Leroy zijn diorama's

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Leroy zijn diorama's

Bericht door Leroy »

Ik ben dus bezig met allerlei diorama's op te zetten met mijn verzameling. Nu is mijn verzameling niet heel groot dus verwacht niet enorm grote diorama's. Het is meer voor de fun en het laat op een leuke manier mijn verzameling zien. :)

Afbeelding

Binnenkort zal ik meerdere Diorama's maken maar mijn Camera wilde het niet meer doen. :?

Ik hoop dat jullie het leuk/mooi vinden.
Natuurlijk kijk ik uit naar wat leuke reacties. :wink:
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Erg mooi dio! Kun je er wat meer over vertellen? Bijvoorbeeld wat voor documenten er in het lijstje zitten? :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Natuurlijk, alles (op de medailles na dan) zijn afkomstig van mijn Oom die bij het Korps Mariniers zat. (Ondertussen is hij helaas overleden)

Het document rechtsboven is een 'Legitimatie Bewijs" het document linksonder is een "Passagierspas".

Op de rechter medaille staat: Voor trouwe Dienst
Op de middelste medaille staat: Nieuw Guinea Nederland
Op de linker medaille staat: Orde-Vrede (Op het bovenstukje ervan: 1949)

Het is dus niet WO2, maar Nederlands-Indie en Nieuw-Guinea.
Maar dat moet toch niet veel uitmaken? (Mijn andere Diorama's zijn wel WO2 overigens)

De vlag die je overigens ziet is ook van het Korps Mariniers en ook van mijn Oom gekregen, volgens mij is hij ook zeldzaam want ik heb hem nog nooit eerder gezien (Correct me If I'm wrong).
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuk setje zo! Zelf heb ik nog +- 30 NL - Indie emblemen uit 1946-1948 van mijn opa gehad die hij tijdens z'n dienst heeft gejat. Als je ze wilt zien, laat maar horen, dan maak ik even een scan.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Edgar schreef:Leuk setje zo! Zelf heb ik nog +- 30 NL - Indie emblemen uit 1946-1948 van mijn opa gehad die hij tijdens z'n dienst heeft gejat. Als je ze wilt zien, laat maar horen, dan maak ik even een scan.
Dat zou wel leuk zijn ja. Ik ben benieuwd. :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Maar nogmaals, erg leuk spul! Vooral omdat het van je familie is geweest. NL indie spul is trouwens ook nog best gewild. Ooit gedacht om dat specifiek te sparen, of toch beide?( WO II - NL indie). Ik zal ze morgen even inscannen. Er zit er ook eentje tussen van de Geneeskundige dienst, op marktplaats werd daar 135 euro op geboden (identiek exemplaar).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Hmmm, momenteel laat mijn udget het niet echt toe om echt te gaan verzamelen, helaas. Maar zodra dat gebeurd zal ik een zeer uitgebreid verzamel gebied krijgen. Mede dankzij ik toch wel ooit Archeoloog wil worden.

Maar ik ga toch vooral voor WO2, en misschien ook wel Nederlands-Indie wat natuurlijk erg leuk is mede doordat een familielid er gezeten heeft.
Ik heb ook nog een aantal boekjes van die tijd en een zeer groot boek over ALLE operaties (dus vanaf 1665(?)) van het Korps Mariniers.
Die zal ik zo spoedig mogelijk fotograferen.

/edit
Ik heb ook nog een oud jasje van het Korps Mariniers, ik weet enkel niet uit welk jaar. Zal daar ook wel een foto van maken en de markeringen opzoeken en fotograferen
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Zeer mooi diorama!
En inderdaad ook leuk dat het allemaal van je oom is geweest :) !
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Ik heb er nu een effect overheen gegooit en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik persoonlijk vind hem nu veel mooier geworden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ziet er mooi uit, als je goed kijkt zie je je eigen in het glas van het fotolijstje zitten.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Ja klopt, kwam ik ook wat later achter. :oops:

Zo, mijn 2de Diorama. Jammer genoeg niet met dezelfde camera als de andere en dat is eig. wel duidelijk te zien. Erg jammer. :(


Afbeelding

Het boekje wat je ziet is een Duits-Nederlands/Nederlands-Duits woordenboekje uit 1941.
De stenen die je ziet zijn uit Mittelbau-Dora.
Er ligt wat geld en rangen. :)

Ik heb ook helaas niet echt "de" Duitse spullen om het er nog mooier uit te laten zien.
Plaats reactie