links

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

links

Bericht door THOR »

Wie beweert dat de publieke omroep een linkse signatuur heeft wordt meestal hautain doodgezwegen.
Niet op reageren lena,is de heersende gedachte op en rondom het mediapark.
Het is de klassieke manier om te voorkomen dat dit soort speldenprikjes een etterende zweer veroorzaakt.
De klacht dateert reeds uit het begin van de jaren zeventig,toen ten gevolge van de heftige maatschappelijke ontwikkelingen steeds meer jonge en kritische journalisten de gooise burelen gingen bemannen,en werd ook daarna met de regelmaat van een klok geuit en klonk zelfs luider dan ooit na de moord op pim fortuyn.
Ik kon en kan mij er vaak in vinden en doe daarom soms een duit in het zakje.
Maar men gaar er niet og nauwelijks op in,war de redactie van het zelf ooit behoorlijk linkse,maar inmiddels tot inkeer gekomen weekblad hp/de tijd.
Waar men lange tijd een rubriek bijhield hoe rood de items bij het nos journaal in die periode waren,bekend zal voorkomen.
Ook vanuit het binnenhof,waar men de publieke omroep toch van onze centen financiert,weerklinken nauwelijks protesten.
Verklaring:de publieke omroep en vooral links politiek den haag zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.Zij behoren beide tot de elite die voor een groot deel de dienst uitmaakt in nederland en die kritiek op zijn functioneren,als er wel eens woordt gereageerd,met stuitende arrogantie afdoet als een uiting van populisme of extreemrechts.
Wat horen wij echter nu ineens?
Nee maar,een kritisch geluid binnen de publieke omroep zelf!
En niet van zomaaar iemand,neen van ton f. van dijk.
Zijn functie:netcoordinator.
Zijn constatering:dat hem voor het komend najaar,als het verkiezingsstrijd losbrandt,tot nu toe overwegend linkse verkiezingsprogramma`s met hoofdrolspelers als marcel van dam (vara),
freek de jonge (vpro) en paul rosenmoler (ikon_ zijn aangeboden,en dat er in dit speciale geval derhalve nog geen acceptable poging is gedaan om tot een pluriforme publieke omroep te komen.
Hear hear!
Van dijk vindt niet dat het journaal of de publieke omroep als geheel te links is.
Als hij dat zou zeggen kon hij gelijk wel inpakken.
Het is evenwel opvallend dat een leidinggevende figuur binnen de staatsomroep dit standpunt inneemt.
Hoop doet leven,al moeten we geen wonderen verwachten.
Let maar eens op wie het komend halfjaar op nederland 1,2 en 3 de meeste propaganda mag verkondigen.
Wie beloofde ook alweer,al rammelend met een zak duiten,dat binnen de publieke omroep alles bij het oude blijft als hij premier wordt?
Goed zo,u gaat door na de volgende ronde.





















Oja,vergat te vermelden wie of wat de bron is.
Hierbij doe ik het alsnog:
Komt van de telegraaf,uit de hand van:rob hoogland.
Was het in de haast vergeten.
Laatst gewijzigd door THOR op 23 jul 2006, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Thor, ik vraag me aantal dingen af omtrent jou: hoe oud je bent, wat jouw wereldbeeld is en hoe jij denkt dat "de wereld" hoort te werken.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

'De' omroep is 'links'? Wat bedoel je daar eigenlijk mee Thor? Ik heb meer het idee dat jij als je iets niet aanstaat het maar 'links' noemt en verder dan slogans kom je doorgaans -en ook in dit geval weer- ook niet.

Ik ben weer es benieuwd.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Grappig is dat,plaats je iets waar wat gemeld word over links reageerd men wat warrig.
Net alsof men dan woordblind is,en men roept dan maar wat.
En,wat nog erger is.........men leest het stuk niet ééns!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Motorway schreef:'De' omroep is 'links'? Wat bedoel je daar eigenlijk mee Thor? Ik heb meer het idee dat jij als je iets niet aanstaat het maar 'links' noemt en verder dan slogans kom je doorgaans -en ook in dit geval weer- ook niet.

Ik ben weer es benieuwd.
Hilversum is zo links georienteerd, dat zendercoordinator Ton van Dijk een verzoek naar de verschillende omroepen heeft gestuurd om vooral ook met rechts-conservatieve programma`s te komen rond de komende Tweede-Kamerverkiezingen"
......
De publieke omroepen konden afgelopende dagen ideeen indienen voor speciale uitzendingen rond de verkiezingen. Dat hebben ze grif gedaan......
Maar volgens van DIjk heeft de `traditioneel linkse orientatie` in de voorstellen de overhand"..
Bron AD 07-070-2006. P7.

En ik heb het van: http://forum.fok.nl/topic/881140
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: links

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:Wie beweert dat de publieke omroep een linkse signatuur heeft wordt meestal hautain doodgezwegen.
Niet op reageren lena,is de heersende gedachte op en rondom het mediapark.
Het is de klassieke manier om te voorkomen dat dit soort speldenprikjes een etterende zweer veroorzaakt.
De klacht dateert reeds uit het begin van de jaren zeventig,toen ten gevolge van de heftige maatschappelijke ontwikkelingen steeds meer jonge en kritische journalisten de gooise burelen gingen bemannen,en werd ook daarna met de regelmaat van een klok geuit en klonk zelfs luider dan ooit na de moord op pim fortuyn.
Ik kon en kan mij er vaak in vinden en doe daarom soms een duit in het zakje.
Maar men gaar er niet og nauwelijks op in,war de redactie van het zelf ooit behoorlijk linkse,maar inmiddels tot inkeer gekomen weekblad hp/de tijd.
Waar men lange tijd een rubriek bijhield hoe rood de items bij het nos journaal in die periode waren,bekend zal voorkomen.
Ook vanuit het binnenhof,waar men de publieke omroep toch van onze centen financiert,weerklinken nauwelijks protesten.
Verklaring:de publieke omroep en vooral links politiek den haag zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.Zij behoren beide tot de elite die voor een groot deel de dienst uitmaakt in nederland en die kritiek op zijn functioneren,als er wel eens woordt gereageerd,met stuitende arrogantie afdoet als een uiting van populisme of extreemrechts.
Wat horen wij echter nu ineens?
Nee maar,een kritisch geluid binnen de publieke omroep zelf!
En niet van zomaaar iemand,neen van ton f. van dijk.
Zijn functie:netcoordinator.
Zijn constatering:dat hem voor het komend najaar,als het verkiezingsstrijd losbrandt,tot nu toe overwegend linkse verkiezingsprogramma`s met hoofdrolspelers als marcel van dam (vara),
freek de jonge (vpro) en paul rosenmoler (ikon_ zijn aangeboden,en dat er in dit speciale geval derhalve nog geen acceptable poging is gedaan om tot een pluriforme publieke omroep te komen.
Hear hear!
Van dijk vindt niet dat het journaal of de publieke omroep als geheel te links is.
Als hij dat zou zeggen kon hij gelijk wel inpakken.
Het is evenwel opvallend dat een leidinggevende figuur binnen de staatsomroep dit standpunt inneemt.
Hoop doet leven,al moeten we geen wonderen verwachten.
Let maar eens op wie het komend halfjaar op nederland 1,2 en 3 de meeste propaganda mag verkondigen.
Wie beloofde ook alweer,al rammelend met een zak duiten,dat binnen de publieke omroep alles bij het oude blijft als hij premier wordt?
Goed zo,u gaat door na de volgende ronde.
Als je zulke lappen tekst produceert, Thor, moet je ervoor zorgen dat het leesbaar blijft, anders zal het gwoon niet gelezen worden. Dit ongeacht de inhoud.

Verder zijn je stellingen nogal tendentieus:
Wie beweert dat de publieke omroep een linkse signatuur heeft wordt meestal hautain doodgezwegen.

Dat is op dit forum in elk geval niet zo. Er wordt over gediscussierd. Wat hierin wel opvalt is dat het vaak emotionele discussies worden. Ook ontbreken vaak argumenten.
de redactie van het zelf ooit behoorlijk linkse,maar inmiddels tot inkeer gekomen weekblad hp/de tijd.
Ik neem aan dat je hierover op eigen titel spreekt? Ik kan me hierover geen aankondigingen van HP/De tijd herinneren. Als je artikelen hebt die dit zouden kunnen ondersteunen ben ik geinteresseerd.
De term "tot inkeer komen" vind ik dus echt een onzin-term. Alsof men op het verkeerde pad was beland en vroeging kreeg over het voorliegen van het volk....
Van dijk vindt niet dat het journaal of de publieke omroep als geheel te links is.
Als hij dat zou zeggen kon hij gelijk wel inpakken.
Wat een onzin! Je schetst hier mafia-praktijken!
Let maar eens op wie het komend halfjaar op nederland 1,2 en 3 de meeste propaganda mag verkondigen.
Zoals al eerder gemeld door anderen is de Nederlandse publieke omroep niet één geheel maar bestaat uit diverse "Zuilen". De AVRO, de TROS en ook de EO zou je hierbij aan de rechterzijde van het politieke spectrum kunnen plaatsen en VARA, VPRO en IKON aan de linkerzijde. De overige omroepen hebben zich niet politiek geprofileerd.

Als omroepen geen platform willen zijn voor rechts/conservatief getinte programma's dan is dat hun keuze. Overigens denk ik dat de VARA een redelijk evenwichtig beeld laat zien, waarbij linkse en rechtse politici aan het woord komen.
Wie beloofde ook alweer,al rammelend met een zak duiten,dat binnen de publieke omroep alles bij het oude blijft als hij premier wordt?
Vond ik ook een discutabele stelling van Bos. Ik zie echter geen reden om hiermee de publieke omroep in een verdacht licht te stellen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ach, wanneer iets niet rechts genoeg is, is het niet meteen links. Het is maar net wat je zelf wilt horen/zien.

Misschien dat men anders Rita Verdonk een eigen televisieprogramma moet geven? Iets met tien allochtonen in een huis waarvan ze er wekelijks eentje kan wegstemmen. Zou dat "rechts" genoeg zijn?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Het originele artikel is dit:

http://misc.omroep.nl/wordpress/?p=281#more-281
Zojuist heeft informateur Ruud Lubbers zijn eindverslag aangeboden aan de Koningin. Er moet een rompkabinet komen van CDA en VVD. Op zich geen verrassing. En: er komen verkiezingen op 22 november van dit jaar. Omdat de publieke omroep een bijdrage wil leveren aan het democratisch proces, vormt dit gegeven een belangrijk uitgangspunt voor onze najaarsprogrammering. We moeten onze plannen dus wijzigen en de programmaschema’s aanpassen aan de nieuwe realiteit.

Vanmorgen hebben we alle voorstellen van de omroepen voor speciale verkiezingsprogramma’s bekeken. Er is veel aanbod. Van Paul Rosenmoller tot Prem. Van Paul Witteman tot Freek de Jonge.

Over een aantal ideeën is natuurlijk geen enkele discussie. Een lijstrekkersdebat op de avond voor de verkiezingen bijvoorbeeld komt op Nederland 1. De uitslagenavond op de dag zelf ook.

Om te zorgen dat de samenwerking tussen NOVA en het nieuwe late night programma van Jeroen Pauw en Paul Witteman goed verloopt, stuur ik de VARA en NPS een mailtje met het verzoek een goed inhoudelijk voorstel te doen voor beide programma’s (‘Nederland Kiest’ op 1 met NOVA en Jeroen en Paul?). Ik ben benieuwd waar ze mee komen.

Wanneer je de plannen van de omroepen overziet, blijkt het vierjaarlijks hoogtepunt van de democratie voor velen een prioriteit. Wat verder opvalt is dat programma’s met een traditioneel ‘linkse’ oriëntatie de overhand hebben. En dat is jammer.

Want de publieke omroep moet en wil pluriform zijn. En hoewel ‘links-rechts’ schema’s wellicht achterhaald zijn, horen daar ook zeker programma’s bij uit ‘rechts-conservatieve’ hoek. Zodat er ook echt iets te kiezen valt. En de publieke omroep letterlijk alle invalshoeken laat zien en politici van diverse pluimage aan het woord laat.

Om die reden heb ik de omroepen gevraagd met aanvullende voostellen te komen. Zodat iedereen zich in het eindresultaat kan herkennen. En de ‘beste man of vrouw’ (en daarmee de kiezer) uiteindelijk zal winnen.
Waar klaagt de man dus over? Dat 'rechts' te weinig programma's maakt!
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Dean schreef:Maar volgens van DIjk heeft de `traditioneel linkse orientatie` in de voorstellen de overhand"..

Motorway schreef:Maar volgens van DIjk heeft de `traditioneel linkse orientatie` in de voorstellen de overhand"..


Zou zeggen: wie volgt!!



:wink:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

KevinP schreef:Ach, wanneer iets niet rechts genoeg is, is het niet meteen links. Het is maar net wat je zelf wilt horen/zien.

Misschien dat men anders Rita Verdonk een eigen televisieprogramma moet geven? Iets met tien allochtonen in een huis waarvan ze er wekelijks eentje kan wegstemmen. Zou dat "rechts" genoeg zijn?
Bovenstaande is gewoon grote onzin kev!!
Gaat heen en verbeter u.
Kan dat bericht niet verwijdert worden.
Bij voorbaat dank.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Je hebt gelijk. Een dergelijk programma is misschien meer iets voor Talpa dan voor de publieke omroep. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vermoed wel dat het goeie kijkcijfers zou halen. Men wil immers graag emoties, menselijke fouten en gelieg zien.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dit wordt geheid een succes Arjen. De winnaar van dit programma - degene die niet weggestemd wordt door "Big Rita" wint overigens een verblijfsvergunning.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Een tijdelijke verblijfsvergunning neem ik dan aan?
Bovenstaande is gewoon grote onzin kev!!
Gaat heen en verbeter u.
Kan dat bericht niet verwijdert worden.
Bij voorbaat dank.
Dat kan wel, maar dat gebeurt niet. De reactie is namelijk geheel ontopic, en van toepassing. Alleen niet helemaal jouw mening neem ik aan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Martijn schreef:Een tijdelijke verblijfsvergunning neem ik dan aan?
Als Hirshi Ali het kan, lukt het John de Mol ook vast wel om een definitieve verblijfsvergunning voor zijn winnaar los te krijgen. :wink:
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie