hand gebaren band of brothers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linda C.
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2006, 09:45
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Historisch gezien zijn de handsignalen in BOB ietwat overdreven...in werkelijkheid waren de gebaren tijdens WO2 nog heel simpel.
De gecompliceerde gebaren die je ziet in de serie zijn eigenlijk "Vietnamgebaren".
Waarschijnlijk komt dit door Dale Dye, militair technisch adviseur voor de serie en zelf Vietnamvet (en speelt ook Col. Sink)
Hang Tough!
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

heb me niet in dit gebied verdiept, dus misschien is het allemaal onzin wat ik nu vertel, maar mischien zijn de handsignals dan wat overdreven. maar het lijkt me wel dat ze veel gebruik maakten van handgebaren. In vietnam moesten ze zo geruisloos mogelijk zijn, maar in de tweede wereldoorlog net zo goed, en ook daar moesten ze communiceren.
misschien waren er niet voor het hele leger dezelfde handsignals, maar voor bepaalde onderdelen of zo. Of misschien (combat)teams die lang bij elkaar waren verzonnen zelf gebaren die ook door de nieuwkomers steeds over werden genomen.

nogmaals, dit is niet op feiten gebaseerd maar eigen inbreng,
nixon
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 jul 2006, 07:56
Locatie: het westland

Bericht door nixon »

oowkeej thx
Stand up ! Hook up ! Screaming Eagles, go
Gebruikersavatar
k98 Scharfschütze
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 sep 2005, 09:23
Locatie: Limburg

Bericht door k98 Scharfschütze »

tzal wel gewoon simpel, gather up, move in, take left flank , take right flank, stay put , van die dingen zijn
I fuck back, and it aint pretty
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Bericht door Peeters »

k98 Scharfschütze schreef:tzal wel gewoon simpel, gather up, move in, take left flank , take right flank, stay put , van die dingen zijn
Dat denk ik ook. Het zal wel allemaal de simpele en standaard handgebaren zijn.
Misschien dat sommige teams die al lang bij elkaar waren enkele "eigen" handgebaren gebruikten, maar dit is denk ik niet het geval in BoB.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Plaats reactie