Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat het onderzoek voornamelijk te maken heeft met je eigen vooroordelen. De meeste marokkanen hebben namelijk gewoon een goede uitstraling. Er zitten er alleen een paar tussen die niet met de wereld om zich heen om kunnen gaan en omdat ze dat niet kunnen schreeuwen en schoppen ze tegen alles wat los en vast zit.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik dingen ook vanuit mezelf bekijk, het verschil is alleen dat ik hier rekening mee houdt. Je kan jezelf controleren door jezelf anders te kleden of te gedragen bijv. of soms door gewoon vragen te stellen zonder je eigen mening te geven.

Anyway..je zegt zelf dat er wat dingen verandert moesten worden in de cv dus dat suggereert dat er meer speelde. Mocht het nou zo zijn dat het slechts de naam was...denk er dan aan dat lang niet iedereen zo in elkaar zit. Wanneer je zelf gaat geloven in rascisme ga je je anders gedragen namelijk waardoor je meer rascisme in de wereld helpt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Anyway..je zegt zelf dat er wat dingen verandert moesten worden in de cv dus dat suggereert dat er meer speelde. Mocht het nou zo zijn dat het slechts de naam was...denk er dan aan dat lang niet iedereen zo in elkaar zit. Wanneer je zelf gaat geloven in rascisme ga je je anders gedragen namelijk waardoor je meer rascisme in de wereld helpt.
Tuurlijk :).. Maar ik bedoel. Wat maakt het uit of het Ali.. Mfufu of Klaas die hard werkt. Als Mfufu zijn CV eerder indiende dan Klaas. Dan moet Mfufu baan krijgen niet Klaas (gezien dat hun prestaties zo als beheersing van Nederlandse taal etc. etc. hetzelfde is)

Maar je krijgt nu allemaal quotas waar bedrijven aan moeten voldoen. Dat je bepaalde aantal van betaald meerderheid in je bedrijf moet hebben. Ik vind het nergens opslaan. Zo maak je juist verschil en het is ook discremientatie. Posetief of Negatief 1 pot nat!

Een duw in de rug.. mag.. maar je moet niet iemand gaan dragen zo dat proces langszaam en pijnelijk verloopt
het verschil is alleen dat ik hier rekening mee houdt.
Ik ook.. maar het ligt in aard van het beesje om dingen anders te bekijken als ze 'vreemd' voor je zijn. Mensen zijn dieren klaar uit. Dat sommige met hun dierelijke instinkten mee gaan, en andere niet. Dat is iets anders.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Katusha schreef:wat :o Ik dacht toch dat er 3 waren gassie :wink:

Waar heb jij je gegevens van daan??
dit "gassie" heeft zijn gegevens van http://en.wikipedia.org/wiki/Race
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Katusha schreef:
Anyway..je zegt zelf dat er wat dingen verandert moesten worden in de cv dus dat suggereert dat er meer speelde. Mocht het nou zo zijn dat het slechts de naam was...denk er dan aan dat lang niet iedereen zo in elkaar zit. Wanneer je zelf gaat geloven in rascisme ga je je anders gedragen namelijk waardoor je meer rascisme in de wereld helpt.
Tuurlijk :).. Maar ik bedoel. Wat maakt het uit of het Ali.. Mfufu of Klaas die hard werkt. Als Mfufu zijn CV eerder indiende dan Klaas. Dan moet Mfufu baan krijgen niet Klaas (gezien dat hun prestaties zo als beheersing van Nederlandse taal etc. etc. hetzelfde is)

Maar je krijgt nu allemaal quotas waar bedrijven aan moeten voldoen. Dat je bepaalde aantal van betaald meerderheid in je bedrijf moet hebben. Ik vind het nergens opslaan. Zo maak je juist verschil en het is ook discremientatie. Posetief of Negatief 1 pot nat!

Een duw in de rug.. mag.. maar je moet niet iemand gaan dragen zo dat proces langszaam en pijnelijk verloopt
het verschil is alleen dat ik hier rekening mee houdt.
Ik ook.. maar het ligt in aard van het beesje om dingen anders te bekijken als ze 'vreemd' voor je zijn. Mensen zijn dieren klaar uit. Dat sommige met hun dierelijke instinkten mee gaan, en andere niet. Dat is iets anders.
maar dat is vaak dus niet zo..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Zie nergens dat het zo verdeelt word hoor! Alleen dat FBI zo mensen herkent. Maar staat niet bij dat het Rassen zijn.
Race in law enforcement
Anti-Semitism is a specific case of racism targeting the Jewish people, although scholars argue whether it should be considered a sui generis specie or not.
Met ander woorden.. wetenschappers zijn er nog niet over eens of Semiten totaal andere ras is dan van Kaukasion!

Dus ja.. het zeker blijft bij.. Kaukasion Negroide Mongolide :)
maar dat is vaak dus niet zo..
Ik denk dat je bedoelt op beheersing van NL taal etc etc.. Nou je laat ook niet iemand zonder handen auto in elkaar zetten??
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Neen, dus geef je wel een buitenlander een baan, terwijl hij niet eens goed nederlands kan? zo ontzeg je een nederlander een baan die hij nog wel beter had kunnen hebben..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

OOoh zo.. ja dat heb ik ook net genoemd. Omdat sommige bedrijven quota hebben van.. 10 marokkanen 15 yugos en 5 surinmers.. worden er geen NL aangenomen omdat ze genoeg van hebben :?
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Katusha schreef:OOoh zo.. ja dat heb ik ook net genoemd. Omdat sommige bedrijven quota hebben van.. 10 marokkanen 15 yugos en 5 surinmers.. worden er geen NL aangenomen omdat ze genoeg van hebben :?
Discriminatie? Of geld dat niet aangezien het een minderheid is oid?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Of geld dat niet aangezien het een minderheid is oid
dat snap ik niet helemaal

Zo en zo maakt het niet uit.. Meerderheid minderheid.. Als je door, bijvoorbeeld, je status of je herkomst, maak niet uit of je er supergoed bent, niet aangenomen word, dan is het descriminatie.

Toch....
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Katusha schreef:
Of geld dat niet aangezien het een minderheid is oid
dat snap ik niet helemaal

Zo en zo maakt het niet uit.. Meerderheid minderheid.. Als je door, bijvoorbeeld, je status of je herkomst, maak niet uit of je er supergoed bent, niet aangenomen word, dan is het descriminatie.

Toch....
Het maakt inderdaad zowiezo niet uit of je wordt afgewezen voor een sollicitatie, omdat je tot een meerderheid of een minderheid behoort. Als je wordt afgewezen, omdat je bij een (bevolkings)groep hoort, is er inderdaad sprake van discriminatie. Als je wordt afgewezen, omdat je het nederlands minder goed machtig bent, je een minder goede of hoge opleiding hebt genoten, je een minder voorbeeldig arbeidsverleden hebt, is dat geen discriminatie. Helaas hebben veel mensen die tot een minderheidsgroepering behoren vaak op vele tereinen een achterstand op anderen, opleiding, taal.

De enkelingen die zoals jij zegt supergoed zijn en toch worden afgewezen, zijn niet de doorsnee gevallen. Een gemiddelde Marokaanse Nederlander heeft een lager opleidingsniveau dan een Nederlandse Nederlander. En zal om dat feit minder snel een baan van gelijk niveau kunnen krijgen.

Gelukkig worden bedrijven en organisaties gestimuleerd om ook minderheden in dienst te nemen; gehandicapten, oudere werknemers, herintreders, mensen van buitenlandse afkomst.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Zie nergens dat het zo verdeelt word hoor! Alleen dat FBI zo mensen herkent. Maar staat niet bij dat het Rassen zijn.
Dit stuk ook gelezen?
Race Definitions in the United States: Source: U.S. Census Bureau, 2000 Census of Population, Public Law 94-171 Redistricting Data File. Updated every 10 years. http://quickfacts.census.gov/qfd/meta/long_68178.htm

The concept of race as used by the Census Bureau reflects self-identification by people according to the race or races with which they most closely identify. These categories are sociopolitical constructs and should not be interpreted as being scientific or anthropological in nature. They change from one census to another, and the racial categories include both racial and national-origin groups.

The racial classifications used by the Census Bureau adhere to the October 30, 1997, Federal Register Notice entitled "Revisions to the Standards for the Classification of Federal Data on Race and Ethnicity" issued by the Office of Management and Budget (OMB).

1. American Indian and Alaska Native. A person having origins in any of the original peoples of North and South America (including Central America) and who maintain tribal affiliation or community attachment.
2. White. A person having origins in any of the original peoples of Europe, the Middle East, or North Africa. It includes people who indicate their race as "White" or report entries such as Irish, German, Italian, Lebanese, Near Easterner, Arab, or Polish.
3. Black or African American. A person having origins in any of the Black racial groups of Africa. It includes people who indicate their race as "Black, African Am., or Negro," or provide written entries such as African American, Afro American, Kenyan, Nigerian, or Haitian.
4. Asian. A person having origins in any of the original peoples of the Far East, Southeast Asia, or the Indian subcontinent including, for example, Cambodia, Taiwan, China, India, Japan, Korea, Malaysia, Pakistan, the Philippine Islands, Thailand, and Vietnam. It includes "Asian Indian," "Chinese," "Filipino," "Korean," "Japanese," "Vietnamese," and "Other Asian."
5. Native Hawaiian and Other Pacific Islander. A person having origins in any of the original peoples of Hawaii, Guam, Samoa, or other Pacific Islands. It includes people who indicate their race as "Native Hawaiian," "Guamanian or Chamorro," "Samoan," and "Other Pacific Islander."
6. Hispanic. People from Spanish-speaking countries, or the descendants of people from Spanish speaking countries. People who are identified as Black or Amerindian in their country of origin are often reclassified as Hispanic in the United States.
7. Other. Includes all other responses not included in the "White", "Black or African American", "American Indian and Alaska Native", "Asian" and "Native Hawaiian and Other Pacific Islander" race categories described above. Respondents providing write-in entries such as multiracial, mixed, interracial, Wesort, or a Hispanic/Latino group (for example, Mexican, Puerto Rican, or Cuban) in the "Some other race" category are included here.
8. Two or more races People may have chosen to provide two or more races either by checking two or more race response check boxes, by providing multiple write-in responses, or by some combination of check boxes and write-in responses.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Amerika Amerika Amerika. Goh dat is natuurlijk meteen standaart voor de hele wereld :?

Staat iets over Europa?..
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

My thoughts exactly.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Katusha
Lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 18 feb 2006, 14:38

Bericht door Katusha »

Meestal gaat het hierbij om groepen mensen die oorspronkelijk een continent of deel daarvan bevolkten: zo onderscheidt men de negride of zwarte rassen, het europide of blanke ras, het mongolide of aziatische ras en het australide ras. Vele nadere onderverdelingen zijn mogelijk. Daarnaast zijn er enkele bevolkingsgroepen die moeilijk of helemaal niet in deze vier hoofdgroepen thuishoren.
Beetje kort.. Maar lijsje is wel meteen 10 keer zo klein.

Vergeet niet dat VS misschien 1 van de meest discrimenterende landen ter wereld. Of het posetief of negatief is.. die mensen maken graag onderscheid!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Grappig om te zien dat het maken van onderscheiden noodzakelijk is om te leren, maar nadat je geleerd hebt gelijk onzin is geworden, he?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie