Jodenster op Marktplaats

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Hmm ik wel, in Groningen kon je een aantal jaren terug (weet niet of het nu nog steeds is) Tweede Wereldoorlog objecten lenen voor onderwijsinstellingen, mijn moeder is basisschoollerares en er was niets dat meer indruk maakte dan die jodenster. Mijn collectie wordt ook wel eens door scholen gebruikt maar toch kunnen veel kinderen zich dan niet direct een beeld erbij vormen. Dus vanuit dat opzicht.. :)

Maar dingen die echt uit concentratiekampen komen etc. hoef ik ook niet
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Markoz schreef:Hmm ik wel, in Groningen kon je een aantal jaren terug (weet niet of het nu nog steeds is) Tweede Wereldoorlog objecten lenen voor onderwijsinstellingen, mijn moeder is basisschoollerares en er was niets dat meer indruk maakte dan die jodenster. Mijn collectie wordt ook wel eens door scholen gebruikt maar toch kunnen veel kinderen zich dan niet direct een beeld erbij vormen. Dus vanuit dat opzicht.. :)

Maar dingen die echt uit concentratiekampen komen etc. hoef ik ook niet
Ik zou het niet kopen, maar als ik het kreeg zou ik het wel bij mijn verzameling doen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

Markoz schreef:Hmm ik wel, in Groningen kon je een aantal jaren terug (weet niet of het nu nog steeds is) Tweede Wereldoorlog objecten lenen voor onderwijsinstellingen, mijn moeder is basisschoollerares en er was niets dat meer indruk maakte dan die jodenster. Mijn collectie wordt ook wel eens door scholen gebruikt maar toch kunnen veel kinderen zich dan niet direct een beeld erbij vormen. Dus vanuit dat opzicht.. :)
Je kan het nog wel lenen voor school. In groep 8 op de basisschool hadden we ook een projectje, en mochten we een paar dingen lenen van (geloof ik) het Groninger archief, ik weet niet zeker als het goed is.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ik denk inderdaad dat dat dezelfde is, in de 3de klas(4 jaar geleden) had mijn school er ook nog wat gehaald. Kan niet zeggen dat de lesboxen toen echt wat waren, paar prullen en veel teksten die je zo op het internet vind. Maarja.. Ze hadden wel heel veel mooi spul *kwijlt nog na bij de gedachte*
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Darryl schreef:
Markoz schreef:Hmm ik wel, in Groningen kon je een aantal jaren terug (weet niet of het nu nog steeds is) Tweede Wereldoorlog objecten lenen voor onderwijsinstellingen, mijn moeder is basisschoollerares en er was niets dat meer indruk maakte dan die jodenster. Mijn collectie wordt ook wel eens door scholen gebruikt maar toch kunnen veel kinderen zich dan niet direct een beeld erbij vormen. Dus vanuit dat opzicht.. :)

Maar dingen die echt uit concentratiekampen komen etc. hoef ik ook niet
Ik zou het niet kopen, maar als ik het kreeg zou ik het wel bij mijn verzameling doen.
Mee eens :) Maar meestal zit er dan ook een persoonlijk verhaal aan vast waardoor het natuurlijk ook al iets anders is.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dat bedoel ik. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie