Weltmeisterschaft 2006 - WK-topic

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Wat een zenuwengedoe zeg, dat Nederlands elftal!! Dat voetbal leek de tweede helft echt nergens op. Ik snapte ook niet waarom van Basten in de tweede helft van Nistelrooy eruit haalde en er dan een middenvelder extra voor bij zet, daardoor leg je het accent nóg meer op verdedigen en nog minder op de aanval. Bovendien zag je dat bijvoorbeeld de vleugels bij de spaarzame aanvallen daarna geen aanspeelpunt in de spits meer hadden, want van der Vaart kon als hangende spits natuurlijk niet én verdedigen én aanvallen.

Maargoed, ik ben hartstikke blij dat we door zijn naar de volgende ronde, toch geen misselijke prestatie in deze zware poule!! Benieuwd hoe Oranje het tegen de Argentijnen gaan doen om de groepswinst, best wel beslissend nog; spelen we tegen Portugal of Mexico in de volgende ronde!!

Argentinië - Servië heb ik helaas niet kunnen zien :cry:
Вместе мы непобедимы
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

van Basten wou gewoon de 2-1 vastleggen toen hij zag de de tweede helft voor geen meter liep, daar had hij voor mij gelijk in.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

vincent schreef:van Basten wou gewoon de 2-1 vastleggen toen hij zag de de tweede helft voor geen meter liep, daar had hij voor mij gelijk in.
Ja, maar we weten allemaal wel dat de verdediging niet het sterkste punt van Nederland is. Door dan je spits te vervangen door een middenvelder ga je in principe het gewicht van de wedstrijd nog meer op de verdediging leggen, waardoor het drukker wordt op de Nederlandse helft en er in de aanval te weinig aanspeelpunten zijn om de wedstrijd te kantelen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je spits niet meer aan de bal komt omdat we alle zeilen bij moeten zetten in de verdediging, omdat de druk door Ivoorkust groot is, dan snap ik zo'n wissel wel. In plaats van dat we de tegenstander op hun helft vastzetten en kansen forceren, was het omgekeerde het geval. Dan heb je meer aan een aanvallende middenvelder dan een diepe spits die het moet hebben van aangespeeld worden in het zestienmetergebied.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Mjah oke, dat is natuurlijk wel zo, van Nistelrooy stond behoorlijk op een eiland, maar dat neemt niet weg dat hij wel continu twee Ivorianen bij zich in de buurt had om 'm te dekken. Twee spelers die na de wissel veel dieper konden gaan spelen, waardoor de druk op Nederland toenam. Maargoed, ik ben geen bondscoach en de wissel is uiteindelijk goed uitgepakt, dus wat mij betreft gaat Marco rustig verder op z'n eigen manier :P

Overigens is dit in meerdere opzichten een memorabele dag gebleken. Niet alleen plaatste Nederland zich in twee wedstrijden voor de volgende ronde, maar ook heeft ^kev als eerste deelnemer aan de poule de magische grens van 100 punten bereikt!!

Resultaat vandaag
De ranglijst

Morgen wordt weer een mooie dag, met eerst Portugal, daarna Tsjechië en uiteindelijk Italië - Amerika!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

ik ben al aan mijn 100 punten :)
<('.'<)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

als niet 2 goals in de 92e en 91e minuut waren gescoord door Tunesië en door Duitsland dan stond ik daar ook :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik had precies niet zo echt voor mijn persoonlijke voorkeur moeten gaan... :D
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Ongelooflijk!
Ghana- Tsjechie 2-0 !!!! :O

Zie mijn signature voor verdere inlichtingen. :P
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Italie- VS is echt een *****wedstrijd; 2 rode kaarten, ruw spel, eigen doelpunt, blessures, en het ergste: Italie is niet aan het winnen :(
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Het is Italië 1-1Verenigde Staten
Operation Overlord schreef:Ongelooflijk!
Ghana- Tsjechie 2-0 !!!! :O

Zie mijn signature voor verdere inlichtingen. :P
vernietigd schrijf je met een d :)
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

*schaam* *schaam* Sorry voor deze domme fout :)
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Wat een rotdag zeg, eerst verliest Tsjechië vrij kansloos van Ghana, terwijl ik de Tsjechen toch wel zag als een kanshebber om ver te komen. En dan ook nog een gelijkspel van Italië tegen Amerika, wat een wedstrijd!! Die rode kaarten waren overigens allemaal hartstikke terecht, die elleboog en die tackle op de enkels waren direct rood en die rode kaart voor Pope was een duidelijke optelsom. Jammer dat Del Piero niet meer kon scoren, die man gun ik het echt van harte. Speelde wel een goede wedstrijd overigens als een van de weinigen, Gattusso ook.

Tja, en dan zit het er dik in dat óf Italië óf Tsjechië er in de laatste groepswedstrijd uit zal gaan... Ik hoop op twee gelijkspellen, zodat ze alsnog allebei naar de volgende ronde kunnen!!

Resultaat vandaag
De ranglijst
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

OMG !!!!

dit gaat alleeen maar achteruit bij mij :(
ik sta nu gelijk met Proos en Charly1975 staat ook niet ver weg..

:cry:

ps. weet iemand wie er door is als eerste en tweede ? portugal of mexico ?, het zal portugal wel zijn dus moet nederland tegen argentinië winnen om tegen mexico te kunnen wat ze al eerder hebben gewonnen.
<('.'<)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

verdorie nu sta ik ineens 5e..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie