Hirsi Ali blijft Nederlandse

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Jasper ik ben het helemaal met je eens!! :wink:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef: Hou er rekening mee dat dit moet van haar partij als het aan haar had gelegen had ali nooit Nederlander geworden.
Verdonk hoeft nergens op afgerekent te worden ze deed op dat moment wat haar het beste leek en het was ook het beste.
Verdonk is een daadkrachtige vrouw die met respect behandelt dient te worden.

mvg
Sjonge Jasper, wat is dat nou?
Je bent toch wel met me eens dat als een minister een fout maakt - of dat nu een persoonlijke fout of een ambtelijke fout betreft - alleen de minister verantwoordelijk is en daar de consequenties van moet nemen?

Wat jij hier doet wordt in Den Haag "Oude Politiek" genoemd. Achterkamertjes, beetje aan het pluche kleven, beetje liegen, beetje vergoelijken.... Of mag dit in het geval van Verdonk allemaal wel?

Ach, ze is met al haar fouten en onjuiste voorstellingen van zaken (zie hiervoor ook de vorige Verdonk/Hirsi Ali discussie) steeds blijven plakken aan het pluche. Dit onder het slappe motto: "Ik ben de minister van Optreden in plaats van Aftreden..."

Deze mevrouw is een van de redenen waarom mensen het vertrouwen in de politiek verliezen...

Mijn voorspelling is dat het allemaal weer een beetje wordt rechtgepraat en dat het allemaal weer de schuld van een of ander onbeduidend ambtenaartje is. :P
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef: Hou er rekening mee dat dit moet van haar partij als het aan haar had gelegen had ali nooit Nederlander geworden.
Verdonk hoeft nergens op afgerekent te worden ze deed op dat moment wat haar het beste leek en het was ook het beste.
Verdonk is een daadkrachtige vrouw die met respect behandelt dient te worden.

mvg
Sjonge Jasper, wat is dat nou?
Je bent toch wel met me eens dat als een minister een fout maakt - of dat nu een persoonlijke fout of een ambtelijke fout betreft - alleen de minister verantwoordelijk is en daar de consequenties van moet nemen?

Wat jij hier doet wordt in Den Haag "Oude Politiek" genoemd. Achterkamertjes, beetje aan het pluche kleven, beetje liegen, beetje vergoelijken.... Of mag dit in het geval van Verdonk allemaal wel?

Ach, ze is met al haar fouten en onjuiste voorstellingen van zaken (zie hiervoor ook de vorige Verdonk/Hirsi Ali discussie) steeds blijven plakken aan het pluche. Dit onder het slappe motto: "Ik ben de minister van Optreden in plaats van Aftreden..."

Deze mevrouw is een van de redenen waarom mensen het vertrouwen in de politiek verliezen...

Mijn voorspelling is dat het allemaal weer een beetje wordt rechtgepraat en dat het allemaal weer de schuld van een of ander onbeduidend ambtenaartje is. :P
Dat is het nu juist de minister heeft geen fout gemaakt ze word gedwongen om ali nederlander te maken door een paat schijters in haar partij.Deze mevrouw is juist een persoon waar door mensen weer vertrouwen krijgen in de politiek,alleen ze zal er slimmer aan doen uit de vvd te stappen de vvd heeft het bij mij verbruikt.
De minister is gewoon te kijk gezet door haar partij het is een schande dat
mensen die hun werk eindelijk eens iets goed doen zo behandelt worden.
Nogmaals de vvd heeft het totaal verbruikt bij mij.
Verdonk zal veell sucses hebben met een eigen partij.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef: Dat is het nu juist de minister heeft geen fout gemaakt ze word gedwongen om ali nederlander te maken door een paat schijters in haar partij.Deze mevrouw is juist een persoon waar door mensen weer vertrouwen krijgen in de politiek,alleen ze zal er slimmer aan doen uit de vvd te stappen de vvd heeft het bij mij verbruikt.
De minister is gewoon te kijk gezet door haar partij het is een schande dat
mensen die hun werk eindelijk eens iets goed doen zo behandelt worden.
Nogmaals de vvd heeft het totaal verbruikt bij mij.
Verdonk zal veell sucses hebben met een eigen partij.

mvg
Het wordt steeds erger Jasper! Een minister die zich laat dwingen door haar partij is helemaal geen knip voor de neus waard!
Een marionet dus.

Worden we geregeerd door de bobo's van de VVD in plaats van door het kabinet?

Als de minister ook zou voelen dat ze door haar partij genept is dan zou het zelfs in haar belang zijn (èn in het landsbelang) als ze zou aftreden.

Deze minister heeft alle geloofwaardigheid verloren.

Misschien kan ze zich aansluiten bij Wilders? Lijkt me een mooi team :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef: Dat is het nu juist de minister heeft geen fout gemaakt ze word gedwongen om ali nederlander te maken door een paat schijters in haar partij.Deze mevrouw is juist een persoon waar door mensen weer vertrouwen krijgen in de politiek,alleen ze zal er slimmer aan doen uit de vvd te stappen de vvd heeft het bij mij verbruikt.
De minister is gewoon te kijk gezet door haar partij het is een schande dat
mensen die hun werk eindelijk eens iets goed doen zo behandelt worden.
Nogmaals de vvd heeft het totaal verbruikt bij mij.
Verdonk zal veell sucses hebben met een eigen partij.

mvg
Het wordt steeds erger Jasper! Een minister die zich laat dwingen door haar partij is helemaal geen knip voor de neus waard!
Een marionet dus.

Worden we geregeerd door de bobo's van de VVD in plaats van door het kabinet?

Als de minister ook zou voelen dat ze door haar partij genept is dan zou het zelfs in haar belang zijn (èn in het landsbelang) als ze zou aftreden.

Deze minister heeft alle geloofwaardigheid verloren.

Misschien kan ze zich aansluiten bij Wilders? Lijkt me een mooi team :wink:
Als de partijleiding beslist dat ze iets moet doen dan heeft ze dat te doen zo gaat het nu eenmaal.
Ik verwacht nog wel wat Van Verdonk ik zal er niet raar van opkijken als ze eruit zal stappen.
De Minister is verraden aan alle kanten door haar partij en het kabinet,en waarom omdat men in Nederland zo zacht is als een pakje boter in de manenschijn.Ik geloof in Verdonk we zullen nog veel van haar horen :wink:
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef: Als de partijleiding beslist dat ze iets moet doen dan heeft ze dat te doen zo gaat het nu eenmaal.
Ik verwacht nog wel wat Van Verdonk ik zal er niet raar van opkijken als ze eruit zal stappen.
De Minister is verraden aan alle kanten door haar partij en het kabinet,en waarom omdat men in Nederland zo zacht is als een pakje boter in de manenschijn.Ik geloof in Verdonk we zullen nog veel van haar horen :wink:

Hoe bedoel je dat Jasper? Dit lijkt me staatsrechtelijk echt onjuist.

Lees dit eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_regering
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Jasper J schreef:Het niveau is erg laag idd motorway.
Maar vind je het niet absurt dat de Somalische wet schijnbaar hier ook geld?
Alle landen hebben regeltjes en wetten als die hier ook gelden zoals bij ali
kunnen we beter onze wet afschaffen?
Zo vind iedere asiel zoeker wel een smoes heb je geen asielbeleid meer nodig?
Wat horen we trouwens nog van ali helemaal niks meer dacht dat deze mevrouw het zo hoog op had?
Ze ze kan op zijn minst dan Verdonk nu bedanken dat ze ermee weg komt?
Daar gaat het even niet om. Voorbeeldje. Bijna overal is het gebruikelijk dat je als achternaam die van je vader hebt. Dat wordt dan volgens de nationale wet, dus de wet van welke nationaliteit je hebt bepaald. Lijkt me niet zo bijzonder. Zo is het in IJsland weer gebruikelijk dat jongens de naam van hun vader overnemen en meisjes die van hun moeder. Lijkt me ook niks mis mee. Het is dan niet zo dat 'wij' de somalische wet overnemen want onze eigen wet zegt dan dat we de somalische wet respecteren. Daar zijn overigens dus wel grenzen aan gebonden.

In het geval van HA zie je dan dat er weer langs allerlei kronkelwegen geprobeerd wordt een eerdere beslissing terug te draaien wat nogal 'geforceerd' (dwz een beetje nep) overkomt.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef: Als de partijleiding beslist dat ze iets moet doen dan heeft ze dat te doen zo gaat het nu eenmaal.
Ik verwacht nog wel wat Van Verdonk ik zal er niet raar van opkijken als ze eruit zal stappen.
De Minister is verraden aan alle kanten door haar partij en het kabinet,en waarom omdat men in Nederland zo zacht is als een pakje boter in de manenschijn.Ik geloof in Verdonk we zullen nog veel van haar horen :wink:

Hoe bedoel je dat Jasper? Dit lijkt me staatsrechtelijk echt onjuist.

Lees dit eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_regering
Staatrechtelijk is het mischien onjuist maar zo gaat het wel in de achterkamertjes in Den Haag.
Ik vind idd dat Verdonk moet stoppen met haar functie niet omdat ze iets slechts doet maar om de eer aan haar zelf te houden ze verdient beter!

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Motorway schreef:
Jasper J schreef:Het niveau is erg laag idd motorway.
Maar vind je het niet absurt dat de Somalische wet schijnbaar hier ook geld?
Alle landen hebben regeltjes en wetten als die hier ook gelden zoals bij ali
kunnen we beter onze wet afschaffen?
Zo vind iedere asiel zoeker wel een smoes heb je geen asielbeleid meer nodig?
Wat horen we trouwens nog van ali helemaal niks meer dacht dat deze mevrouw het zo hoog op had?
Ze ze kan op zijn minst dan Verdonk nu bedanken dat ze ermee weg komt?
Daar gaat het even niet om. Voorbeeldje. Bijna overal is het gebruikelijk dat je als achternaam die van je vader hebt. Dat wordt dan volgens de nationale wet, dus de wet van welke nationaliteit je hebt bepaald. Lijkt me niet zo bijzonder. Zo is het in IJsland weer gebruikelijk dat jongens de naam van hun vader overnemen en meisjes die van hun moeder. Lijkt me ook niks mis mee. Het is dan niet zo dat 'wij' de somalische wet overnemen want onze eigen wet zegt dan dat we de somalische wet respecteren. Daar zijn overigens dus wel grenzen aan gebonden.

In het geval van HA zie je dan dat er weer langs allerlei kronkelwegen geprobeerd wordt een eerdere beslissing terug te draaien wat nogal 'geforceerd' (dwz een beetje nep) overkomt.
Dat kan mischien wel zo zijnmaar waarom moeten wij een somalische wet accepteren?
Als je asiel aanvraagt krijg je alle regeltjes op papier dan is het een keline moeite om je echte naam te gebruiken zonder die van je opa.
Nep komt het idd wel over motorway.
We staan te kijk in Nederland.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Dat kan mischien wel zo zijnmaar waarom moeten wij een somalische wet accepteren?
Als je asiel aanvraagt krijg je alle regeltjes op papier dan is het een keline moeite om je echte naam te gebruiken zonder die van je opa.
Nep komt het idd wel over motorway.
We staan te kijk in Nederland
.. En jij weet natuurlijk uit eigen ervaring dat er op die formulieren expliciet om de achternaam van je vader wordt gevraagd en niet gewoon om je achternaam.....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Nog geen besluit over Hirsi Ali

Uitgegeven: 23 juni 2006 14:10
Laatst gewijzigd: 23 juni 2006 16:30

DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag nog geen besluit genomen over de naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali. De zaak is nog in onderzoek, zei minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) na afloop van de ministerraad.

Premier Jan Peter Balkenende benadrukte dat het "een weloverwogen houdbaar" verhaal moet zijn. Hij wil de kwestie graag snel afronden, maar kon nog niet zeggen of de beslissing komende week valt. "Er wordt hard aan gewerkt."




Het kabinet heeft vrijdag niet gesproken over de kwestie. Het bleef bij een procedurele mededeling van Verdonk dat ze er mee bezig is. Balkenende heeft geen aanwijzingen dat de bewindsvrouw de zaak met opzet vertraagt.

Debat

Op die manier kan de Tweede Kamer er volgende week niet meer over spreken of het parlement moet terugkomen van reces. Balkenende hoopt dat niet. GroenLinks heeft vrijdag al laten weten dat ze hoe dan ook een debat wil komende week.

Niet alleen moet Verdonk besluiten of Hirsi Ali haar paspoort behoudt of weer opnieuw moet aanvragen, de Kamer krijgt ook nog een feitenrelaas. Daaruit moet blijken in hoeverre binnen justitie al bekend was dat Hirsi Ali eigenlijk een andere naam had. Bovendien wil GroenLinks weten hoeveel vergelijkbare gevallen er zijn en hoe daarmee wordt omgegaan.

Beveiliging

Ook moet nog een besluit vallen over de toekomstige beveiliging van Hirsi Ali, die eind augustus naar de VS vertrekt. Balkenende wil dat alle informatie in een keer naar de Kamer gaat en niet in verbrokkelde stukjes.

Verdonk (VVD) trok vorige maand het Nederlanderschap van het voormalig VVD-Tweede Kamerlid in, omdat Hirsi Ali bij haar aanvraag om asiel in de jaren negentig had gelogen over haar naam en geboortedatum. Met deze valse gegevens kreeg ze enkele jaren later haar Nederlandse paspoort.

Naturalisatie

Onder druk van de Tweede Kamer moest Verdonk de naturalisatie van Hirsi Ali echter opnieuw onderzoeken. Daar had ze zes weken de tijd voor. Tussentijds beloofde de minister al dat Hirsi Ali hoe dan ook Nederlander blijft.
Kan iemand mij vertellen hoe minister Verdonk nou kan zeggen dat ze Nederlander blijft en het kabinet nog geen uitspraken gedaan heeft???
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Omdat wat er allemaal in de politiek en op de tv gebeurt een spel is om het volk "tevreden" te houden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Vreemdelingenbeleid

Bericht door asjemenou »

De hele commotie rondom Ayaan Hirsi Ali doet mij denken aan de naturalisering destijds van onze toekomstige koningin Maxima. Haar aanvraag voor het Nederlands staatsburger worden is destijds ook niet volgens de regels verlopen. Koningin Beatrix zou haar die status destijds hebben verleend terwijl grondwettelijk gezien het staatshoofd (Beatrix dus) deze status niet kan verlenen. Maxima is in slechts één week naar haar aanvraag Nederlandse geworden terwijl iedere niet Nederlander er normaal 5 jaar over doet om een Nederlands paspoort te krijgen.
Dan maken ze Maxima ook nog eens beschermvrouwe (o.i.d.) voor integrerende vrouwen in de Nederlandse samenleving! De Nederlandse (toekomstige) echtgenoten van deze integrerende vrouwen moeten tegenwoordig veel geld en een engelengeduld hebben om zo iemand hierheen te halen en Maxima wordt in één week Nederlandse. Volgens de Nederlandse wet is er geen onderscheid in rang of stand voor wie Nederlandse wil worden en er geldt slechts één standaardprocedure waaraan men moet voldoen.
Ik weet al enkele jaren dat het hele Nederlandse vreemdelingenbeleid van geen kanten klopt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Geen enkele regel of wet klopt. Het is een spel zodat mensen tevreden zijn omdat ze in de illusie van gelijkwaardigheid kunnen verkeren.
We kunnen met zijn alleen alle wetten bedenken die er bestaan; als men zich er op hoog niveau niet aan houdt slaat het nergens op. Dan komt het slechts neer op een methode om het gros van de mensen onder de duim te houden omdat je dan een excuus hebt om ze bijv. op te sluiten.

En het jammere is dat er nog nooit een situatie bestaan heeft waar men zich op hoog niveau naar dezelfde regels heeft geschikt als op laag niveau. Ik vermoed dat die situatie ook nooit zal komen omdat het begrip "leiding of regering" destructief werkt op deze wijze.

Wanneer er gelijkheid is zonder controle is deze ongelijkheid onmogelijk. Dit is een van de redenen dat ik niet geloof in een staatvorm.
Laatst gewijzigd door Arjen op 29 jun 2006, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
dvaupell schreef:
Jasper J schreef: Als de partijleiding beslist dat ze iets moet doen dan heeft ze dat te doen zo gaat het nu eenmaal.
Ik verwacht nog wel wat Van Verdonk ik zal er niet raar van opkijken als ze eruit zal stappen.
De Minister is verraden aan alle kanten door haar partij en het kabinet,en waarom omdat men in Nederland zo zacht is als een pakje boter in de manenschijn.Ik geloof in Verdonk we zullen nog veel van haar horen :wink:

Hoe bedoel je dat Jasper? Dit lijkt me staatsrechtelijk echt onjuist.

Lees dit eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_regering
Staatrechtelijk is het mischien onjuist maar zo gaat het wel in de achterkamertjes in Den Haag.
Ik vind idd dat Verdonk moet stoppen met haar functie niet omdat ze iets slechts doet maar om de eer aan haar zelf te houden ze verdient beter!

mvg
Ze heeft de eer dus niet aan zichzelf gehouden en daarmee een kabinetscrisis veroorzaakt.... Hulde voor Rita.
En nu maar hopen op snelle verkiezingen.

Dat levert voor jou wel een probleem op Jasper... Verdonk is nog steeds onderdeel van de VVD. Waar moet je nu op stemmen?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie