Hirsi Ali blijft Nederlandse

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mag ik je vragen, Jasper, wat vindt jij nu werkelijk zo goed aan verdonk?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA GO RITA :lol:
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Mee eens, maar nu tijd voor een beargumenteerde mening misschien?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Go ahead Mike en Raytheman..

Ik ben erg nieuwsgierig naar de onderbouwing.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ik heb het in andere topic's al uitgelegd, maar goed..

Ik vind dat gedoe rond Hirsi Ali/Ali Magan hoe ze ook mag heten nu allemaal érg vaag.. Een wet is toch gewoon een wet? waarom doet iedereen daar zo vreemd over? ik vind niet dat je iemand mag voortrekken in dat opzicht.. Ook als dat van de Somalische wet (met het veranderen van haar naam ofzo dacht ik).. als het daar mag, waarom zou het dan hier ook mogen? Zij komt toch hierheen dan moet ook zij zich aanpassen.. En ik denk ook dat zij alleen hierheen komt om gebruik te maken van haar paspoort of iets dergelijks.. ze zit nu toch al in Washington.. waarom haar nederlandschap verlenen als ze hier toch niet zit?.. geef haar dan een Amerikaans paspoort ofzo..

of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Zo is het Mike. Als we het dan tóch over wetten hebben laten we dan eerst maar eens de (wapen)wet tussen Nederland en Belgié rechttrekken. Had me zo al 400 euro gescheelt! :lol:
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Hirsi Ali naar de Big Apple, inmiddels het Nederlandse kabinet in de WW en volgens een krantenbericht waren er bij de aardappelverwerker Cela Vita in Wezep (Gld) drie Somaliërs ontdekt als verstekelingen in een vrachtauto met aardappelen.

Nu maar afwachten hoe snel deze mensen een Nederlands paspoort hebben, of zal het een patatje oorlog worden?
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

raytheman schreef:Zo is het Mike. Als we het dan tóch over wetten hebben laten we dan eerst maar eens de (wapen)wet tussen Nederland en Belgié rechttrekken. Had me zo al 400 euro gescheelt! :lol:
Indeed
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

" inmiddels het Nederlandse kabinet in de WW...."
Was het maar waar! Die krijgen tot aan hun pensioen een wachtgeldregeling waar menig somalier alleen maar van kan dromen- en menig europeaan ook overigens..
Met hun hoef je écht geen medelijden te hebben hoor!
:o
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het is dan ook een verantwoordelijke baan, daar mag best iets tegenoverstaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mike.H schreef:Ook als dat van de Somalische wet (met het veranderen van haar naam ofzo dacht ik).. als het daar mag, waarom zou het dan hier ook mogen? Zij komt toch hierheen dan moet ook zij zich aanpassen..
Het punt waarom de Somalische wetgeving erbij werd gehaald is dit:
Het was de vraag of de naam die ze had opgegegeven (Hirsi Ali) vals was of niet. Een valse naam is een naam die je opgeeft, maar waar je geen recht op hebt. Of je recht hebt op een naam of niet, hangt af van de wetgeving in je geboorteland. Daarom moest de Somalische wet worden geraadpleegd: Als ze volgens die wet wél de naam 'Ali' mocht gebruiken, had ze in Nederland dus geen valse naam opgegeven. Als ze volgens de Somalische wet geen recht op de naam 'Ali' had, was hij wel vals geweest en had ze dus geen paspoort kunnen krijgen.
Mike.H schreef: En ik denk ook dat zij alleen hierheen komt om gebruik te maken van haar paspoort of iets dergelijks.. ze zit nu toch al in Washington..
Omdat ze in Nederland ernstig werd bedreigd na het, vanuit haar positie als parlementariër, aan de kaak stellen van de middeleeuwse positie waarin sommige Islamitische vrouwen verkeren en het bewust maken van onze samenleving voor de gevaren van de radicale Islam. Als dank voor wat ze hier bespreekbaar heeft gemaakt slepen haar buren haar voor de rechter omdat ze last hadden van haar beveiliging en werd ze uit haar huis gezet.

Het feit dat ze nu in Washington zit is dus niet een kwestie van niet in Nederland willen zijn, maar een kwestie van niet meer veilig in Nederland kunnen zijn. Ik wou dat alle immigranten en autochtonen zich zo voor Nederland zouden in zetten als zij heeft gedaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja, maar Sjoerd.. waarom zou ze niet veilig kunnen zijn? zij is toch -behalve dreigmail- die zo'n beetje elke politicus wel krijgt- nooit echt bezeerd ofzo? Ik bedoel Geert Wilders is hier toch ook nog steeds?

volgens mij word de zaak een beetje opgeblazen..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Niet iedere politicus krijgt een bedreiging door een dreigbrief op het lijk van een vriend.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Zo lust ik er nog wel een.

Iemand die een andere naam opgeeft dan zn/haar reguliere heeft iets te verbergen. Of het nou toevallig wel of niet mag van de somalische wet.

Dat het mág is gewoon een maas in de wet die na lang zoeken is gevonden.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Als iets kan door een maas in de wet, dan mag het dus gewoon. (logisch)

Hirsi Ali had inderdaad wat te verbergen: haar echte naam voor haar familie, omdat die haar anders achterna zouden reizen om eerwraak op haar te nemen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie