Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Ja maar het is zeer kort door te bocht om te zeggen.. het is een bepaald continent dus ze zijn niet blank!

Als of alle azianten spleet ogen zijn :?

En in Zuid Africa wonen ook heleboel blanken!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Katusha schreef:Ja maar het is zeer kort door te bocht om te zeggen.. het is een bepaald continent dus ze zijn niet blank!

Als of alle azianten spleet ogen zijn :?

En in Zuid Africa wonen ook heleboel blanken!
ja en die blanken uit Zuid-Afrika komen allemaal oorspronkelijk uit Nederland, Engeland enz. dat zijn allemaal kolonisten..

Nou waarom zouden niet alle aziaten spleetogen zijn? wel bijna allemaal iig. toch of ligt dat nou aan mij :?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Nou ja 50-50.. Jappaners Vietnameze. dus verre oosten ja.. Maar dan heb je.. Arabieren Hindoes en zo.. wat rond 1,5 miljaard maakt..
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Je weet wel waar ik het over heb.. over Zuid-Oost Azië enzo.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Jaah Zuid Oost Azie is niet gehele Azie :wink:
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

I understand, maar dat bedoelde ik dus..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Het is erg moeilijk om rassen te scheiden, sinds WOII is het benadrukken van de verschillen in rassen min of meer in de taboe-sfeer geraakt.

Mensen worden meestal gesplitst in:
Blank/Kaukasisch
Aziatisch
Zwart/Afrikaans/negroïde
Oost-Indisch
Latino/Hispanisch
Arabisch
Indiaan/Native American
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

wat :o Ik dacht toch dat er 3 waren gassie :wink:

Waar heb jij je gegevens van daan??
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Het gaat bij racisme helemaal niet om aardrijkskundige of biologische onderscheid in rassen. En je negatieve (racistische?) opvattingen over andere bevolkingsgroepen bagataliseren door te melden dat je negatieve opvattingen zijn over een bevolkingsgroep die tot dezelfde biologische ras behoort als waar jij toe behoort, maakt die negatieve (racistische?) opvattingen niet minder schrijnend.

Racisme gaat om het toekennen van (negatieve) kenmerken aan hele bevolkinsgroepen; Fransen zijn verwaand, Marokanen zijn lui en crimineel, achterhoekers zijn dom, moslims zijn een gevaar voor de goede orde.
Laatst gewijzigd door okke op 25 jun 2006, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Dus als je zecht. Tukker is dom.. ben je rasist.. Nee sorry maar dat is niet het geval. Je hebt Anti-Semiten. Dat zijn geen rasisten. Nee dat zijn Anti-semiten(arabieren jonde etc.)

Goed lezen wat defenitie van Rasisme is (zie me post hier)
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nee; ik zeg dat als je jouw negatieve opmerkingen over groepen bagataliseert door er op te blijven hameren dat je negatieve gevoelens niet racistisch zijn, maar slechts discriminerend, je in mijn ogen even fout bezig bent. Nee, meneer de politieagent; ik reed niet te hard onder inloed; ik reed helemaal niet te hard, hik.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Nu ben ik verward :?


Maar he.. ja idd..

Maar dan Descreminieren doet toch iedreen?? Uiteindelijk wel.. Iedreen beoordeelt iemand in eerste instantie op uiterlijkt en iedreen kent de stereotypes en clishes van andere.

Of ben je niet zo'n eentje die toch wat meer op zijn tas gaat letten in de trein als er groep marokkanen langs loopt?? Of als je in de stad bent, en er iemand met 'verslaafd' uiterlijk langsloopt op je portmonee let??

Maar het kan ook te ver gaan. Bijvoorbeeld dat ik een verhaal hoorde over een marokkanse jonge die ging solicieteren bij een bedrijf.. Perfect CV nette jonge man.. Niet aangenomen!

Ging ie (per e-mail) zijn CV inleveren, amper verandert, onder Nederlandse naam.. mocht hij langs komen voor een solicietatie gesprek :bonk:

Dan is er toch duidelijk iets mis met het bedrijf!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Katusha schreef:Nu ben ik verward :?
Dat was al een tijdje duidelijk.
Maar dan Descreminieren doet toch iedreen?? Uiteindelijk wel.. Iedreen beoordeelt iemand in eerste instantie op uiterlijkt en iedreen kent de stereotypes en clishes van andere.
Ik voel me beledigt door je opmerking. Ik zou graag willen dat je ophoudt met mij met jezelf te vergelijken. Wist je trouwens dat ze dit fenomeen in de psychologie projectie noemen?
Of ben je niet zo'n eentje die toch wat meer op zijn tas gaat letten in de trein als er groep marokkanen langs loopt?? Of als je in de stad bent, en er iemand met 'verslaafd' uiterlijk langsloopt op je portmonee let??
Een reactie op iemand die langsloopt heeft te maken met iemands uitstraling. Want er zijn vele jongeren die van marokkaanse komaf zijn waar mensen niet zo op reageren. Het heeft dus veel meer te maken met de geestestoestand van de persoon in kwestie. Deze persoon kan echter niet accepteren dat hijzelf precies die persoon is op dat moment waar op gereageerd wordt en zoekt dus de fout bij de ander. Ook dit is een vorm van projectie.
Maar het kan ook te ver gaan. Bijvoorbeeld dat ik een verhaal hoorde over een marokkanse jonge die ging solicieteren bij een bedrijf.. Perfect CV nette jonge man.. Niet aangenomen!

Ging ie (per e-mail) zijn CV inleveren, amper verandert, onder Nederlandse naam.. mocht hij langs komen voor een solicietatie gesprek :bonk:
Dan had het bedrijf het in eerste instantie bij het juiste eind; want iemand die zijn cv aanpast en liegt over zijn naam deugd niet. (en de steek naar ayaan was absoluut zo bedoeld)
Dan is er toch duidelijk iets mis met het bedrijf!
Nee, er is iets mis met de persoon in kwestie. En al helemaal als die persoon zichzelf voor weet te houden dat hij vanwege zijn naam niet op gesprek mocht komen in plaats van het andere stukje van zijn of haar cv dat aangepast moest worden. De mate van zelfontkenning die hiervoor nodig is wordt alleen geëvenaard door de mate van projectie die je al eerder tentoon spreidde. Misschien is het een idee om eens objectief naar jezelf te kijken?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Je snapt het niet helemaal he..

Het is een Morokkaan.. Die goede CV heeft.. Met CV alleen kan je moelijk zien wat voor persoon dat is.. of wel?? Nou.. goede CV word hij niet aangenomen omdat hij Ali heet..

Stuurt hij vervolgens licht aangepaste CV met naam Jan.. Om te kijken hoe bedrijf reageerd! En hij mag langs komen.

En dat zeg je dat er iets is met Persoon!!!

En ik bekijk niet alles puur uit me zelf.. En trouwens iedreen bekijkt dingen voornamelijk van uit zich zelf. Of ben jij zo bezonder.

En natuurlijk heeft het te maken met wat voor uitstraling persoon heeft. Dus meeste morokkanen hebben slechte uitstraling.

Zo niet. Wil jij het in duidelijk niet al te moelijke Nederlandse taal uit leggen wat jij van het onderzoek vind?
Ik zou graag willen dat je ophoudt met mij met jezelf te vergelijken.
Ik vergelijk jou met me zelf?? Egosentrisme of achtervolgins waan ?:p
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Ff voor de duidelijkheid.. Me stelling was: 1:10 Nederlanders mogen buitelanders niet.. Betekend niet 1:10 Nederlandrs Rassitisch is.

Wat jullie er van vinden en zo. En dat jullie er geen mening over hebben van of het nou goed of slecht is die 10% maakt me geen ruk uit.

Maar ik zeg. Onderzoek klopt niet. Klaar. :)
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Plaats reactie