Omstanders bedreigen ambulancepersoneel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Omstanders bedreigen ambulancepersoneel

Bericht door Charly1975 »

Uitgegeven: 3 juli 2006 12:48
Laatst gewijzigd: 3 juli 2006 13:52

AMSTERDAM - Familieleden van een man die zondag nabij de Entrepotbrug in Amsterdam een hartaanval kreeg, hebben het toegesnelde ambulancepersoneel ernstig gehinderd en bedreigd. Volgens de GGD was sprake van een "onacceptabele" situatie en is inmiddels aangifte gedaan van vernieling van een van de ambulances, liet een woordvoerder maandag weten.

De familie ging door het lint omdat de broeders volgens hen niet snel genoeg ter plaatse waren. De GGD-zegsman zei dat de ambulances binnen zeven minuten aankwamen, een normale aanrijtijd. "Maar in dit soort situaties willen mensen natuurlijk dat de hulpverleners binnen een minuut ter plekke zijn. Dat kan helaas niet, want we hebben niet om elke hoek ambulances staan."

De politie en brandweer moesten eraan te pas komen om de omstanders op afstand te houden. "Dit soort incidenten maakt het voor ambulancepersoneel onwerkbaar", meent de zegsman.

Bonje

De familieleden veroorzaakten later in het ziekenhuis, waar de man uiteindelijk overleed, ook nog bonje. Volgens de GGD is niet te zeggen of de man het had overleefd als de broeders niet waren tegengewerkt.

Bron: Nu.nl (03-07-2006)
Waar ben je in hemelsnaam mee bezig als je mensen die het leven van een dierbare proberen te redden gaat tegenwerken ??

Het schijnt tegenwoordig normaal te zijn om hulpverleners (politie, brandweer en ambulancepersoneel) te dwarsbomen tijdens hun werkzaamheden.

Wordt dit de nieuwe realiteit ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee; er zijn altijd al mensen geweest die door hun emoties overmand worden. Die zullen er ook altijd zin. Gelukkig zijn het er niet zo heel erg veel procentueel gezien.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

7 Min aanrijdtijd is zowat een record te noemen op zich... Denk ook dat emoties hier een rol in speelden. Er is al een chronisch tekort aan ambulancepersoneel.... Bij een reanimatie zullen altijd 2 ambulances ingezet worden waarbij het ene team de andere kan assisteren bij reanimeren.

Die familie zou gewoon beboet moeten worden met een flinke schadevergoeding. Onbeschoft gewoon als je hulpverleners belemmerd in hun heldenwerk... Ook al werd je geleid door emoties.

779
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Tja, zeven minuten is in Amsterdam inderdaad bijna een record te noemen. Maar als je eigen vader ligt te creperen dan lijkt het een eeuwigheid hoor.

Ik praat absoluut niet goed wat daar gebeurd is, maar ik kan het wel enigzins begrijpen. Mensen die overmand zijn door hun emoties zijn niet meer rationeel.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ok het kan wel zijn dat je overmand bent door emoties maar dan nog ?
Zie je daardoor niet in dat je je vader niet helpt op het moment dat je juist die mensen gaat tegenwerken ?
En daarbij....ik kan me niet voorstellen dat de GEHELE groep overmand was door emoties.

Zoals ik uit de tekst haal kan de GGD niet zeggen of de man het wel had gehaald als ze niet waren tegengewerkt (dus de man is overleden) Moet de GGD zich dit wel afvragen ? Behoort de familie zich niet af te vragen: Als wij het ambulance personeel gewoon hun werk hadden laten doen, was vader er dan nog geweest ?

Ik vind het erg voor die mensen dat ze een dierbare moeten missen maar ik vraag me echt af of ze dat niet aan zichzelf hebben te 'danken'.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Mensen doen echt rare dingen als ze overmand zijn. Iedereen reageert daar anders op, maar het is nooit rationeel en ze kunnen ook absoluut niet rationeel denken in zo'n toestand.
Ik heb het een paar keer meegemaakt toen ik nog bij de politie zat.

Sommige mensen gaan al door het lint als ze een bekeuring krijgen voor het niet dragen van een autogordel, dus laat staan bij dit soort toestanden.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Kun je zulke mensen niet bannen.

Bellen ze over 3 weken weer als ze wat hebben eerst 3 uur rondrijden en dan eens gaan kijken (met 300 man ME).

Of als het huis in brand staat .

Zulk volk verdient geen hulp meer.
Gebruikersavatar
maple leaf angel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 mei 2006, 12:08
Locatie: achterveld
Contacteer:

Bericht door maple leaf angel »

Net wat Sjoerd zegt: je weet niet hoe mensen gaan reageren op emoties. Mijn vader heeft dik 25 jaar bij de brandweer gezeten en heeft mij een hoop verteld. Ook een verhaal over een jongen die bij een ongeluk betrokken was. Auto tegen de boom, bestuurder had gedronken, meisje (19) voorin opslag dood, meisje achterin uit de auto gekropen en die jongen vloog de brandweer aan. Hij is toen afgevoerd door de politie. Ergens kan je het hem niet kwalijk nemen, maar hij loopt op dat moment wel de hulpverleners in de weg ...
Alleen is er vaak in een groep wel iemand die nog wel logisch nadenkt. Maar ja, heeft diegene dan wel de macht om de rest in bedwang te houden ?
Ik vind het sneu voor de ambulancemedewerkers; je wilt je werk doen, je wilt niemand redden en als je daar in belemmerd wordt voelt dat zeker niet tof...

[Edit Sjoerd] Leestekens en hoofdletters ingevoegd.[/edit]
dileas gu brath
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Maple Leaf, wil je alsjeblieft meer tijd aan je posts besteden? Er moeten meer leestekens en hoofdletters in, want anders zijn ze erg slecht leesbaar.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
maple leaf angel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 mei 2006, 12:08
Locatie: achterveld
Contacteer:

Bericht door maple leaf angel »

sorry :oops:
dileas gu brath
Plaats reactie