Foto`s GI`s met Duitse wapens.

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

http://www.wo2.nl/gallery

een onderdeel van wo2.nl dat al bijna 1900 foto's bevat!
je kan jezelf registreren maar ook als ''gast'' iets uploaden.

als gast heb je dus de mogenlijkheid om te uploaden, niet om afbeeldingen te downloaden. daarvoor moet je je registeren:)

mocht je verder nog vragen hebben, kan je altijd even contact opnemen:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik zal eens kijken binnenkort.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Heb hem upgeload.. wat is de bedoeling nou eigenlijk van die gallery?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

De Gallery is te vergelijken met een encyclopedie voor afbeeldingen over alles wat met de tweede wereldoorlog temaken heeft.
alle afbeeldingen worden gesorteerd in de juiste catagorie, en daardoor is het bijvoorbeeld voor scholieren handig om afbeeldingen te gebruiken voor een werkstuk o.i.d.

Ook zit er bij vrijwel alle afbeeldingen meer informatie over die betreffende afbeelding.

Uiteraard is de Gallery niet enkel bedoelt voor scholieren, ook voor verzamelaars en mensen buitenaf is het interessant.

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Bedankt voor de foto polte zo`n foto`s zoek ik :wink:
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

sobel schreef:De Gallery is te vergelijken met een encyclopedie voor afbeeldingen over alles wat met de tweede wereldoorlog temaken heeft.
alle afbeeldingen worden gesorteerd in de juiste catagorie, en daardoor is het bijvoorbeeld voor scholieren handig om afbeeldingen te gebruiken voor een werkstuk o.i.d.

Ook zit er bij vrijwel alle afbeeldingen meer informatie over die betreffende afbeelding.

Uiteraard is de Gallery niet enkel bedoelt voor scholieren, ook voor verzamelaars en mensen buitenaf is het interessant.

Sobel
Ey Chief, ;) maak dan eens bij verdedigingswerken & gebouwen een subcatergorie "Westwall" aan. Is toch ook wel noemswaardig.. en ik heb foto's. :P
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Polte schreef:
sobel schreef:De Gallery is te vergelijken met een encyclopedie voor afbeeldingen over alles wat met de tweede wereldoorlog temaken heeft.
alle afbeeldingen worden gesorteerd in de juiste catagorie, en daardoor is het bijvoorbeeld voor scholieren handig om afbeeldingen te gebruiken voor een werkstuk o.i.d.

Ook zit er bij vrijwel alle afbeeldingen meer informatie over die betreffende afbeelding.

Uiteraard is de Gallery niet enkel bedoelt voor scholieren, ook voor verzamelaars en mensen buitenaf is het interessant.

Sobel
Ey Chief, ;) maak dan eens bij verdedigingswerken & gebouwen een subcatergorie "Westwall" aan. Is toch ook wel noemswaardig.. en ik heb foto's. :P
mits het foto's zijn van na de oorlog dan wil ik wel een catagorie voor je aanmaken:) laat het me maar even weten.

in iedergeval bedankt voor het meedenken! word erg gewaardeert.

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Jep naoorlogs, made by alá mé!
Lijkt me leuk als anderen misschien ook foto's hebben met bezienswaardigheden mbt huertgen battle.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Speciaal voor jou Polte :wink: Subcatagorie: Westwall het lijkt mij persoonlijk trouwens beter dat we hier vergaan met het posten van GI's met buitgemaakte duitse wapens, vragen of opmerkingen over de Gallery kan je hier kwijt.

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Je bent wel heel erg je Gallerij aan het aanprijzen nu hè Sobel :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

On-Topic.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

even een vraagje malarkey, heb je zelf mischien ook al een google search gedaan?

Afbeelding
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

Bart m. geeft aan dat Amerikaanse wapens ook door duitsers werden gebruikt tijdens . Toevallig heb ik net gelezen in een boek over market garden dat ook hier duitsers veelvuldig gebruik maakten van Amerikaanse/Engelse wapens terwijl de amerikanen/engelsen juist vaak weer onder de indruk waren van de mp40
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

waren de duitsers geen fan van de stengun? ik kan me zoiets herinneren.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Nee, Duitsers hebben we een wapen geproduceerd wat als 2 druppels water op de STENGUN leek, dat hebben ze gedaan omdat het snel te produceren was.. toch zijn er maar enkele tienduizenden van gemaakt.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie