisch, generaliserend en soms zelfs discriminerend en racistisch. Dat heeft echt niks te maken met 'rechts', want dat is een belediging voor een heleboel 'rechtse' politici waarmee ik soms van mening verschil, maar waarvoor ik wel respect heb.

Ook heeft dit in mijn ogen niet veel te maken met 'sociaal' zijn, want ook genoeg rechtse mensen zijn sociaal. Het verschil tussen 'rechts' en 'links' is volgens sommige mensen op dit forum enkel terug te voeren op thema's als het vluchtelingen- en allochtonenbeleid en de Islam-discussie. Grote onzin, maar hierover kun je nou eenmaal gemakkelijker genereraliserende en populistische uitspraken doen dan over veel moeilijkere thema's.

Kortom: een discussie tussen 'rechts' en 'links' is leuk, maar dan moet het duidelijk zijn dat 'rechts' zijn niet gelijk staat aan ongenuanceerdheid, populisme, discriminatie en racisme. En dan moet het ook duidelijk zijn dat mensen die nuanceren en opkomen voor mensenrechten niet per definitie 'links' zijn.

Zelf heb ik geen favoriete politieke partij, maar vind ik dat zowel rechtse als linkse partijen positieve en negatieve kanten hebben. Om vooruit te komen, vind ik dat we eens verder moeten kijken dan 'rechts' en 'links', want de Nederlandse politiek kent veel meer verscheidenheid!
Dit had een stukje van mijn hand kunnen zijn, maar jij hebt het natuurlijk veel beter genoteerd, Kevin. Niets aan toe te voegen... Chapeau!

P.S. Arjen, waarom wordt ik voor linkse rakker versleten ?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Motorway schreef: Wat wel opvallend is dat op het platteland in Friesland met amper allochtonen er behoorlijk veel racisme is. Iets van zo vader zo zoon? (Althans dit werd gesuggereerd in de Leeuwarder Courant).
Ik denk dat ze (de Friese rascisten) menen dat Friesland ibn verhouding nog een ''schone'' provincie is, en dus uit angst van massale trek van allochtonen proberen die provincie zoveel mogelijk buitenlander-vrij willen houden, nu het nog niet te laat is zoals in andere provincies waar wel veel Allochtonen zijn.

mvg
rémy
----
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Heb je hier in de omgeving ook hoor..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dvaupell schreef: P.S. Arjen, waarom wordt ik voor linkse rakker versleten ?
Omdat ik een ongenuanceerde blaaskaak ben; waarom anders?
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Mike.H schreef:Heb je hier in de omgeving ook hoor..
Tuurlijk, dat heb je overal. Maar ik probeer te verklaren waarom JUIST in Friesland meer rascisme is.
met vriendelijke groet,
Rémy
----
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja dat kan.. alleen ik weet niet of er juist meer rascicme in Friesland is dan hier..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Arjen schreef:Omdat ik een ongenuanceerde blaaskaak ben; waarom anders?
:)
Je doet jezelf tekort, Arjen. Ik heb je vrij hoog zitten, zogezegd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef: Ps. Arjen bedankt voor het aanbod, discusieren met "linkse" rakkers is leuk maar levert niets op. We hebben allebei onze EIGEN waarheid.
Buiten dat "links" raakt meestal geëmotioneerd bij discussies, mijn ervaring.
Zal wel door de warmte komen, MG...
Maar even serieus, ga je me nu vertellen dat de categorie "rechts" waaronder jij jezelf rekent en waar bijvoorbeeld ook een Jasper J valt uitsluitend op basis van feiten discussieert? In dat geval moet je eens een paar discussies terugbladeren..

P.S. Door Arjen werd ik even in het linkse kamp geplaatst, dus daar houden we het dan maar even op.....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dvaupell schreef:
Arjen schreef:Omdat ik een ongenuanceerde blaaskaak ben; waarom anders?
:)
Je doet jezelf tekort, Arjen. Ik heb je vrij hoog zitten, zogezegd.
Ik ben dan ook een drie-hoog-wonende ongenuanceerde blaaskaak. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie