Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Het is ook best wel ingewikkeld. Als je mensen vraagt 'waar denk je bij recht aan', dan zullen 9 van de 10 mensen zeggen aan strafrecht. Het is duidelijk een rechtsgebied wat mensen aanspreekt maar veel van de informatie komt van de TV en dan vooral van Amerikaanse series. De praktijk in Nederland is toch wel anders.

Door de Franse revolutie (geschiedenislesje) ontstond de scheiding der machten: parlement, bestuur en rechtspraak. Ook besloot men de strafrechtspraak uit de private sfeer te halen. In de middeleeuwen kwam het inderdaad voor dat het slachtoffer als aanklager optrad. Nu is dus de staat de aanklagende partij.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Motorway schreef:Bedoel je soms het afschuiven van werkelozen door werkgevers richting de WAO? Het knoeien met subsidies? Staatssteun aan onrendabele bedrijven?

Het spreekrecht heeft niets met het jurysysteem te maken. Een jury beslist slechts over schuldig/niet schuldig aan de hand van het aangedragen en goedgekeurde bewijsmateriaal en neemt hiermee een deel van de rechterlijke beslissing uit handen. Ook in de USA is er scheiding van machten overigens.

De regeling in Nederland is slechts ingevoerd ter meerdere glorie van een kamerlid die zijn kiezersvolk een fopspeen aanbood.
Het afschuiven van werklozen door werkgevers richting WAO??
Was een zekere RUUD LUBBERS daar niet verantwoordelijk voor?
Die riep toen:bij 500.000 werklozen treedt ik af.
Dat gebeurde toen niet,je raadt het al...........die schoven ze in de WAO.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

THOR schreef:
Motorway schreef:Bedoel je soms het afschuiven van werkelozen door werkgevers richting de WAO? Het knoeien met subsidies? Staatssteun aan onrendabele bedrijven?

Het spreekrecht heeft niets met het jurysysteem te maken. Een jury beslist slechts over schuldig/niet schuldig aan de hand van het aangedragen en goedgekeurde bewijsmateriaal en neemt hiermee een deel van de rechterlijke beslissing uit handen. Ook in de USA is er scheiding van machten overigens.

De regeling in Nederland is slechts ingevoerd ter meerdere glorie van een kamerlid die zijn kiezersvolk een fopspeen aanbood.
Het afschuiven van werklozen door werkgevers richting WAO??
Was een zekere RUUD LUBBERS daar niet verantwoordelijk voor?
Die riep toen:bij 500.000 werklozen treedt ik af.
Dat gebeurde toen niet,je raadt het al...........die schoven ze in de WAO.
En die WAOèrs worden nu ( is al een tijd ) op nieuw gekeurd.
Is dat nou óók nederland nieuwe stijl??
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Dit lijkt bijna een stormfront discussie............... :shock:

Het is erg voor die veteraan, maar hij had of begeleiding moeten vragen, of beter op moeten letten.
Daarmee is het gedrag van de NS natuurlijk ook niet meteen goed gepraat, maar regels zijn inderdaad regels.
Al vind ik wel dat die regels dan voor iedereen moeten gelden, als die bejaarde veteraan een boete krijgt had die grote amper nederlands pratende neger met een gouden tandje en een mank been loopje die gisteren in de trein zat ook een boete moeten krijgen.

Maar meer fatsoen tegenover een veteraan zou toch vanzelfsprekend moeten zijn.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Misschien was de conducteur wel een allochtoon en niet bekend met onze geschiedenis? :?
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Loek D. schreef:Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
Oja :?

Waar basseer je dat op?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Loek D. schreef:Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
Unieke uitspraak, iemand uit b.v. Portugal zou meer weten van onze vaderlandse geschiedenis dan wij :?
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, sorry, ik had eigenlijk vluchtelingen willen zeggen.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

MARKET GARDEN schreef:
Loek D. schreef:Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
Unieke uitspraak, iemand uit b.v. Portugal zou meer weten van onze vaderlandse geschiedenis dan wij :?
Hét boek over de Gouden Eeuw werd overigens geschreven door een Engelsman, Simon Schama.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Motorway schreef:
MARKET GARDEN schreef:
Loek D. schreef:Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
Unieke uitspraak, iemand uit b.v. Portugal zou meer weten van onze vaderlandse geschiedenis dan wij :?
Hét boek over de Gouden Eeuw werd overigens geschreven door een Engelsman, Simon Schama.
En dat is de basis voor de uitspraak dat allochtonen "meestal" meer over de oorlog weten dan Nederlanders :?
Tja.................
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Interessante stelling...dus als ik naar bijvoorbeeld Zweden zou emigreren of vluchten dan heb ik kans dat ik meer weet over de geschiedenis van Zweden dan de Zweden zelf ?????

Hmmm.....ik denk dat ik ieder jaar maar naar een ander land vlucht....kom ik nog eens iets te weten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Misschien kan Loek even toelichten wat hij bedoelt hier. Dat lijkt me zinvoller dan hem hier een beetje te beschimpen..

Loek?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

MARKET GARDEN schreef:
Motorway schreef:
MARKET GARDEN schreef: Unieke uitspraak, iemand uit b.v. Portugal zou meer weten van onze vaderlandse geschiedenis dan wij :?
Hét boek over de Gouden Eeuw werd overigens geschreven door een Engelsman, Simon Schama.
En dat is de basis voor de uitspraak dat allochtonen "meestal" meer over de oorlog weten dan Nederlanders :?
Tja.................
Nee, mijn reactie was een reactie op jouw post.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Dit staat nog enkele berichten voor jullie reacties...
Loek D. schreef:Ja, sorry, ik had eigenlijk vluchtelingen willen zeggen.
Plaats reactie