Iran...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Bereid Iran zich voor op een oorlog?

ja
49
82%
nee
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

whscharfschützen
Lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:32

Bericht door whscharfschützen »

volgens mij als iran een oorlog begint zal die niet direct met de vs te maken hebben. het gaat als volgt denk ik:

-zodra iran over een kernbom kan beschikken zullen ze die ongetwijfeld op israel afschieten,das namelijk hun grootste vijand.
-israel reageert met een bom terug,als ze dat nog kunne dan
-bom treft iran,china bemoeit zich ermee vanwege hun aardgascontract met iran van 60miljard dollar,die laten dat niet zomaar gaan dus kans is dat china meegaat met iran huppa nog een op israel.
-daarna zal de vs zich ermee bemoeien en huppa je heb een wo3 heel kort door de bocht.want uiteindelijk zal europa en azie ook partijen gaan kiezen.het midden oosten en azie zulle naar mijn verwachting toneel worden van wo3

groetjes

karel
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Bericht door Peeters »

whscharfschützen schreef:volgens mij als iran een oorlog begint zal die niet direct met de vs te maken hebben. het gaat als volgt denk ik:

-zodra iran over een kernbom kan beschikken zullen ze die ongetwijfeld op israel afschieten,das namelijk hun grootste vijand.
-israel reageert met een bom terug,als ze dat nog kunne dan
-bom treft iran,china bemoeit zich ermee vanwege hun aardgascontract met iran van 60miljard dollar,die laten dat niet zomaar gaan dus kans is dat china meegaat met iran huppa nog een op israel.
-daarna zal de vs zich ermee bemoeien en huppa je heb een wo3 heel kort door de bocht.want uiteindelijk zal europa en azie ook partijen gaan kiezen.het midden oosten en azie zulle naar mijn verwachting toneel worden van wo3

groetjes

karel
Zit enige logica achter. Laten we maar hopen dat je ernaast zit...Trouwens Israel begint nu met een "oorlog" tegen Libanon.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wacht eventjes hoor...ik ben helemaal niet bang dat Iran een oorlog begint, maar dat Amerika er een begint met Iran. En dat Iran daarom met bommen zal gaan gooien.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Idd, ik ben het eens met Arjen. Ik denk ook niet dat Iran als eerste een bom zal gooien. De reden hiervoor is mijns inziens dat Iran daarmee ook het krediet bij de nog overgebleven 'bondgenoten' verspeelt. Rusland heeft nog steeds redelijke betrekkingen met Iran, China kan er ook nog mee door, maar wanneer Iran een atoombom inzet kunnen ze de steun van zowel China als Rusland vergeten. Nu kun je die Iraniërs fanatiek noemen, maar zo stom zullen ze toch niet zijn. Ze gooien niet in één klap hun hele economie weg, omdat ze zo'n hekel aan Israël hebben. Ik kan het me niet voorstellen in ieder geval.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Met deze beredenering had Irak Koeweit ook niet binnengevallen....
Oorlogen zijn nu eenmaal vaak niet logisch te beredeneren....

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Veltro schreef:Met deze beredenering had Irak Koeweit ook niet binnengevallen....
Oorlogen zijn nu eenmaal vaak niet logisch te beredeneren....

Veltro
Dat ligt toch heel anders, een aanval op Israël is een aanval op het Westen, een aanval op Koeweit is een aanval op Westerse belangen in een Islamitisch land.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

En niet alleen dat; we zien op het moment toch ook in het nieuws dat amerika haar veto inzet om Israël te steunen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik ben het hierin niet met jullie eens:

Irak onderhield goede economische betrekkingen met hun bondgenoten in het westen. Saddam ging zijn gang in Koeweit zonder aan zijn betrekkingen met het westen te denken. Hij gokte op verdeeldheid en een gebrek aan daadkracht, terwijl Koeweit een belangrijke economische partner van het westen was/is.

Daarnaast geven de huidige ontwikkelingen in het Midden Oosten Iran juist meer mogelijkheden. Want in tegenstelling tot wat jij beweerd Arjan wordt Israels bewegingsvrijheid juist in tegenstelling tot het verleden verkleind. Israel moet steeds vaker onder druk van Amerika en Europa consessies doen. Amerika geeft zelfs inzake Libanon een tikje op de vingers. Misschien is dit voor Iran reden genoeg om zich af te vragen tot hoever het westen bereid is te gaan voor Israel...
In een geloofsoorlog tegen het gehate Israel zal men een mogelijk succes niet laten liggen vanwege hun economische bondgenoten....immers in het paradijs zal alles worden geschonken vanwege het martelaarsschap.
(lijk zelf wel een jihad strijder... :? )

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat is allemaal wel zo,maar als Iran een aanval op Israël waagt dan zul je zien hoe snel de wereld op zijn kop komt te staan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Dat ontken ik ook niet Arjan.
Er werd echter een stelling geopperd dat Iran geen oorlog zou beginnen vanwege economische belangen en bondgenootschappen.
Dit is echter een simplistische rationaliserende WESTERSE kijk op de situatie. De vernietiging van Israel weegt veel zwaarder, zwaarder zelfs dan de eigenlijke zelfmoord van de Iraanse staat.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik hoop dat je ongelijk hebt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

Nou het begint er een beetje op te lijken dat hij gelijk heeft,
Iran heeft toegezegt dat het Syrië zal steunen als Israel er ook maar een poot naar uitsteek.....
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Veel hangt inderdaad van Syrie af. Libanon is politiek zeer instabiel. Teveel Israelische druk zou kunnen resulteren in een voortzetting van de Libanese burgeroorlog. Dit zou een uitgelezen kans zijn voor Syrie om de moslim gemeenschap tegen de Christenen en Israeli te beschermen. Dit zou tevens de Syriers de mogelijkheid bieden clandestien de Hezbollah te ondersteunen wat een Israelische reactie zou uitlokken. Een echte confrontatie zou dan de inmenging van Hamas teweegbrengen in het zuid-westen. Echter Syrie gaat alleen tot actie over indien het gesteund wordt door Iran omdat alleen Syrie geen partij is voor Israel.

Op korte termijn houden Syrie en Iran zich denk ik openlijk afzijdig. Israel wordt nu namelijk militair getroffen, terwijl het zich politiek isoleerd, terwijl de diplomatieke druk op Iran vanwege het conflict in Israel afneemt.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vind dat je er best kijk op hebt, Veltro. Waar haal jij je informatie?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Bericht door Metal-Arvak »

whscharfschützen schreef:volgens mij als iran een oorlog begint zal die niet direct met de vs te maken hebben. het gaat als volgt denk ik:

-zodra iran over een kernbom kan beschikken zullen ze die ongetwijfeld op israel afschieten,das namelijk hun grootste vijand.
-israel reageert met een bom terug,als ze dat nog kunne dan
-bom treft iran,china bemoeit zich ermee vanwege hun aardgascontract met iran van 60miljard dollar,die laten dat niet zomaar gaan dus kans is dat china meegaat met iran huppa nog een op israel.
-daarna zal de vs zich ermee bemoeien en huppa je heb een wo3 heel kort door de bocht.want uiteindelijk zal europa en azie ook partijen gaan kiezen.het midden oosten en azie zulle naar mijn verwachting toneel worden van wo3

groetjes

karel
Brrrr das gewoon eng.... ben nu 15 zal ik de 20 nog redden?? :? :shock:
Plaats reactie