Vedwaalde veteraan: Nederland nieuwe stijl...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

jacob schreef:
Charly1975 schreef:4- een mens heeft geen bek dus kan ook geen 'grote bek' opzetten
Ja ach...ligt eraan in welk deel van nederland je woont he...hier zeggen we gewoon " grote bek"?
Of een kwestie van opvoeding. :roll:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Charly1975 schreef:Misschien dat er wel een ander is die antwoord kan geven.
Donderdag 15 juni 2006, 20:07, zie pagina 111 teletekst en
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/27176
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Charly1975 schreef:
jacob schreef:
Charly1975 schreef:4- een mens heeft geen bek dus kan ook geen 'grote bek' opzetten
Ja ach...ligt eraan in welk deel van nederland je woont he...hier zeggen we gewoon " grote bek"?
Of een kwestie van opvoeding. :roll:
Ja wat jij wil, ik heb wel voeding gehad maar geen opvoeding
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Het was een losse conclusie dat het misschien ook aan de opvoeding kan liggen wat men zegt. Spijtig dat u het zo persoonlijk opvat.

Gelukkig dat u wel voeding heeft gekregen anders zou u nooit de leeftijd van 97 jaar bereikt hebben denk ik. Wel erg leuk dat er toch nog iemand is die op deze hoge leeftijd mee kan komen in deze snelle en harde samenleving, waarin iedereen maar liegt en elkaar het leven zuur maakt.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Motorway schreef:
Charly1975 schreef:Misschien dat er wel een ander is die antwoord kan geven.
Donderdag 15 juni 2006, 20:07, zie pagina 111 teletekst en
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/27176
Ik zou als lezer van de beste krant van Nederland (NRC dus) wel graag een nuance hierin aan willen brengen. Het incident heeft wel degelijk plaats gevonden, alleen precies een jaar eerder. En dit heeft inderdaad grote gevolgen, omdat de NS toen nog met een ander beleid werkte, wat inhoudt dat de veteraan nooit aanvulling op het treintarief + 35 euro heeft moeten betalen, maar alleen de aanvulling.
mvg
rémy
----
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Om even terug te komen op een ander topic. Weer blijkt dat de krant niet altijd serieus moet genomen worden zoals enkele personen te erg doen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

pionier schreef:Om even terug te komen op een ander topic. Weer blijkt dat de krant niet altijd serieus moet genomen worden zoals enkele personen te erg doen.
Dit moet je even toelichten, Pionier.
In dit soort gevallen gewoon man en paard noemen, anders blijft het bij vage verdachtmakingen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Rémy carré schreef:
Motorway schreef:
Charly1975 schreef:Misschien dat er wel een ander is die antwoord kan geven.
Donderdag 15 juni 2006, 20:07, zie pagina 111 teletekst en
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/27176
Ik zou als lezer van de beste krant van Nederland (NRC dus) wel graag een nuance hierin aan willen brengen. Het incident heeft wel degelijk plaats gevonden, alleen precies een jaar eerder. En dit heeft inderdaad grote gevolgen, omdat de NS toen nog met een ander beleid werkte, wat inhoudt dat de veteraan nooit aanvulling op het treintarief + 35 euro heeft moeten betalen, maar alleen de aanvulling.
mvg
rémy
Ik kon die referentie in het NRC nog niet vinden.
Michael van der Valk, geeft nu aan deze krant toe dat hij zijn fantasie de vrije loop liet gaan. Het voorval met de Canadees had wel plaats, zegt Van der Valk, maar het gebeurde al een jaar geleden, in mei 2005. Dat is een essentieel verschil, want het nieuwe boetebeleid van NS ging pas op 1 oktober 2005 in. Het voorval zoals beschreven kan nooit zo hebben plaatsgehad. Volgens de oude regeling hoefde de Canadees in de trein alleen het verschil bij te betalen – Amsterdam-Arnhem is een langere afstand dan Amsterdam-Haarlem – een bedrag van ongeveer 30 euro. Ter verduidelijking: de nieuwe regeling houdt in dat reizigers zonder geldig plaatsbewijs in principe een boete van 35 euro moeten betalen.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Stond vandaag een artikel in de Gelderlander, schrijver zou toegegeven hebben dat het door hem ingezonden artikel verzonnen was.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Vandaag in het nieuws. Hele verhaal VERZONNEN!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

tja... alleen het is de schuld van de inzendster! niet van de schrijver die het in het blad heeft gezet..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Welke zieke geest zet zo'n verhaal in de krant :?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

koos24 schreef:Welke zieke geest zet zo'n verhaal in de krant :?
eentje die zich ergert aan de NS (zo staat het tenminste in de beste krant van Nederland) En daarbij het bevat toch wel een vrij strerke kern van waarheid, dus wat Roel zegt is overdreven.

ik groet u,
rémy
----
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb in een andere krant gelezen dat het hele verhaal verzonnen was en er helemaal geen veteraan in de trein zat. Wat is dan die kern van waarheid?
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Roel R. schreef:Ik heb in een andere krant gelezen dat het hele verhaal verzonnen was en er helemaal geen veteraan in de trein zat. Wat is dan die kern van waarheid?
Dat dit wel gebeurd is, alleen een jaar eerder en nogal aangedikt ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie