Harm's Rommelmarktvondsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Harm's Rommelmarktvondsten

Bericht door Harmpeter »

Om het verzamelen wat betaalbaarder te maken ben ik altijd op zoek naar koopjes overal en nergens. Vooral op rommelmarkten en in antiekwinkelstjes vind ik altijd leuke dingen. Heb er al de gekste dingen gevonden, van een beaumontkarabijn tot een duitse uniformjas. Vooral nu het zomerseizoen er weer aankomt en ik weer volop tijd heb om rommelmarkten en dergelijke te bezoeken lijkt het mij leuk om al mijn vondsten te showen!

Twee week terug op de rommemarkt van Krewerd. Een canadese seinsleutel, gebruikt door de Winipeg Rifles, en een zwarte Nederlandse Helm.

Afbeelding

Vorige week zaterdag heb ik 4 rommelmarkten gehad. Namelijk in de Harskamp, Barneveld, Ederveen en Ede. Hier heb ik gevonden een Nederlandse broek in perfecte staat! een Duits gasmasker, alleen zonder de riempjes en een Duits MG kistje.

Afbeelding


En vandaag ben ik geweest op 2 rommelmarkten. Namelijk te Uithuizen en te Uithuizermeeden, hier heb ik gevonden een setje Nederlandse gestempelde beenkappen, een soort winterhulpcollectebus, maar dan voor het rode kruis (denk uit dat deze uit de oorlogsjaren komt) en een NL soort eetketeltje, gestempeld met E10.

Afbeelding

Al met al geen slechte vangst voor 3 weekenden tijd en ik hoop op een zomer met veel leuke vondsten! Als iemand nog iets kan vertellen over mijn objecten hoor ik het graag. Voor de rest zal ik de hele zomer lang foto's plaatsen van mijn "schatten".
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

sow hé toch nog schatten die je op de rommelmarkt kan vinden, denk dat ik over een tijdje ook maar wat rommelmarkten ga bezoeken. maar je moet er wel van af het begin bij zijn denk ik.
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

Ja je moet er van begin af aan wel bij zijn, want er zijn meer mensen die verstand hebben van militaria. Maar je staat er echt van te kijken wat er allemaal te vinden is, het is belangrijk dat je ook aan de verkopers vraagt dat je oorlogsspullen zoekt. Dan krijg je vaak van die reacties als:" Ow jah wacht eens, volgens mij heeft die en die nog wat liggen". Zo heb ik al veel leuk spul gekregen voor een spot-prijsje.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

leuk!! :)
ik verheug me op je aanwinsten!!
groeten Ruud
Harmpeter
Lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 mei 2006, 18:29
Locatie: Gelderland

Bericht door Harmpeter »

IK zal me best doen :P
Plaats reactie