Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt beide! Dit vandaag nog gratis gehad. Een boek over Churchill uit 1945.

Afbeelding Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De minte RAF beenkappen zijn binnen gekomen.

AfbeeldingAfbeelding

Nu alleen nog een OA broek!


En heb deze DDR lantaarn gratis gehad, met alle accessoires. Ik zou het nooit kopen, maar gratis is nooit verkeerd. Staat altijd leuk bij de collectie in het: wederopbouw van Duitsland en Duitsland na de oorlog stuk ofzo haha :lol: Hij komt uit 1962. Staat nog een mooie adelaar op aan de zijkant.

Afbeelding Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Zo Edgar,
Ziet er weer goed uit.
Zijn mooie vroege anklets.
Erg netjes.

En die lantaarn is ook niet verkeerd.
Is wel leuk zo'n complete set.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja inderdaad, thanks m8!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Dat ik dit topic gemist heb....

Dat boekje is erg leuk, heb het ook eens willen kopen maar de verkoper vroeg er 15,-. Vond het een beetje te duur, weet eigenlijk niet wat de prijs is voor die dingen is . :P Verder een erg leuke aanwinst!

De anklets...Die vind ik erg mooi. Heb ze namelijk nog nooit in RAF vorm gezien. Prachtige aanwinst voor jullie RAF collectie dus.

De lantaarn. Persoonlijk vind ik dit en erg mooi item. Zeker omdat hij compleet is. Past dan wel niet zo goed bij je collectie, maar is zeker de moeite waard. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hehe, thanks voor je reply m8! En nu wil ik toch wel snel die foto van je nieuwe helm zien! :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Edgar schreef:Hehe, thanks voor je reply m8! En nu wil ik toch wel snel die foto van je nieuwe helm zien! :D
Jaja, Edgar. Komen er a.s.a.p aan. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Van de rommelmarkt vandaag. Luchtbeschermingsdienstarmschildje van de evacuatieleider met bandje. Moet op een burger komen met een LBD helm die ik al heb.

Afbeelding

En dit dingetje, een kist met inhoud om LW zuurstofmaskers te testen voor elke vlucht. De piloten en de bemanningsleden moesten dit dus voor elke vlucht controleren.

Afbeelding

Naw. een Luftwaffe zuurstofmasker die erop aangesloten kan worden.

Afbeelding

Ma 101, markering op het zuurstofmasker.
Afbeelding

En met de riempjes/banden.

Afbeelding

De mooiere plaatjes.
Afbeelding

De datering.
Afbeelding

De metertjes.
Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Nice!
Die kist is interessant! :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ja dat is hij zeker.
Helemaal mooi dat hij nog in zo'n mooie staat is.
en ook nog compleet.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, ik ben er echt zeer content mee, ik wacht nog op WH awards voor reactie hoe zeldzaam hij is, maar ik heb er vertrouwen in! :) Het was een gokje, maar het viel mee, want hij koste me 35 euro (en 5 euro kreeg ik van m'n pa). Toch goed uitgekomen, had al zo'n vermoeden dat het militair was 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Zeeeer mooi Edgar !!!

zou mooi staan bij mijn toekomstige LW piloot :P O-)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hehe, heb net gehoord dat het een Sauerstoffgerät für truppen is, en dat alleen het papiertje mist en de fles. De fles moet ik dus nog eens een keer kopen, maar zal niet makkelijk worden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dat is de uitdaging van het verzamelen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Edgar schreef:Hehe, heb net gehoord dat het een Sauerstoffgerät für truppen is, en dat alleen het papiertje mist en de fles. De fles moet ik dus nog eens een keer kopen, maar zal niet makkelijk worden.
Je hebt er net eentje gemist...er stond er al heel lang eentje te koop op quartermaster.nl, maar die is nu al verkocht...

Maarja, je vind er vast wel eentje ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie