Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Excuus Loek D. dat had ik over het hoofd gezien. Het woord maakt inderdaad een groot verschil ! Je hebt gelijk !
Loek D. schreef:Meestal weten allochtonen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
wordt dus:
Loek D. schreef:Meestal weten vluchtelingen in Nederland meer van Oorlog dan de Nederlandse bevolking zelf...
en ja dan denk ik wel dat je hier een punt hebt !

Nogmaals exuus had ff beter moeten lezen !!!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Misschien weten vluchtelingen wel meer over oorlog ( en dat is triest genoeg natuurlijk) maar ik zei niet dat de conducteur misschien een vluchteling was maar misschien een allochtoon.
En ik denk nog steeds dat zowel een vluchteling als een allochtoon niet zo veel van de nederlandse geschiedenis weten...
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Waarom denk je dat de conducteur dan een allochtoon zou zijn ?

Het is een beleid van NS om IEDEREEN zonder geldig plaatsbewijs aan te pakken en dat heeft dus niets te maken met de afkomst van de conducteur lijkt me.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Hmm wel stom dat die verteraan er uit is getrapt maar misschien wist die conducteur het helemaal niet dat het een veteraan was?? ( misschien kon je dat wel zien maar toch..)
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ach wat een drukte om niks...en een veteraan hoeft niet per definitie altijd een zielig en hulpeloos iemand te zijn...hij reisde alleen neem ik aan?
Wie weet had die veteraan wel een grote bek in de trant van" ik heb jullie bevrijd en daarom eis ik blablabla...."

En dan erbij...zoiets zal wel vaker zijn voorgekomen en dat wellicht in 9 van de 10 gevallen de conducteur een meer "behulpzamer" houding heeft aangenomen....maar zulke dingen lees je niet zo snel in de krant....alleen negatief nieuws verkoopt schijnbaar
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

hmm misschien heeft u gelijk, Misschien niet
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

jacob schreef:Wie weet had die veteraan wel een grote bek in de trant van" ik heb jullie bevrijd en daarom eis ik blablabla...."
Dat zou een 80-plusser nooit zeggen. Je moet gewoon respect voor hem hebben, hij heeft je bevrijd!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Miichel schreef:
jacob schreef:Wie weet had die veteraan wel een grote bek in de trant van" ik heb jullie bevrijd en daarom eis ik blablabla...."
Dat zou een 80-plusser nooit zeggen. Je moet gewoon respect voor hem hebben, hij heeft je bevrijd!
1- Heb 80 plussers van alles horen zeggen

2- Ik moet niks..moeten = dwang en heb respect voor veteranen

3- Hij heeft ons land mede bevrijd...niet mij persoonlijk
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

4- een mens heeft geen bek dus kan ook geen 'grote bek' opzetten
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Charly1975 schreef:4- een mens heeft geen bek dus kan ook geen 'grote bek' opzetten
Ja ach...ligt eraan in welk deel van nederland je woont he...hier zeggen we gewoon " grote bek"?
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Een ingezonden stukje in NRC Handelsblad op 8 mei over een Canadese oorlogsveteraan die een NS-boete voor zwart rijden kreeg, blijkt deels verzonnen. De krant schrijft dat donderdag. De berichtgeving leidde tot negatieve berichtgeving over NS en Nederland, en tot tientallen verontwaardigde reacties. De NS heeft de schrijver van het verzonnen verhaal uitgenodigd voor een gesprek, lieten de spoorwegen weten.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Leroy schreef:
Een ingezonden stukje in NRC Handelsblad op 8 mei over een Canadese oorlogsveteraan die een NS-boete voor zwart rijden kreeg, blijkt deels verzonnen. De krant schrijft dat donderdag. De berichtgeving leidde tot negatieve berichtgeving over NS en Nederland, en tot tientallen verontwaardigde reacties. De NS heeft de schrijver van het verzonnen verhaal uitgenodigd voor een gesprek, lieten de spoorwegen weten.
OMFG blij verzinsel :shock: :P
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Leroy schreef:
Een ingezonden stukje in NRC Handelsblad op 8 mei over een Canadese oorlogsveteraan die een NS-boete voor zwart rijden kreeg, blijkt deels verzonnen. De krant schrijft dat donderdag. De berichtgeving leidde tot negatieve berichtgeving over NS en Nederland, en tot tientallen verontwaardigde reacties. De NS heeft de schrijver van het verzonnen verhaal uitgenodigd voor een gesprek, lieten de spoorwegen weten.
Welk deel is verzonnen dan ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Ik haalde het ook maar rechtsstreeks van een nieuwswebsite af. Dus ik kan daar geen antwoord op geven!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien dat er wel een ander is die antwoord kan geven.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie