Luchtmachtdagen 2006 te vliegbasis leeuwarden.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Luchtmachtdagen 2006 te vliegbasis leeuwarden.

Bericht door sobel »

zijn er nog mensen die naar de luchtmachtdagen gaan of zijn geweest?
zoja, hoe was het, en hebben jullie foto's gemaakt?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Heel stom van me....ik las gisteren pas dat het vandaag en (vooral) morgen is. En dat de Blue Angels komen !!! Heb ik al andere afspraken gemaakt..... :(

Ach ja....ik ben al een paar keer geweest en het werd naar mijn mening met het jaar minder....de laatste keer dat ik was (volgens mij 3 of 4 jaar geleden op Gilze-Rijen) leek het of ik naar een vliegshow was gekomen van een locale vliegclub.

Niets ten nadele van vliegclubs maar als ik naar de Open Dag van de Luchtmacht ga wil ik straaljagers, aanvals- c.q. transporthelikopters van de krijgsmacht(en) zien vliegen en niet een stel parachutisten die leuk kunnen vallen met een valscherm of een ultra-light die laat zien dat ie kan vliegen of weer die Versteegh met z'n Red Bull vliegtuigje.
Dat was toen heel erg het geval naar mijn mening en toen had ik het dus wel gezien.

Jammer dat ik nu dus niet kan want ik had graag de Blue Angels live gezien. Misschien dat ik mezelf volgend jaar wel laat overtuigen om te gaan, mits ik het onthoud dat het er is :wink: en er een leuk vliegprogramma is.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik ben net terug, en het was best aardig. Het weer kon beter (er was een lage bewolking) maar de Blue Angels en de Red Arrows waren fantastisch. Verder had ik nog gehoopt op wat WOII kisten, maar er zou alleen een Spitfire komen, en die kwam uiteindelijk niet.

Verder waren er nog wat vluchten met een paar Chinooks, KDC-10's, Hunters, Hawks, Falcons, een Hornet, etc. Er waren ook weer heel wat kisten en standjes te bezichtigen en het was eeeerg druk.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

al is het wel meer een show geworden dan een info dag... een vriend van me ging voor info over de luchtmacht.. hij vroeg er om en kreeg te horen ''kijk voor info maar op de website''
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Dat ben ik met je eens, maar het zijn ook de Open Dagen van de Koninklijke Luchtmacht. Geen infodagen of wervingsdagen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Open dagen luchtmacht

Bericht door asjemenou »

Misschien is de opzet van de luchtmacht open dagen wat verandert maar de Aerobats blijven toch een aanrader. Een kleine fotoimpressie;

Afbeelding

Formatie Nederlandse F-16's

Afbeelding

Patrouille Suisse

Afbeelding

F/A-18 Hornet van de Ejército del Aire

Afbeelding

Patrouille de France

Afbeelding

Patrouille de France

Afbeelding

"Fat Albert" de USMC Lockheed C-130 Hercules

Afbeelding

The blue angels

Afbeelding

The blue angels
nixon
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jul 2006, 07:56
Locatie: het westland

Bericht door nixon »

ik ben ook geweest egt helemaal supper veel te doen en leuke show een aanrader voor volgend jaar
Stand up ! Hook up ! Screaming Eagles, go
Plaats reactie