Collectie + nieuwe aanwinsten van "Loek D."!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ziet er behoorlijk nieuw uit van binnen...(hoeft niet slecht bedoeld te zijn, is misschien een compliment)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zegt niets... Toevallig gister in real life gezien hoe originele minte liners eruit zien. Op deze kleine foto's kan ik niet zien of ze origineel zijn. Als dat de enige fotos zijn van de verkoper, mag ik aannemen dat hij idd fake is.

779
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Heb je geen duidelijke foto's? Zo op het oog ziet het er niet verkeerd uit, maar betere foto's zijn nooit verkeerd! Zeker niet als je het nog kopen moet. Dat een liner er nieuw uitziet hoeft niet te betekenen dat het fake is, ik heb gisteren een stone minte liner gekocht, die er uit ziet alsof het gisteren uit de fabriek gerold kwam! Van Westinghouse zijn er dan ook miljoenen gemaakt, en is er nog NOS te vinden.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Michiel M. schreef:Capac alleen is oorlogs, Capac overgestempeld is na-oorlogs.
Hoeft niet zo te zijn. Ik ben genoeg na-oorlogse Capac helmen tegengekomen, in elk geval re-webbed na de oorlog met OD#7 webbing. Dubbele stempels houdt voor zover ik weet in dat de helmschaal door een tweede fabrikant ( dus anders dan Capac bijvoorbeeld ) gerepareerd of aangepast is.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Nouw, ik heb hem al gekocht, maar ik krijg garantie op originaliteit (eigenlijk krijg ik "garantie op WWII").
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik zie dat men netje een nieuwe drager gevonden heeft :wink: . Nu moet ie ernog ge dragen uit zien je helm.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Loek D. schreef:Nouw, ik heb hem al gekocht, maar ik krijg garantie op originaliteit (eigenlijk krijg ik "garantie op WWII").
Kun je is een detail foto posten van de lak en de sweatband?
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Peter schreef:
Michiel M. schreef:Capac alleen is oorlogs, Capac overgestempeld is na-oorlogs.
Hoeft niet zo te zijn. Ik ben genoeg na-oorlogse Capac helmen tegengekomen, in elk geval re-webbed na de oorlog met OD#7 webbing. Dubbele stempels houdt voor zover ik weet in dat de helmschaal door een tweede fabrikant ( dus anders dan Capac bijvoorbeeld ) gerepareerd of aangepast is.
Ja, ik had het over de WO2 geproduceerde helmen ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Stravers schreef:
Loek D. schreef:Nouw, ik heb hem al gekocht, maar ik krijg garantie op originaliteit (eigenlijk krijg ik "garantie op WWII").
Kun je is een detail foto posten van de lak en de sweatband?
nee, ik heb hem besteld op Westland.nl
Ze mailen maar niet terug...
Heeft iemand al eens ervaringen gehad met westland?
Gelukkig staat er dit:
All items in this catalogue are 100 % genuine and will be sold under full guarantee.Unless otherwise noted. Any item subsequently proven to be fake or defective other than the catalogue description may be returned for a full refund. If returned within 14 days

Any item must be returned within 14 days (Europe) if not completely satisfied, for any reason other than laid down in number 1
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Michiel M. schreef:
Peter schreef:
Michiel M. schreef:Capac alleen is oorlogs, Capac overgestempeld is na-oorlogs.
Hoeft niet zo te zijn. Ik ben genoeg na-oorlogse Capac helmen tegengekomen, in elk geval re-webbed na de oorlog met OD#7 webbing. Dubbele stempels houdt voor zover ik weet in dat de helmschaal door een tweede fabrikant ( dus anders dan Capac bijvoorbeeld ) gerepareerd of aangepast is.
Ja, ik had het over de WO2 geproduceerde helmen ;)
I know ;) Echter werden dergelijke helmen ook na de tweede wereldoorlog geproduceerd, dus ook met de dome stempeling, en dan kun je eigenlijk alleen aan de webbing zien of het een oorlogs exemplaar is. Een Capac ( Dus niet double stamped ) met OD#7 webbing triple weave kan dus naoorlogs zijn, daarom laat ik helmen met OD#7 webbing ook liever liggen daar het naoorlogs kan zijn. Het blijft lastig, dat latewar en postwar spul. De scheidslijn is lastig, net als met M43 uniformen...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, maar in een M43 jas hoort nog tenminste een label te zitten.
Bedankt voor de info jongens!
Over een paar weken kunnen jullie m'n nieuwe liner aanschouwen.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Peter schreef:
Michiel M. schreef:
Peter schreef:Hoeft niet zo te zijn. Ik ben genoeg na-oorlogse Capac helmen tegengekomen, in elk geval re-webbed na de oorlog met OD#7 webbing. Dubbele stempels houdt voor zover ik weet in dat de helmschaal door een tweede fabrikant ( dus anders dan Capac bijvoorbeeld ) gerepareerd of aangepast is.
Ja, ik had het over de WO2 geproduceerde helmen ;)
I know ;) Echter werden dergelijke helmen ook na de tweede wereldoorlog geproduceerd, dus ook met de dome stempeling, en dan kun je eigenlijk alleen aan de webbing zien of het een oorlogs exemplaar is. Een Capac ( Dus niet double stamped ) met OD#7 webbing triple weave kan dus naoorlogs zijn, daarom laat ik helmen met OD#7 webbing ook liever liggen daar het naoorlogs kan zijn. Het blijft lastig, dat latewar en postwar spul. De scheidslijn is lastig, net als met M43 uniformen...
Liners met een OD #7 webbing zowiezo altijd laten liggen ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Michiel M. schreef:
Peter schreef:
Michiel M. schreef: Ja, ik had het over de WO2 geproduceerde helmen ;)
I know ;) Echter werden dergelijke helmen ook na de tweede wereldoorlog geproduceerd, dus ook met de dome stempeling, en dan kun je eigenlijk alleen aan de webbing zien of het een oorlogs exemplaar is. Een Capac ( Dus niet double stamped ) met OD#7 webbing triple weave kan dus naoorlogs zijn, daarom laat ik helmen met OD#7 webbing ook liever liggen daar het naoorlogs kan zijn. Het blijft lastig, dat latewar en postwar spul. De scheidslijn is lastig, net als met M43 uniformen...
Liners met een OD #7 webbing zowiezo altijd laten liggen ;)
Zeker weten! :) Doe ik tegenwoordig ook met M43 uniformen, tenzij ik zeker weet dat het een goeie is.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Loek D. schreef:Nog even snel:

Mijn fixed bale :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De liner is van buiten in bruine en donkergroene strepen camo gespoten :D
Weet natuurlijk nooit of dit origineel is. Het merk is trouwens capac, en volgens mij een dubbele stamp, maar ik kan er eentje niet lezen.
Die heeft Johan ook 15!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

_/-\o-
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie