Kan je als Nederlander in het Australische leger?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dodo schreef:Heeft een beetje weg van het vreemdelingenlegioen zo.. Alleen krijg je geen andere identiteit, maar feitelijk ben je wel een beetje het uitschot.
Over welk vreemdelingenlegioen heb je het ? Er is naast het bekende Franse Vreemdelingenlegioen ook een Spaans Vreemdelingenlegioen.

Ok ok....als men het over het algemeen over 'het vreemdelingenlegioen' heeft dan bedoelt men de Franse.

Maar ik dacht bij mezelf...ik ga een keer de wijsneus uithangen en jullie voorzien van ietwat overbodige info.

Als ik tijd heb (tenzij iemand me voor is) zal ik even opzoeken of ik wat meer info kan vinden over de Spaanse.

Het enige dat ik weet heb ik een aantal jaren geleden in een krant gelezen (dacht het AD) daarin stond toen een heel stuk over het Spaanse vreemdelingenlegioen. Dit bestaat echter niet uit 'echte' vreemdelingen (dus uit andere nationaliteiten) maar uit Spanjaarden. Zij verheerlijken schijnbaar de dood (geen duivelsaanbidding o.i.d. maar vinden het niet erg om te sterven) en hebben een aantal jaren geleden het eilandje vlak voor de kust van Marokko (Peterselie-eiland ??) heroverd (....) op de Marokkanen nadat die het had ' bezet '

Dit even terzijde :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

Als je in het Amerikaanse leger wil, moet je alleszins, zoals Roel reeds zei, een greencard hebben. Ik heb namelijk contact met een Amerikaanse militair en zou zelf ook naar Amerika willen, daardoor weet ik het :wink:

Maar als ik naar Amerika zou gaan, zal het eerst studeren worden en dan eventueel in het leger. :wink:
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Oke dank Thomas
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Wat je ook niet moet vergeten is dat je het Nederlands staatsburgersschap kwijtraakt wanneer je in vreemde krijgsdienst treedt.
Misschien toch wel iets om even stil bij te staan...
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

LoD schreef:Wat je ook niet moet vergeten is dat je het Nederlands staatsburgersschap kwijtraakt wanneer je in vreemde krijgsdienst treedt.
Misschien toch wel iets om even stil bij te staan...
Niet als het een EU land is volgens mij.


Waarom buitenlandse krijgsdienst? het avontuur?
Plaats reactie