Humor betreft wo2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Humor betreft wo2

Bericht door Brianlinden »

Hebben jullie nog dingen die leuk zijn uit de oorlog en na de oorlog dit in vorm van advertenties, Posters, Enz.

Hier heb ik er zelf 1

Een originele Franse helm uit WO2. Is dus van vlak voor 1940 omdat het Franse leger geen helmen nodig had in WO2. Helm is in een goede originele staat. Binnenwerk zit er iets losjes in maar is ook 100% origineel. Kinriempje zit er ook aan. Bod is exclusief porto. BIEDEN

hehe

Als jullie wat hebben wil ik het graag zien

grt, Brian[/b]
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Hier zit wel wat humor in:

,, Tijdens de aanval op Schijndel liepen we in éen rij aan éen kant van de weg. Het was zo donker dat we de handen van elkaar moesten vasthouden om elkaar niet kwijt te raken. Plotseling hoorden we een knal een zagen we een felle flits. De straten waren zo nauw dat we niet konden rennen. We begonnen allemaal ramen te breken en in huizen en gebouwen. Ik sprong zelf in een slaapkamer met éen kaars en een vrouw van middelbare leeftijd met haarkrullen in. Ze achtervolgde me in die kamer met een koekenpan en schreeuwde of haar leven eraf hing. Ze bleef me slaan op mijn helm met die koekenpan en mijn oorvliezen barstten zowat. Ik was bang voor haar maar ik wist niet wat ik moest doen. Ik wilde haar niet neerschieten of pijn doen. Bovendien was ze een oude vrouw en niet onze vijand. We kwamen hier om haar te bevrijden en niet pijn te doen, maar dat wist zij niet. Ze was waarschijnlijk nog banger dan ik was met die explosies en geweervuur en met mij ineens springend door het raam. Ik bleef maar schreeuwen dat ik een Amerikaans soldaat ben en hier ben gekomen om haar te bevrijden. We communiceerden niet en ik sprak geen Nederlands en zij geen Engels. Dus ik sprong weer door een ander raam naar buiten. Ik kwam liever de vijand tegemoet dan dat bal vuur in het huis.

Uit een brief van een voormalig paratrooper
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik zat even oude berichten in de babbelbox te lezen en deze vond ik wel interessant....ik kan niet geloven dat er niet meer humor was tijdens de oorlog. Dus ik dacht ik trek dit bericht weer een stuk naar boven. Wie weet er nog iets leuks uit de oorlog ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie