Tour de France - 2006

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

De tour komt langs mijn huis in Valkenburg. Zag dat pas vanmorgen toen ik opstond. Alles is afgezet hier.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

O vet!! En hoe was het? Ik heb een stukje van de Tour gezien op tv. Jammer dat er zoveel valpartijen waren!
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja idd, er blijven hoe langer hoe minder favorieten over, eerst Ullrich en Basso, daarna Vinokourov, gisteren Danilo di Luca en vandaag Alejandro Valverde en Erik Dekker... Wel mooi dat de Tour eindelijk weer eens in Nederland kwam, het had helemaal mooi geweest als Boogerd op de Cauberg net dat beetje extra kon geven en á la Matthias Kessler de rit had kunnen winnen :P
Вместе мы непобедимы
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Tja... nou heb ik een beetje geluk dat ik voor de Rabo ploeg ben en voor T-Mobile! :P
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Jammer dat de laatste Tour de France van Erik Dekker zo ten einde kwam.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

staat onze Tom nu toch lekker te pronken met het geel EN het groen :)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

George Hincapie is de opvolger van Lance , en gaat deze tour ook pakken ;-)
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

TommoVich schreef:George Hincapie is de opvolger van Lance , en gaat deze tour ook pakken ;-)
Nou, dat ben ik niet met je eens... Popovich maakt een even goede kans en Rubiera ook. Wie het best de eerste paar bergritten doorkomt mag de leiding overnemen.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik heb zo'n gevoel dat we ook nog wel het één en ander van Iban Mayo kunnen verwachten!! Of misschien Gilberto Simoni wel!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Ik heb de hele dag gewerkt. Onder aan de Cauberg. Super druk maar wel super gezellig hahaha. Echt vet om eens mee te maken!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

Ben er 1 keer bij geweest maar het hoeft voor mij geen 2de keer. Je staat 3 uur te wachten voor 10 seconden, eigenlijk me hele dag verpest :P.. maar het is wel gezellig..
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Weet er iemand of er ergens van die hoogtekaartjes op internet staan? Op de Telegraaf.nl bijd e tourspecial staan ze wel beperkt voor alleen bergetappes, maar nog niet echt zo mooi als in de krant. Ik vind ze altijd handig om te kijken hoe de dag er uit zal gaan zien.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Martijn schreef:Weet er iemand of er ergens van die hoogtekaartjes op internet staan? Op de Telegraaf.nl bijd e tourspecial staan ze wel beperkt voor alleen bergetappes, maar nog niet echt zo mooi als in de krant. Ik vind ze altijd handig om te kijken hoe de dag er uit zal gaan zien.
Ik vind de Tourticker van de ZDF erg goed!! Erg leuke ticker, goede beschrijving van alle etappes, met een kaartje van de rit een een profiel. Bovendien hebben ze van de start- en finishplaatsen een kort stukje tekst, kun je leuk doorheen bladeren! :P

En als je iets fanatieker bent kun je zelfs de routebeschrijving van de afzonderlijke etappes downloaden in pdf, erg handig voor als je gaat kijken en wilt weten waar de ravitaillering plaatsvindt, of door welk dorpje ze precies komen enzo!!

ZDF-Tourticker

Een erg goede Tour-gids dus, die Tourticker, ook leuk is het kleine Lexicon, waarin je een paar typische wieler-uitdrukkingen en namen kunt bekijken enzo. Daarnaast kun je zo'n beetje alles vinden met betrekking tot de regels en dergelijke. En je kunt live op de hoogte gehouden worden van de stand van zaken in de etappe, maar ik ga ervan uit dat de meesten gewoon kijken ;)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Hele mooie site, daar was ik naar op zoek!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Prachtige uitgebreide site, goede tip, bedankt.
Plaats reactie