Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Nou ja het hoeft geen mening te zijn of zo.. het is manier hoe menen tegen vreemdelingen kijken.. En het hoeft totaal niet erg te zijn.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

En nog steeds is: 1 op de 10 is racistisch maar 9 van de 10 dus niet. Mensen probeer het ook eens een keer positief te zien.

Die ene is misschien al teveel voor sommigen maar volgens mij is het altijd al zo geweest en moeten we hopen dat het ook maar bij die ene blijft ! Niet dat ik rasiscme goedkeur...maar ik bekijk het positief....we zullen het nooit mee maken dat alle 10 de mensen 'correct' zijn dat is gewoonweg uitgesloten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dat ben ik op zich wel met je eens Charly. Maar volgens dit onderzoek is ook: "ruim een kwart van de bevolking zeer negatief over allochtonen". Dat vind is best een aanzienlijk aantal wat we niet kunnen negeren, ervan uitgaande dat dit onderzoek representatief is.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ja maar in wat voor een zin is 'negatief' negatief ? Als ik vind dat Belgen dom zijn ben ik negatief over Belgen......is dat gevaarlijk ? Het is niet netjes van me om dat te vinden (als ik dat al in werkelijkheid zou vinden) maar het is niet iets om van wakker te liggen m.i.

Het meeste van het 'negatieve' bij buitenlanders zijn volgens mij vooroordelen en die heb je in ieder land. De Turk is lui, de Marokaan stinkt, de Belg is dom, de Duitser is dik, de Fransman is eigenwijs....dat is allemaal negatief...maar is het ook gevaarlijk ??? Het is maar wat je als echt negatief beschouwd lijkt me.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik weet niet welke vragen er tijdens dit onderzoek zijn gesteld, daarom kan ik ook niet beoordelen in hoeverre dit onderzoek representatief is. Naast veiligheid heeft racisme natuurlijk ook andere invloeden op de samenleving. Maar afijn, zonder meer te weten over deze vragen kan ik niet beoordelen in welke zin 'negatief' negatief is.

Ik ben overigens wel van mening dat we moeten blijven 'vechten' tegen discriminatie, racisme en vooroordelen. Dit zijn drie aspecten die we zo min mogelijk moeten aanvaarden en tolereren.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Discrimineren doet iedereen...als je naar mensen kijkt en je hebt het over iemand die 'nogal aan de maat is' dan zeg je bijvoorbeeld: dat is die dikke man die bij ons op kantoor werkt. Dat is al een vorm van discriminatie omdat je die man beoordeeld op z'n omvang. Vooroordelen hoeft niet per definitie slecht te zijn...het is toch leuk als je eerst iets over een ander denkt (dat hoeft niet eens over een buitenlander gaan) en je komt erachter dat het tegenovergestelde juist waar is bij die persoon.

Op het punt van rasicme ben ik het volledig met je eens !! Dat moeten we inderdaad 'bevechten'
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

OK - Volgens mij is het niet zo ingewikkeld allemaal.

Als je (negatieve) eigenschappen toedicht aan een hele groep mensen, een 'ras', dan is dat rascisme.

Als je stelt dat 'de' negers lui zijn of 'de Marokkanen' crimineel of wat dan ook, dan druk je je rascistisch uit.

Als je op basis van die vermeende eigenschappen onderscheid maakt tussen mensen en ze dus anders behandeld, dan heet dat discriminatie.

Allebei heel erg kwalijk.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Als je stelt dat 'de' negers lui zijn of 'de Marokkanen' crimineel of wat dan ook, dan druk je je rascistisch uit.
Nee Marokkanen zijn blank.. dus van hetzelfde ras als Europianen.. dus als je iets tegen Marokkanen hebt.. ben je geen rasist :)
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jewel, dan ben je wel een rascist.. dan ben je anti-islammiet en dus Rascist.. naja tenminste dat hoor ik van iedereen..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Katusha schreef:
Als je stelt dat 'de' negers lui zijn of 'de Marokkanen' crimineel of wat dan ook, dan druk je je rascistisch uit.
Nee Marokkanen zijn blank.. dus van hetzelfde ras als Europianen.. dus als je iets tegen Marokkanen hebt.. ben je geen rasist :)
Volgens mijn bescheiden mening hoort Marokko bij Noord Afrika, in ieder geval niet tot het blanke ras.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Marokkanen zijn getint en dus niet blank..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Katusha schreef:
Als je stelt dat 'de' negers lui zijn of 'de Marokkanen' crimineel of wat dan ook, dan druk je je rascistisch uit.
Nee Marokkanen zijn blank.. dus van hetzelfde ras als Europianen.. dus als je iets tegen Marokkanen hebt.. ben je geen rasist :)
Nee dus, Katusha - Je hebt het niet goed gelezen of niet goed begrepen.

Ik schrijf nergens dat Marokkanen blank, zwart, groen of blauw zijn. Je conclusie is vermoedelijk grappig bedoeld, maar raakt kant nog wal.

Mijn bijdrage betreft een eenvoudige definitie voor de termen Rascisme en Discriminatie.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Nee het is geen grap en.. Europianen Hindoes (ja hindoes) en Simieten (Joden Arabieren Berbers Moren) zijn allemaal blank(Kaukasian)!!

Dus geen grap. Ras is een Ras. Blanken Negeroiden en Aziaten (mongoliden) Of Grote Bos Atlas Liegt.. Zelf Aryaan is 'Blank' (Kaukasian)

En rasisme is een soort van Discreminatie.. Met anderwoorden Rassist is iemand de Discremineert. Maar Iemand die Discremineert is hoeft geen Rasist te zijn!

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat

En Mike H. Geloof is geen ras. Ik hoor vaker dingen.. en die dingen kloppen vaak niet, of nauwelijks.

Als je hoort dat Dolfijn een vis is, betekend niet dat het zo is!

P.s. Hindoes en Sommige mensen uit 'Hoorn van Afrika' Bestaat nog twijvel.

Maar ja we spreken wel indo-Europese taal.. Zal er ook verband liggen??
Laatst gewijzigd door Katusha op 23 jun 2006, 23:43, 4 keer totaal gewijzigd.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Volgens mijn bescheiden mening hoort Marokko bij Noord Afrika, in ieder geval niet tot het blanke ras.

Dus vroegere Kolonisten in Amerika zijn niet blank omdat Amerika geen Europa is :?
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Katusha schreef:
Volgens mijn bescheiden mening hoort Marokko bij Noord Afrika, in ieder geval niet tot het blanke ras.

Dus vroegere Kolonisten in Amerika zijn niet blank omdat Amerika geen Europa is :?
hij heeft het over Afrika en niet over Amerika..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie