Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Bedankt jongens! Ben hier ook erg gelukkig mee! Deze gaat een heel mooi plekje krijgen in de verzameling. :lol:
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Altijd leuk zo'n gratis item...
Weet je ook hoe de zus van je oma er aan komt?
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jonhy Frost schreef:Altijd leuk zo'n gratis item...
Weet je ook hoe de zus van je oma er aan komt?
Ja die is van haar man geweest, die al jaren dood is. En die zal hem hier ergens in de buurt hebben gevonden.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dus een echte betuwe relic?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sobel schreef:dus een echte betuwe relic?
Zeker weten! :lol:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Net gekocht, een Britse 25 pdr huls met de orginele stempeling nog op de huls. Een Britse stenmagazijn lader.

Afbeelding

En weer een Britse F set. Nu heb ik 4 van die F sets staan, waarvan 3 in een kist. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooie aanwinsten, maar wat moet je in godsnaam met zoveel Britse F sets??? :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:Mooie aanwinsten, maar wat moet je in godsnaam met zoveel Britse F sets??? :P ;)
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. :lol: En het erge is ik heb op nog een F set geboden. :oops: Maar miscshien verkoop ik er wel weer 1 ofzo. Maar zijn wel leuke dingen om te hebben. Heb nu iets van 7 Britse telefoon sets staan en dan nog 2 ondersteunende sets voor de ws19. :P
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nico Roelofs schreef:
SiNiStEr schreef:Mooie aanwinsten, maar wat moet je in godsnaam met zoveel Britse F sets??? :P ;)
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. :lol: En het erge is ik heb op nog een F set geboden. :oops: Maar miscshien verkoop ik er wel weer 1 ofzo. Maar zijn wel leuke dingen om te hebben. Heb nu iets van 7 Britse telefoon sets staan en dan nog 2 ondersteunende sets voor de ws19. :P
Op nog een geboden??!!??!! :shock: Hahaha, het is toch ook wat met jou. :P ;)
Maar zijn er ook nog een paar in werkende staat?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

SiNiStEr schreef:
Nico Roelofs schreef:
SiNiStEr schreef:Mooie aanwinsten, maar wat moet je in godsnaam met zoveel Britse F sets??? :P ;)
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. :lol: En het erge is ik heb op nog een F set geboden. :oops: Maar miscshien verkoop ik er wel weer 1 ofzo. Maar zijn wel leuke dingen om te hebben. Heb nu iets van 7 Britse telefoon sets staan en dan nog 2 ondersteunende sets voor de ws19. :P
Op nog een geboden??!!??!! :shock: Hahaha, het is toch ook wat met jou. :P ;)
Maar zijn er ook nog een paar in werkende staat?
Geen idee of ze nog werken. Nog niet geprobeerd. Misschien wel, misschien ook niet. :P
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Veldtelefoons

Bericht door asjemenou »

Nico Roelofs schreef:Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. :lol: En het erge is ik heb op nog een F set geboden. :oops: Maar miscshien verkoop ik er wel weer 1 ofzo. Maar zijn wel leuke dingen om te hebben. Heb nu iets van 7 Britse telefoon sets staan en dan nog 2 ondersteunende sets voor de ws19. :P
Dat is nu eenmaal de verzamelwoede Nico. En ook nog eens de juiste verzamelwoede! Ik heb zelf ook een aantal Britse, Amerikaanse en Duitse veldtelefoons. Ik verzamel ze ook echt niet maar het grappige is dat er geen één gelijk is. Ook is het leuk om ze toch steeds weer aan de praat te krijgen.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Veldtelefoons

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:
Nico Roelofs schreef:Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. :lol: En het erge is ik heb op nog een F set geboden. :oops: Maar miscshien verkoop ik er wel weer 1 ofzo. Maar zijn wel leuke dingen om te hebben. Heb nu iets van 7 Britse telefoon sets staan en dan nog 2 ondersteunende sets voor de ws19. :P
Dat is nu eenmaal de verzamelwoede Nico. En ook nog eens de juiste verzamelwoede! Ik heb zelf ook een aantal Britse, Amerikaanse en Duitse veldtelefoons. Ik verzamel ze ook echt niet maar het grappige is dat er geen één gelijk is. Ook is het leuk om ze toch steeds weer aan de praat te krijgen.
Ja inderdaad! Op een 1 of andere manier wordt ik iedere keer weer verleid om zo'n ding te kopen als ze tegen kom voor een leuke prijs.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Verzamelen

Bericht door asjemenou »

Geloof mij of niet Nico maar een jaar of 10 geleden heb ik zelfs overwogen om m'n gehele militariaverzameling van de hand te doen. Ik had toen een periode dat ik 'r niet zo mee bezig was. En toch... ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om het weg te doen. En dat is nog steeds zo. Iedere keer vind je weer wat en dat koop je er dan toch weer bij. Net zoals iedereen hier. Dat kan dan een telefoon zijn waar je er al 100 van hebt maar kopen doe je het. Soms lijkt het verzamelen wel een chronische ziekte. Je komt er nooit meer van af!!! Ik heb aan m'n familie e.d. al laten weten dat ze geen stappen moeten ondernemen om mij hiervan te genezen. Ik geniet nog elke dag van het groene spul.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Inderdaad asjemenou! Zo denk ik er ook precies over! Alleen ik heb nog niet overwogen om me zooi weg te doen. :wink:


Vandaag deze emblemen op de beurs in La Gleize gekocht. :D Was weer lang geleden dat ik weer een gedrukte Recce titel kon kopen.

Afbeelding

Vandaag in La Gleize ook een hele mooie 1944 gedateerd patern 40 BD kunnen kopen voor een hele nette prijs. Ook nog een model zakmes wat ik nog niet had en een paar Britse motorsokken. Niet de mooiste sokken, maar op de pop zie je er straks toch niet veel van.

Afbeelding

Heb ook nog een set handen gekocht voor 1 van mijn poppen. Ja en nog een Duits riempje.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ziet er erg mooi uit nico!!
Plaats reactie