Verzameling van Jonas. Mei 2007 update! 67 jaar gelede!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Nee, dat snap ik ook wel wat je daar zegt....
Maar een ongedateerde britse koppel kan net zo goed jaren 50 zijn, als je dat dan dus niet weet is dat jammer, en is de koppel bijna niets meer waard.
Maar als je hem, zoals jij zegt, zelf wil houden en ook weet dat ie origieneel is dan is er niets aan de hand.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

daarom, en in de vorige posten is toch wel naar boven gekomen dat het wel een origineeltje is..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Klopt, en daar ben ik trots op :)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

ja jhonny je hebt daar een mooie verzameling
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Britse webbing

Bericht door asjemenou »

Jonhy Frost schreef:
Edgar schreef:Is het MK II binnewerk gedateerd, en hoe lang spaar je al?
Dat moet ik effe voor je na moeten zoeken...
Ik vezamel al zo'n 5 jaar maar pas een jaar of 2 echt WWII, daar voor was het meer 1980 zooi kopen om mee in het bos te spelen, blijkt daarna dat je steeds met een WO2 schop hebt rond gelopen :)
Verlate reactie maar toch... Leuke verzameling heb je zo Johny. Het Britse spul is inderdaad erg leuk om te verzamelen. Wat dat soldaatje spelen in het bos betreft, dit herken ik wel. Dit deed ik zelf vroeger ook. Jij vindt het bijzonder dat je met een WOII schep rond hebt gelopen. Ik zal het je nog sterker vertellen. Zo'n 30 jaar geleden speelde ik ook soldaatje met vriendjes in het park. Wij liepen rond met Britse WOII webbing. Veel van dit spul is na de oorlog doorgebruikt door o.a. het Nederlandse leger. Dit spul kon je toen goedkoop in de legerdump om de hoek kopen (was toen 40'er jaren zooi!). Een vriendje van mij liep zelfs met een Duitse M35 helm rond. Geen naoorlogse brandweer helm o.i.d. maar een originele M35.
Zo was dat 30 jaar geleden. Maar goed wij hadden geen Nintendo's of Playstations.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik ben wel opgegroeid in de tijd van de Nitendo's en Playstation crap, maar niets ging vroeger te boven om lekker 'oorlogje' te spelen met vrienden. Alleen hadden we toen geen oorlogse webbing, maar pistooltjes van de kermis :D

779
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Margraten

Bericht door asjemenou »

Loek D. schreef:Jonhy, laat ik eens aardig doen:
Ik kom hem je straks GRATIS brengen!
Volgens mij is hij na-oorlogs> Nederlands Indië soldaat, maar mijn opa is daar ook naartoe geweest met een MKIII helm en een Dennison smock.
Zie je over een half uurtje... Dan naar Margraten toe.
Laat ik niet teveel van Johny's verzameltopic afwijken maar ben jij dit jaar ook naar de Memorial day op de Amerikaanse bergraafplaats in Margraten geweest Loek?
Grappig. Blijkbaar heeft het gehele WOII forum daar rond gelopen. http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=134 ... c&start=30
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Klapperpistooltjes en webbing

Bericht door asjemenou »

779 schreef:Ik ben wel opgegroeid in de tijd van de Nitendo's en Playstation crap, maar niets ging vroeger te boven om lekker 'oorlogje' te spelen met vrienden. Alleen hadden we toen geen oorlogse webbing, maar pistooltjes van de kermis :D

779
Misschien kwamen onze "pistooltjes" ook wel van de kermis dat zou ik niet meer weten. Ik liep zelfs rond met een oud defect Diana luchtdrukgeweer. Geen haan die daar naar kraaide. Die "pistooltjes" die wij hadden zie je ook niet meer. Mogen niet eens meer in Nederland verkocht worden. Ik heb ze nog wel eens te koop gezien in Spanje. Ik had zo'n M1911 Colt klappertjespistool. In het uitneembare magazijn paste zo'n plastic strip klappertjes. Die vriend van mij met de Duitse M35 helm had er een Lüger P08 van. Er bestond volgens mij een hele lijn van bekende pistolen van. Alles wat je nog moest doen was het pistool zwart verven en dan was het net echt.
Wat die WOII webbing betreft, ik had best veel van dat spul. Ik heb het jaren later allemaal uitgezocht en alleen de geblancode en naoorlogse webbing weg gedaan. Wij kregen het zelfs van de vader van een jeugdvriend van mij. Deze werkte op een Centraal Magazijn van het leger. Oude voorraden WOII webbing werden zo de container in gekieperd. Hij kon het zo meenemen, werd niet moeilijk over gedaan. Is misschien vandaag de dag moeilijk voor te stellen maar zo ging dat 30 jaar geleden.
Tussen al mijn WOII webbing heb ik zelfs nog een draagriem voor een Stengun. Deze is echter luchtmacht blauw-grijs. Kan dit oorlogsaanmaak zijn? Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Die draagriem lijkt me de RAF versie. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Zo'n riem heb ik ook nog liggen(uit '43), maar een blauw-grijze kan prima wo2 aanmaak zijn en zoals Darryl zegt een RAF versie. :D

(Daar zal Edgar nog wel interesse in hebben ;))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Re: Margraten

Bericht door Loek D. »

asjemenou schreef:
Loek D. schreef:Jonhy, laat ik eens aardig doen:
Ik kom hem je straks GRATIS brengen!
Volgens mij is hij na-oorlogs> Nederlands Indië soldaat, maar mijn opa is daar ook naartoe geweest met een MKIII helm en een Dennison smock.
Zie je over een half uurtje... Dan naar Margraten toe.
Laat ik niet teveel van Johny's verzameltopic afwijken maar ben jij dit jaar ook naar de Memorial day op de Amerikaanse bergraafplaats in Margraten geweest Loek?
Grappig. Blijkbaar heeft het gehele WOII forum daar rond gelopen. http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=134 ... c&start=30
Ja, samen met Jonhy :yes:
Maar weer ontopic hè... We (jonhy en ik) zijn net terug van vakantie :)
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Idd.
Ik ben naar luxemburg geweest...
Daar heeft haast elk stadje een oorlogsmuseum....en als je daar een beetje zit rond te rijden zie je enorm veel shermans langs de weg staan en op kruispunten enzo....
Maar nu weer even ontopic...
Ik heb een week geleden een paar nieuwe spullen binnengekregen...
o.a. van littlebelgiansoldier en Peter.....daar zal ik wel wat foto's van plaatsen, maar nu niet...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Hier is ie dan: MIJN EERSTE US WO2 FRONTSEAM FIXEDBALE!(naoorlogse liner met nog een originele kinriem en napestrap):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
nog even de Bales(of is et Bails?):

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EINDELIJK heb ik hem dan, Mijn NEDERLANDSE HELM:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jonhy Frost op 24 aug 2006, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Die US liner kan je wegsmeissen :P Originele liners zijn niet zo heel duur.

779
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ja, weet ik, maar ik wist dat natuurlijk al van te voren en de prijs was er ook na, hij nkan nog gebruikt worden voor sommige losse onderdelen....
Helaas heeft de pot erg veel stress cracks...maar ik geloof dat dat normaal is.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie