Slowchat-topic deel 8

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Ik heb op het moment alleen een 4,7 voor economie, maar nog maar 2 cijfers voor gehad :o
Ik mag ook nog over naar 5 havo als ik daar een 5 of een 4 voor sta :)
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik zit in 5 VWO. Deed het heel slecht, stond 2x een 5 en 3x een 4 in januari. Nu, aan het einde van het jaar, sta ik waarschijnlijk nog één 5 en ben ik over :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Congrats iig.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ja ben allemaal maar blij met die examens.. ik moet nu tot 21.00u werke.. :|
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Nog 3 dagen en dan zit mijn stageperiode van 11 weken erop...Pff ik ben het nu wel zat om elke dag om 5 uur s'morgens op te staan. :|
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Polte schreef:Ja ben allemaal maar blij met die examens.. ik moet nu tot 21.00u werke.. :|
Ik moet tot 2 uur s'nachts leren vandaag en morgen, dat is pas erg, en dan heb ik nog niet eens de ''echte'' examens! :x
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Lekker eindfeest gehad, jammer was alleen dat je er 1,5 uur erover deed om naar binnen te komen. Téveel intro's... En het Haganumeindfeest is het grootste eindfeest van het jaar van alle scholen. Stampvol dus altijd. En als je er dan uiteindelijk naar binnen bent, word je r om half 3 weer uitgetieft. Voor écht niets. Slaat op kaas dit..
Nja iig nog kunnen doortrekken met wat vrienden tot half 9, en dan was het lekker t bedje :P

Andere scholen ook eindfeest?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja wij hadden ook eindfeest..

maar hou maar op was écht een ***feest..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Wij hadden toen der tijd een gala! Dat was vet.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

pvt_Ed schreef:Wij hadden toen der tijd een gala! Dat was vet.
Hebben wij met kerst, erg leuk jah :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik heb niets te melden.....mag dat ook hier geplaatst worden ???
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Ik ben over :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Krijgen jullie ook wel eens pas na een dikke maand antwoord op een e-mail? :D
Lucid schreef:To: "Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord"
belegenwoorden@hotmail.com>
Subject: RE: Chapeau!
Date: Mon, 22 May 2006 20:38:43 +0200

Utrecht, maandag 22 mei 2006

Geachte commissieleden,

Allereerst wil ik u gaarne van harte complimenteren met uw bekoorlijke webbezienswaardigheid, al moet ik bekennen dat er eveneens een gevoel van neerslachtigheid in mij opkomt, daar de nodige arbeid van het genootschap mij laat realiseren, dat de Nederlandse taal in de loop der tijd flink verloederd is.

In uw elektronisch schrijven deelde u mij mede dat mijn aangedragen woorden in uw woordenlijst worden opgenomen, hetgeen ik als een grote eer ervaar.
Ik wil u dan ook bij dezen hartelijk bedanken voor de moeite. Helaas lijkt de heffe des volks in zijn enggeestigheid moedwillig of onbewust een bijdrage te leveren aan een ogenschijnlijk onomkeerbare tendens die mij immer mateloos stoort, te weten de verloedering der Nederlandse taal.
De betreffende schavuiten der verloedering, spreken altoos foeilelijke neologismen uit, waar in mijn optiek een belegen alternatief beter op zijn plaats zou zijn.
Vandaar dat ik het uitermate op prijs stel, dat er nog mensen gelijk u bestaan, die zich vergewissen van het feit dat het in genen dele te laat is om de hoop op te geven; de Nederlandse taal is wellicht een bloedend rund, zij is nog lang geen kadaver!
U mag gerust weten, dat het feit dat er nog steeds edele lieden zijn, die zich bekommeren om het behoud van vergane glorie op het gebied van onze taal, een traan van ontroering over mijn gelaat laat rollen. Kortom: uw bestaan klinkt mij als het gezang van een veldleeuwerik in de oren.

Mogen wij allemaal hopen dat uw genootschap de ingedutte spreker zal laten ontwaken, de benevelde spreker zal laten ontnuchteren, opdat het zal resulteren in een wedergeboorte van de esthetische taal van weleer.

Met vriendelijke groeten,

Jo Jacobus Wilhelmus Lucidius
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord schreef:Heer Lucidius,

het genootschap is ten diepste geroerd door onderhavig epistel.
Wij koesteren het in ons archief om het wederom ter hand te nemen wanneer
wij in de donkere dagen van noest zwoegen door vele belegen bomen het
oubollige bos niet meer zien en een opsteker behoeven.
U begrijpt onze passie.

Gegroet,
Victor Frederik en Judy Zweijtzer
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Lucid schreef:Krijgen jullie ook wel eens pas na een dikke maand antwoord op een e-mail? :D
Lucid schreef:To: "Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord"
belegenwoorden@hotmail.com>
Subject: RE: Chapeau!
Date: Mon, 22 May 2006 20:38:43 +0200

Utrecht, maandag 22 mei 2006

Geachte commissieleden,

Allereerst wil ik u gaarne van harte complimenteren met uw bekoorlijke webbezienswaardigheid, al moet ik bekennen dat er eveneens een gevoel van neerslachtigheid in mij opkomt, daar de nodige arbeid van het genootschap mij laat realiseren, dat de Nederlandse taal in de loop der tijd flink verloederd is.

In uw elektronisch schrijven deelde u mij mede dat mijn aangedragen woorden in uw woordenlijst worden opgenomen, hetgeen ik als een grote eer ervaar.
Ik wil u dan ook bij dezen hartelijk bedanken voor de moeite. Helaas lijkt de heffe des volks in zijn enggeestigheid moedwillig of onbewust een bijdrage te leveren aan een ogenschijnlijk onomkeerbare tendens die mij immer mateloos stoort, te weten de verloedering der Nederlandse taal.
De betreffende schavuiten der verloedering, spreken altoos foeilelijke neologismen uit, waar in mijn optiek een belegen alternatief beter op zijn plaats zou zijn.
Vandaar dat ik het uitermate op prijs stel, dat er nog mensen gelijk u bestaan, die zich vergewissen van het feit dat het in genen dele te laat is om de hoop op te geven; de Nederlandse taal is wellicht een bloedend rund, zij is nog lang geen kadaver!
U mag gerust weten, dat het feit dat er nog steeds edele lieden zijn, die zich bekommeren om het behoud van vergane glorie op het gebied van onze taal, een traan van ontroering over mijn gelaat laat rollen. Kortom: uw bestaan klinkt mij als het gezang van een veldleeuwerik in de oren.

Mogen wij allemaal hopen dat uw genootschap de ingedutte spreker zal laten ontwaken, de benevelde spreker zal laten ontnuchteren, opdat het zal resulteren in een wedergeboorte van de esthetische taal van weleer.

Met vriendelijke groeten,

Jo Jacobus Wilhelmus Lucidius
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord schreef:Heer Lucidius,

het genootschap is ten diepste geroerd door onderhavig epistel.
Wij koesteren het in ons archief om het wederom ter hand te nemen wanneer
wij in de donkere dagen van noest zwoegen door vele belegen bomen het
oubollige bos niet meer zien en een opsteker behoeven.
U begrijpt onze passie.

Gegroet,
Victor Frederik en Judy Zweijtzer
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord
_/-\o_ Waaraan ik gaarne zou willen toevoegen dat bovenstaande correspondentie mij tot tranen van warme emotie geroerd heeft. Het doet mij werkelijk deugd dat er nog individuen bestaan die ten zeerste betrokken zijn bij de ontwikkeling van de Nederlandse taal en stilstaan bij de degeneratie van het geschreven en gesproken woord. Het is waar dat de Nederlandse taal een organisch geheel is, dat helaas ernstige wonden toegebracht wordt en slechts warme koestering van het organisme kan ernstige mutilatie voorkomen.
Kortom: driewerf hulde! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Wow.... :bonk:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gesloten