Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Trendsetters dan wel trendsetters met een slechte invloed.
Wel eens geluistert naar een aantal van die rapnummers?
Vrouwen zijn daar in sletjes en sex speeltjes lekkere normen en waarden he?
De Nederlandse jeugd denkt stoer te zijn om deze lui na te doen.
Ik snap ook niet dat de ouders van deze naapende kinderen niet ingrijpen
het zal je kind maar wezen.
Ik snap niet dat jullie het accepteren dat bijvoorbeeld onze meiden en vrouwen gezien worden als dingen door deze personen schandalig.


mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
vincent schreef:Grappig, minister Verdonk heeft ook geen problemen met "die Marokkaanse jongeren".
Helemaal juist. Verdonk is vooral populair om haar uitzettingsbeleid, maar naar mijn idee zorgen de mensen die uitgezet worden naar verhouding voor veel minder overlast dan bepaalde groepen jonge Marokkanen die vrijwel geheel buiten het beleid van Verdonk vallen. Verdonk is een "daadkrachtige" minister als het erop aan komt om uitgeproduceerde asielzoekers het land uit te schoppen, maar we moeten niet vergeten dat ze ook minister van integratie is. Op dat laatste gebied heeft ze naar mijn mening nog maar weinig gepresteert. Ik vraag me af waarom mensen zoveel vertrouwen hebben in haar: welke maatschappelijke problemen zijn er door haar tot dusver opgelost en welke concrete beloftes heeft ze gemaakt voor de toekomst? Heeft minister Verdonk behalve "daadkracht" ook een duidelijke toekomstvisie en voldoende hersens om een land te besturen?
Verdonk krijgt geen kans om hard in te grijpen tegen deze mensen,als zij probeert wat te doen word dat bestempeld als racisme.
Het grootste deel van de allochtonen leeft anders heeft andere normen en waarden en weigert zich aantepassen kijk maar om je heen.
Waar gaan we naartoe in dit land.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Volkskrant schreef:Rassendiscriminatie groot onzichtbaar probleem
ANP


DEN HAAG - Rassendiscriminatie is in Nederland een omvangrijk, maar vrijwel onzichtbaar probleem.


Honderdduizenden allochtonen en ook autochtonen hebben er vermoedelijk mee te maken. Maar slechts een klein deel van hen meldt dit bij een instantie. Jaarlijks zijn er enkele duizenden gewelddadige racistische incidenten.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van Justitie onder bijna 1700 allochtone en autochtone Nederlanders. De resultaten staan in de Monitor Rassendiscriminatie 2005, die woensdagmiddag aan minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie wordt aangeboden. Het is voor het eerst dat er zo'n grootschalig onderzoek is gedaan naar de aard en omvang van rassendiscriminatie in ons land.

Iets meer dan de helft van de Marokkanen en bijna de helft van de Turken zegt er het afgelopen jaar een keer of vaker mee te zijn geconfronteerd. Ook Surinamers (40 procent) en Antillianen (37 procent) hebben er veel mee te maken. Ongeveer 2 procent van de autochtonen zegt op een discriminerende manier te zijn bejegend door allochtonen.

De onderzoekers constateren voorzichtig dat mogelijk 400 duizend tot 475 duizend allochtonen en honderdduizend tot 300 duizend autochtonen het afgelopen jaar in het dagelijks leven te maken hebben gehad met discriminatie op grond van hun land van herkomst, geloof of huidskleur. Dat gebeurde op straat, in de bus of de disco, maar vooral op de arbeidsmarkt en in het onderwijs. Rassendiscriminatie vormt zo een belemmering voor allochtonen om te integreren en volwaardig deel te nemen aan de samenleving.

Ongeveer driekwart van de slachtoffers van rassendiscriminatie heeft daarover nooit aangeklopt bij een instantie, zoals een meldpunt discriminatie, of de politie. Gemiddeld minder dan 10 procent heeft wel alle incidenten gemeld. De meeste mensen melden discriminatie niet, omdat ze denken dat dat toch niet helpt. Ook willen velen er gewoon geen aandacht aan besteden.

Rassendiscriminatie is volgens de onderzoekers een zeer vernederende ervaring die ertoe kan leiden dat iemand zich isoleert van de samenleving. Dat kan weer leiden tot ‘versterkte segregatie tussen bevolkingsgroepen met alle sociale en politieke risico's van dien’. Autochtonen zijn in de afgelopen jaren negatiever gaan denken over allochtonen, vooral over moslims. Beide bevolkingsgroepen zijn ook pessimistisch over de toekomst. Ruim 40 procent verwacht dat rassendiscriminatie in de komende jaren zal toenemen.

Negatieve beeldvorming en discriminatie kunnen elkaar volgens de onderzoekers versterken. Zo zegt een kwart van de werkgevers op basis van dergelijke negatieve beeldvorming bij voorkeur geen of helemaal geen allochtonen aan te willen nemen.

Het onderzoek is verricht door medewerkers van de Anne Frank Stichting, het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR), de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten, de Universiteit Leiden, de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Igor Boog van de LBR noemt de cijfers over de omvang van rassendiscriminatie ‘redelijk schokkend’. Volgens hem kan rassendiscriminatie mede de oorzaak zijn van interetnische spanningen, geweld, segregatie en achterstand van bepaalde groepen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Trendsetters dan wel trendsetters met een slechte invloed.
Wel eens geluistert naar een aantal van die rapnummers?
Vrouwen zijn daar in sletjes en sex speeltjes lekkere normen en waarden he?
De Nederlandse jeugd denkt stoer te zijn om deze lui na te doen.
Ik snap ook niet dat de ouders van deze naapende kinderen niet ingrijpen
het zal je kind maar wezen.
Ik snap niet dat jullie het accepteren dat bijvoorbeeld onze meiden en vrouwen gezien worden als dingen door deze personen schandalig.


mvg
Rapnummers hebben geen Marokkaanse oorsprong. Verder vind ik de rapnummers van Ali B vrij beschaafd. Veel meer andere Nederlands-Marokkaanse rappers ken ik niet.

Ik vind het ook schandalig dat meiden en vrouwen gezien worden als "dingen", maar dat is mede de verantwoordelijkheid van meisjes en vrouwen zelf. En inderdaad ook de ouders.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Volkskrant schreef:Rassendiscriminatie groot onzichtbaar probleem
ANP


DEN HAAG - Rassendiscriminatie is in Nederland een omvangrijk, maar vrijwel onzichtbaar probleem.


Honderdduizenden allochtonen en ook autochtonen hebben er vermoedelijk mee te maken. Maar slechts een klein deel van hen meldt dit bij een instantie. Jaarlijks zijn er enkele duizenden gewelddadige racistische incidenten.

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van Justitie onder bijna 1700 allochtone en autochtone Nederlanders. De resultaten staan in de Monitor Rassendiscriminatie 2005, die woensdagmiddag aan minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie wordt aangeboden. Het is voor het eerst dat er zo'n grootschalig onderzoek is gedaan naar de aard en omvang van rassendiscriminatie in ons land.

Iets meer dan de helft van de Marokkanen en bijna de helft van de Turken zegt er het afgelopen jaar een keer of vaker mee te zijn geconfronteerd. Ook Surinamers (40 procent) en Antillianen (37 procent) hebben er veel mee te maken. Ongeveer 2 procent van de autochtonen zegt op een discriminerende manier te zijn bejegend door allochtonen.

De onderzoekers constateren voorzichtig dat mogelijk 400 duizend tot 475 duizend allochtonen en honderdduizend tot 300 duizend autochtonen het afgelopen jaar in het dagelijks leven te maken hebben gehad met discriminatie op grond van hun land van herkomst, geloof of huidskleur. Dat gebeurde op straat, in de bus of de disco, maar vooral op de arbeidsmarkt en in het onderwijs. Rassendiscriminatie vormt zo een belemmering voor allochtonen om te integreren en volwaardig deel te nemen aan de samenleving.

Ongeveer driekwart van de slachtoffers van rassendiscriminatie heeft daarover nooit aangeklopt bij een instantie, zoals een meldpunt discriminatie, of de politie. Gemiddeld minder dan 10 procent heeft wel alle incidenten gemeld. De meeste mensen melden discriminatie niet, omdat ze denken dat dat toch niet helpt. Ook willen velen er gewoon geen aandacht aan besteden.

Rassendiscriminatie is volgens de onderzoekers een zeer vernederende ervaring die ertoe kan leiden dat iemand zich isoleert van de samenleving. Dat kan weer leiden tot ‘versterkte segregatie tussen bevolkingsgroepen met alle sociale en politieke risico's van dien’. Autochtonen zijn in de afgelopen jaren negatiever gaan denken over allochtonen, vooral over moslims. Beide bevolkingsgroepen zijn ook pessimistisch over de toekomst. Ruim 40 procent verwacht dat rassendiscriminatie in de komende jaren zal toenemen.

Negatieve beeldvorming en discriminatie kunnen elkaar volgens de onderzoekers versterken. Zo zegt een kwart van de werkgevers op basis van dergelijke negatieve beeldvorming bij voorkeur geen of helemaal geen allochtonen aan te willen nemen.

Het onderzoek is verricht door medewerkers van de Anne Frank Stichting, het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR), de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten, de Universiteit Leiden, de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Igor Boog van de LBR noemt de cijfers over de omvang van rassendiscriminatie ‘redelijk schokkend’. Volgens hem kan rassendiscriminatie mede de oorzaak zijn van interetnische spanningen, geweld, segregatie en achterstand van bepaalde groepen.
Dit bericht zegt helemaal niks bepaalde groepen mensen vinden als snel dat er sprake is van racisme.
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Waar gaan we naartoe in dit land.
Met een beetje medewerking van iedereen - allochtoon en autochtoon - komt het allemaal goed hoor.

Twee groepen die dit tegenwerken: racistische Nederlanders en racistische allochtonen. Daar moet dus wat aan gedaan worden.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Trendsetters dan wel trendsetters met een slechte invloed.
Wel eens geluistert naar een aantal van die rapnummers?
Vrouwen zijn daar in sletjes en sex speeltjes lekkere normen en waarden he?
De Nederlandse jeugd denkt stoer te zijn om deze lui na te doen.
Ik snap ook niet dat de ouders van deze naapende kinderen niet ingrijpen
het zal je kind maar wezen.
Ik snap niet dat jullie het accepteren dat bijvoorbeeld onze meiden en vrouwen gezien worden als dingen door deze personen schandalig.


mvg
Rapnummers hebben geen Marokkaanse oorsprong. Verder vind ik de rapnummers van Ali B vrij beschaafd. Veel meer andere Nederlands-Marokkaanse rappers ken ik niet.

Ik vind het ook schandalig dat meiden en vrouwen gezien worden als "dingen", maar dat is mede de verantwoordelijkheid van meisjes en vrouwen zelf. En inderdaad ook de ouders.
Van de meiden zelf?
Kunnen zij er wat aan doen dan er doen mischien 2 sletjes mee met zo,n clip maar dat maakt de rest van de meiden geen slet maar toch worden
ze als slet gezien.
De ouders moeten zorgen dat hun kinderen niet met dit soort onsmakelijkheden in aanraking komen.
Volgens mij heb ik Ali -b ook ergens in een clip zien optreden waarin ie ook wel erg grof was.
De oorsprong van rap hoeft ook niet bij de marokanen ,er zijn er toch veekl die rappen.

mvg
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Dit bericht zegt helemaal niks bepaalde groepen mensen vinden als snel dat er sprake is van racisme.
Professor Jasper heeft daarover inderdaad veel meer kijk dan Anne Frank Stichting, het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR), de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten, de Universiteit Leiden, de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Belachelijk dat ze hem niet gevraagd hebben voor dit onderzoek!
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Waar gaan we naartoe in dit land.
Met een beetje medewerking van iedereen - allochtoon en autochtoon - komt het allemaal goed hoor.

Twee groepen die dit tegenwerken: racistische Nederlanders en racistische allochtonen. Daar moet dus wat aan gedaan worden.
Er is maar 1 groep die er wat aan kan doen dat zijn te allochtonen zelf.
Deze groep mensen krijgen altijd zo veel kansen wat doen ze ermee niks.
Racisme ontstaat door dat de mensen het zat zijn.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Dit bericht zegt helemaal niks bepaalde groepen mensen vinden als snel dat er sprake is van racisme.
Professor Jasper heeft daarover inderdaad veel meer kijk dan Anne Frank Stichting, het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR), de Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten, de Universiteit Leiden, de Vrije Universiteit Amsterdam en de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht. Belachelijk dat ze hem niet gevraagd hebben voor dit onderzoek!
Deze onderzoeken slaan vaak nergens op worden veelal gedaan door linkse mensen zoals zo vaak in Nederland dan krijg je dus een vertekent beeld.

mvg
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Deze onderzoeken slaan vaak nergens op worden veelal gedaan door linkse mensen zoals zo vaak in Nederland dan krijg je dus een vertekent beeld.

mvg
Daarom vind ik ook dat ze de extreem-rechtse professor Jasper J voor dit onderzoek hadden moeten vragen. Jouw oplossingen zijn geniaal.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:Deze onderzoeken slaan vaak nergens op worden veelal gedaan door linkse mensen zoals zo vaak in Nederland dan krijg je dus een vertekent beeld.

mvg
Daarom vind ik ook dat ze de extreem-rechtse professor Jasper J voor dit onderzoek hadden moeten vragen. Jouw oplossingen zijn geniaal.
Weet je weer niks beters te verzinnen KevinP Dan gooien we het wel weer op extreem-rechts lekr makkelijk toch.
Ik zal me niet verlagen tot jouw niveau.
Ik zeg niet dat mijn oplossingen geniaal zijn ik probeer er tenminste wat aan te doen kan jij niet zeggen.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Van de meiden zelf?
Kunnen zij er wat aan doen dan er doen mischien 2 sletjes mee met zo,n clip maar dat maakt de rest van de meiden geen slet maar toch worden
ze als slet gezien.
Van die moslims zelf?
Kunnen zij er wat aan doen dan? Er doen misschien twee moslims extremistische uitspraken, maar dat maakt de rest van de moslims geen extremisten, maar toch worden ze als extremistisch gezien.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Weet je weer niks beters te verzinnen KevinP Dan gooien we het wel weer op extreem-rechts lekr makkelijk toch.
Ik zal me niet verlagen tot jouw niveau.
Dat is niet om je te beledigen, maar zonder dat je het beseft komen zeer veel standpunten van je overeen met extreem-rechts. Mocht je daaraan behoefte hebben, wil ik dat gerust aantonen aan de hand van kenmerken van extreem-rechts in relatie tot jouw uitspraken.
Jasper J schreef:Ik zeg niet dat mijn oplossingen geniaal zijn ik probeer er tenminste wat aan te doen kan jij niet zeggen.
Jouw oplossing en de mijne verschillen enorm. Ik verwijt jou dat je over een heleboel zaken nauwelijks goed nagedacht hebt en dat je je laat leiden door vooroordelen. Verder vind ik dat je je mening nauwelijks onderbouwt en ga je zelden tot nooit concreet in op andermans argumenten. Vandaar dat ik je gekscherend professor en geniaal noemde, waarvoor mijn excuses. Dat je veel standpunten met extreem-rechts deelt neem ik niet terug en nogmaals, mocht je daaraan behoefte hebben wil ik dit nader verklaren.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:Van de meiden zelf?
Kunnen zij er wat aan doen dan er doen mischien 2 sletjes mee met zo,n clip maar dat maakt de rest van de meiden geen slet maar toch worden
ze als slet gezien.
Van die moslims zelf?
Kunnen zij er wat aan doen dan? Er doen misschien twee moslims extremistische uitspraken, maar dat maakt de rest van de moslims geen extremisten, maar toch worden ze als extremistisch gezien.
Idd en weet je waarom ze als extremistisch gezien worden?
Dat komt omdat hun opvattingen niet westers zijn naar onze maatstaven
zijn ze extremistisch en niet westers,westers zou je toch moeten zijn in een westers land.

mvg
Aude Audenda
Plaats reactie