Stop eens met happen op elkaar please

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Stop eens met happen op elkaar please

Bericht door Roel R. »

Ik denk dat het de sfeer ten goede komt als we niet op iedere spelfout gaan letten,

oke, spelfouten zijn erg irritant maar erop reageren, en al die andere die daar weer op reageren zijn nog irritanter!

En ook het roepen van google, en zoek het zelf. Het mag gezegt worden, maar ga er niet allemaal op reageren,

Just my two cents.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Tja Roel, je hebt hartstikke gelijk.

Maar sommige vragen [zie o.a. vragenforum] zijn zo dom, dat de maker bijna om zulke reacties vraagt.

En als iemand er dan ook nog bij zet van ''stuur me maar een pb'', dan vraag je er ook zelf om he.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben het helemaal met roel eens, dus ga alsjeblieft niet grappig zijn en reageren op de t in gezegt die een d moet zijn..

Ben blij dat jij er iets van zegt roel. _/-\o_
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Die fouten heb ik uiteraard extra erin gezet om te zien of jullie de boodschap van mijn post doorhadden ;)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik denk dat het de sfeer ten goede komt als we niet op iedere spelfout gaan letten,

oke, spelfouten zijn erg irritant maar erop reageren, en al die andere die daar weer op reageren zijn nog irritanter!
Toevallig een recent item in de staffroom, het letten op spelfouten. Seplfouten kunnen soms irritant zijn, vooral als de post er vol van staat. Het nadeel ervan is dat de discussie niet meer over het onderwerp gaat, maar vooral over de fouten. Dat is jammer en niet de bedoeling.
De algemene opinie van de staff is dat we niet teveel op spelfouten moeten letten of er de nadruk op leggen, omdat we niet pietluttig willen overkomen. Bovendien kan je er members mee wegjagen die het minder nauw met de spelling nemen. We letten er als staff wel op en spreken de personen er ook op aan als het vaker gebeurd. Dit gebeurt dan niet in het topic zelf, maar eerder per Pb.
Tja Roel, je hebt hartstikke gelijk.

Maar sommige vragen [zie o.a. vragenforum] zijn zo dom, dat de maker bijna om zulke reacties vraagt.

En als iemand er dan ook nog bij zet van ''stuur me maar een pb'', dan vraag je er ook zelf om he.
Ookal vind ik dat je gelijk hebt in dit geval, wil ik hierbij toch aan de members vragen dit soort antwoorden aan de admins, mods of experts over te laten. Ik vind het bemoeizuchtig overkomen en reacties als "zoek op google", "trek eens een boek open" komen de kwaliteit van het forum niet ten goede. Er zijn genoeg mensen online op een dag die een topic kunnen sluiten of verwijderen, gun die mensen dan de tijd om actie te ondernemen. Goede hulp of een normaal antwoord zijn natuurlijk van harte welkom in het "Vragenforum", want daar staan we volgens mij om bekend!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ja, het begon me ook al op te vallen dat iedereen ineens zoveel reageerde op spelfouten. O.K., een keertje iemand erop wijzen moet kunnen vind ik maar niet zowat een heel topic volposten met zulke opmerkingen.
Iedereen maakt tog wel eens vauten :P
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Niet iedereen is in zijn of haar Nederlands op schrift even goed. Accepteer dat van elkaar en je komt al een heel eind. Een enkele keer als het heel erg is, zodanig dat een topic nagenoeg niet te begrijpen is, mag er in mijn ogen zeker op worden gereageerd.

Ook wat betreft Google, mag je van mij mensen best wel een beetje opvoeden, maar doe het dan in de tipgevende zin. Geef dan bijvoorbeeld aan welke zoektermen ze kunnen gebruiken.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ook wat betreft Google, mag je van mij mensen best wel een beetje opvoeden, maar doe het dan in de tipgevende zin. Geef dan bijvoorbeeld aan welke zoektermen ze kunnen gebruiken.
Inderdaad Sneevliet.
Je staat er soms echt van versteld hoe weinig de meeste mensen weten van de afgelopen eeuw en dan met name de WO2. Als we mensen met weinig kennis hier krijgen moeten we ze niet voor schut zetten, maar juist helpen en stimuleren om meer informatie te gaan zoeken.
Bovendien kon je uit het bewuste topic absoluut niet opmaken wat de leeftijd van de TS was. Misschien was het een kind van de basisschool en dan is zo'n vraag helemaal zo gek nog niet. Denk voortaan dus even na voordat je mensen gaat lopen afzeiken. Het is de bedoeling van dit forum om interesse te wekken en te voeden met informatie, niet om mensen die er vrij weinig van afweten af te gaan lopen zeiken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Sjoerd schreef: Je staat er soms echt van versteld hoe weinig de meeste mensen weten van de afgelopen eeuw en dan met name de WO2.
Inderdaad,met geschiedenis bij ons op de school zijn we nou schindlers list aan het kijken,en toen vroeg iemand van: Wat is de SS.Onze jufrouw zei daarop: Dat is de politieke partij van A.Hilter. Zelfs de geschiedenis jufrouw weten daar dus niks van.En sommige kinderen bij ons in de klas weten nog niet wat pearl harbor is of wat er daar gebeurt is.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

dat mijn posts fouten bevaten klopt
ik ben namelijk lees blind
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Duidelijk Anzac, dat bedoel ik dus. Om wat voor reden dan ook niet iedereen is op schrift even goed. Zolang het begrijpelijk is zou ik er niet zo'n probleem van maken met elkaar.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

De achterliggende gedachte van de discussie over spelfouten zoals die in de Staffroom (overigens door mij opgestart) werd/wordt gevoerd had als achterliggende gedachte dat deze site en het forum vooral gericht zijn op leerlingen in het basis- en voortgezetonderwijs -> de vraag was of we niet wat fanatieker moesten opletten omdat we toch een voorbeeld moeten geven aan leerlingen.

De algemene opinie was overigens dat we er niet te strak op moeten zijn.
Bij extreem veel/storende fouten kunnen/zullen we verbeteren, maar dit zal over het algemeen zo'n vaart niet lopen. Jullie kunnen dus rustig ademhalen. :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Schrijffouten stoort mij geenszins omdat ikzelf veel zulke fouten maak.
Daarentegen stoort mij het turbotaaltje wel die sommigen af en toe hanteren,maar hetgeen mij het meeste stoort en dan bedoel ik echt STOORT is :

Dat men niet het fatsoen heeft om een woordje van dank te plaatsen als je hun vraag beantwoord.
DAT vindt ik heeeel irritant en sommigen (ik ga geen namen noemen) hebben nog nooit een woordje van dank geplaatst,ook al bombarderen ze de forum met allerhande vragen.
Wie het schoentje past,trekke het aan zou ik zeggen.

Adrian.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mocht er vanuit de staff iemand aangesproken worden, dan zal dat overigens ook in beginsel niet via een draadje lopen, maar per pb. Tenslotte heeft daar verder niemand wat mee te maken.

Wat Roel verder aangeeft met betrekking tot het vragenonderdeel vind ook ik erg belangrijk. Je kunt nu eenmaal niet van iedere basisschool leerling verwachten dat hij/zij kan zoeken op internet. Een linkje naar google met wat uitleg is prima, maar ik denk dat het verstandig is te voorkomen dat je iemand belachelijk maakt. Wij moesten het tenslotte ook allemaal leren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Overigens op het gebied van taalfouten heb ik weinig moeite met typefouten.. Maar ik ben mijn hele leven al allergisch voor slordige fouten. iemand die 'Ik werdt' schrijft, neem ik niet meer serieus. Enige basiskennis mag toch verwacht worden? Werkwoordsvervoegingen leer je in de tweede klas van de lagere school. Is het nou zoveel moeite om even een tandje langzamer te typen en na te denken over je vervoegingen?

Oh ja, BreEzEr-taal kan ik ook heel agressief van worden...
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie