Hoe komen spullen aan hun "Marktwaarde"???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Is het verzamelen nog wel interessant als de generatie van de veteranen is uitgestorven???
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Hmm.. jha dan heb je ook nog de mensen zoals me pap.
Hij zou dus NOOIT iets verkopen :P
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Loek D. schreef:Is het verzamelen nog wel interessant als de generatie van de veteranen is uitgestorven???
Wat zouden de paleontologen dan moeten zeggen? 8)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als 50 jaar geleden de oude baschavind plots stopte, dan had je nu veel meer mensen die zoiets verzamelde.
Enno
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2004, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Hoe komen spullen aan hun "Marktwaarde"???

Bericht door Enno »

wel als er een adelaar met hakenkruis op staat word men hebberig en stijgt de prijs, ook zijn er veel na de oorlog voor het staal omgesmolten en hergebruikt, dus zijn ze relatief zeldsaam, engels en amerikaans zijn overal blijven liggen en werden niet gehaat dus niet vernietigt, verder blijft het wat de gek er voor geeft, niet wat de handel vraagt!.
ps een deel van mijn verzamling staat hier:http://www.xs4all.nl/~cappelh1/
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Ik hoop dat ze ergens in rusland, canada, engeland en amerika een GIGANTISCH depot vinden waar elke verzamelaar van de wereld al voor 5 euro een Fj helm kan kope :wink:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Waffenambt schreef:Ik hoop dat ze ergens in rusland, canada, engeland en amerika een GIGANTISCH depot vinden waar elke verzamelaar van de wereld al voor 5 euro een Fj helm kan kope :wink:
En dan? Dan word het niet interessant meer om een dergelijke helm te kopen omdat iedereen hem al heeft en omdat er dan geen waarde meer aan zit als er zoiets zou gebeuren wat jij beschrijft. Ik heb liever een item waar je wat moeite voor moet doen en die maar weinig mensen in hun collectie hebben, op deze manier bouw je een mooie en interessante collectie op!

Op de vraag hoe items aan hun waarde komen, simpel; Vraag & Aanbod (Hoeveel een bepaald item geproduceerd is kan evt. ook een rol spelen)! Niet meer en niet minder! :lol:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Vind het toch wel knap als ze in Rusland, Canada, Engeland en Amerika een depot kunnen vinden met FSJ helmen. Geloof dat die FSJ in geen van die landen zijn geweest.....

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

hahaha :P inderdaad, en dan is de lol er inderdaad ook vanaf ja, zoals ik een hele tijd eerder in een ander topic heb beschreven gaat de lol van het verzamelen (zoeken) af, als alles makkelijk te vinden is..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

779 schreef:Vind het toch wel knap als ze in Rusland, Canada, Engeland en Amerika een depot kunnen vinden met FSJ helmen. Geloof dat die FSJ in geen van die landen zijn geweest.....

779
Geen FSJ in Engeland? Ik weet toch zeker dat vanuit Hoek van Holland gevangen FSJ naar Engeland (en later naar Amerika???) gebracht zijn.


Maar inderdaad, een depot met FSJ helmen lijkt me heel onwaarschijnlijk, zeker als die na 60 jaar nog niet ''ontdekt'' is ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

In Rusland zaten ook Fallschirmjaegers.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Dean- schreef:
779 schreef:Vind het toch wel knap als ze in Rusland, Canada, Engeland en Amerika een depot kunnen vinden met FSJ helmen. Geloof dat die FSJ in geen van die landen zijn geweest.....

779
Geen FSJ in Engeland? Ik weet toch zeker dat vanuit Hoek van Holland gevangen FSJ naar Engeland (en later naar Amerika???) gebracht zijn.


Maar inderdaad, een depot met FSJ helmen lijkt me heel onwaarschijnlijk, zeker als die na 60 jaar nog niet ''ontdekt'' is ;)
:lol: The eagle has landed...

Er zijn wel nog zeker depots met spul waarvan men niet weet wat men er mee moet, maar dat zullen heus geen Fallschirmjägerhelmen zijn :roll:
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tja wie zal het zeggen wat er in dat soort depot's voor spullen liggen :wink:
Misschien nog wel mooier spul als een fj helm, 8) :lol:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik denk als er zo'n depot gevonden zou worden het mischien zelfs geheim zou blijven, aangezien heel de markt dan instort
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ach ja....Ik ben al tevreden als er een depot wordt ondekt in Canada met 50.000 Canadese koppels en shelldressing tassen. 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie