Welke landen mag je zoeken?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Welke landen mag je zoeken?

Bericht door jeroen wo2 »

Hey, :wink:
Ik heb gehoort dat het in verschillende landen verboden is om met een Detector te zoeken.
Zoals in Griekenland.
Heeft er iemand een lijstje met landen met info of je er mag zoeken of niet want ik ga binnenkort naar tjechie op vakantie en het leek mij leuk om mijn Detector mee tenemen.

Mvg, Jeroen.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Welke landen mag je zoeken?

Bericht door Dean- »

jeroen wo2 schreef:Hey, :wink:
Ik heb gehoort dat het in verschillende landen verboden is om met een Detector te zoeken.
Zoals in Griekenland.
Heeft er iemand een lijstje met landen met info of je er mag zoeken of niet want ik ga binnenkort naar tjechie op vakantie en het leek mij leuk om mijn Detector mee tenemen.

Mvg, Jeroen.
Tja, denk dat toch voor veel landen eerder per gemeente, of provincie is. Griekenland kan ik me voorstellen door de eeuwenoude spullen die er liggen ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Meestal is het zo dat als je je detector al mee de grens over krijgt (bv polen, tsjechie) en je daar wat vindt, je het niet uit het land mee mag nemen over de grens heen. (officieel)
Uitkijken daarmee hoor.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

http://www.detektorweb.cz

Deze site is van zoekers in tjechie.
Maar is dat dan ook illegaal?
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Je mag daar waarschijnlijk wel zoeken, maar niet meer over de grens nemen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Hmm rare regel :?
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

jeroen wo2 schreef:Hmm rare regel :?
Maar volgens mij mag je daar als buitenlander niet eens het land is met een detector zoals Feldmaus al zei.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

heb je misschien een site waar het op staat? :)
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dat komt omdat er dan misschien dingen die van historische waarde voor het land zijn, het land uit meegenomen worden en belanden in musea (of privecollecties) elders.

Weet je nog dat er toeristen uit Nederland in een Turkse gevangenis terecht kwamen omdat ze stenen van het strand hadden meegenomen de douane door, .. zelfs dat mag niet omdat het archeologische waarde had.

Eigenlijk wel logisch, vondsten uit Nederland (uit welke tijdsperiode dan ook) moeten ook niet mee weggenomen worden naar weet ik waar naartoe wel?
Maar ja daar denkt iedereen anders over.

Je kan eens informeren bij bv de ambassade van het land waar je heen wil wat er aan regels zijn wat betreft detectoren en het meenemen over de grens van gevonden zaken.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie