Tour de France - 2006

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hij komt bij mij eerder over als een arrogante kwal. Waarom kan hij de ene dag niet mee en de volgende kan niemand hem bij houden? Leg me dat maar eens uit! :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

door het biertje van de vorige avond :P
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Darryl schreef:Hij komt bij mij eerder over als een arrogante kwal. Waarom kan hij de ene dag niet mee en de volgende kan niemand hem bij houden? Leg me dat maar eens uit! :wink:
zoiets had ik nog nooit gezien, zwalpend over de weg, nog iets trager bij momenten en hij viel van zijnen velo, daags nadien bolde hij door de finish met een flair alsof hij nog maar 10 km die dag gereden had......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Wielrennen intereseert me niet veel, maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn in de topsport (ook buiten wielrennen) die doping gebruiken. Het is niet moeilijk aan te komen zoals gisteravond bij NL1 of 2 werd beweerd. Tevens zijn er genoeg middelen om de doping uit het lichaam te krijgen. (nog niet zo gek lang geleden een werkstuk over gemaakt)
Je zou bijna zeggen dat het erbij hoort en het is nooit 100% te controleren.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Idd. Wel is het jammer dat er bij wielrennen zo heel erg dramatisch over gedaan wordt... Voetballers worden bijvoorbeeld veel minder gecontroleerd. Dat snap ik eigenlijk niet, het zal wel komen omdat bij wielrennen echt haast alleen uithoudingsvermogen is en bij voetbal nog iets meer dan alleen rennen....maar het is toch echt jammer dat de doping het wielrennen kapot maakt, ik blijf trouwens ook nog steeds heel benieuwd hoe het met Ullrich Basso Vinokoerov enzo afloopt.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

zoiets had ik nog nooit gezien, zwalpend over de weg, nog iets trager bij momenten en hij viel van zijnen velo, daags nadien bolde hij door de finish met een flair alsof hij nog maar 10 km die dag gereden had......
En toch blijkt er geen doping te bestaan die dit effect heeft. Het heeft alleen op wat langere termijn effect en niet meteen de volgende dag. Dus vreemd dat hij toen die inzinking kreeg. Zal misschien toch een hongerklap zijn geweest.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Ja ik Wielren zelf ook maar ja volgens mij werkt het niet hoor al na 1 dag

niet dat ik het zlef gebruik hoor 8)
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik mountainbike veel. :P

Ik blijf het maar vreemd vinden.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Het schijnt met de zwaar religieuse opvoeding van Landis te maken te hebben.
Daar staat in Het Geschrift: ''In tijden van nood, mag en moet ieder dopen.'' :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

IJsbrand schreef:Het schijnt met de zwaar religieuse opvoeding van Landis te maken te hebben.
Daar staat in Het Geschrift: ''In tijden van nood, mag en moet ieder dopen.'' :lol: :lol:
Haha, dan zijn we er al uit! :lol:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Martijn schreef:
zoiets had ik nog nooit gezien, zwalpend over de weg, nog iets trager bij momenten en hij viel van zijnen velo, daags nadien bolde hij door de finish met een flair alsof hij nog maar 10 km die dag gereden had......
En toch blijkt er geen doping te bestaan die dit effect heeft. Het heeft alleen op wat langere termijn effect en niet meteen de volgende dag. Dus vreemd dat hij toen die inzinking kreeg. Zal misschien toch een hongerklap zijn geweest.
Testosteron zou naar verluid WEL een direct gevolg hebben op recuperatie en het is zelfs na enkele uren bijna niet meer terug te vinden.
In de media hoorde ik nochtans ook eerst dat testosteron geen direct effect heeft, toch wel dus blijkbaar, ook krijg je een soort dwars-door-de-muur boost (naar verluid :wink: )
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

De toegestane hoeveelheid bij wielrenners is 1:4 maar Landis had 1:11.

http://www.elsevier.nl/nieuws/sport_en_ ... 3&rss=true
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Martijn schreef:En toch blijkt er geen doping te bestaan die dit effect heeft. Het heeft alleen op wat langere termijn effect en niet meteen de volgende dag. Dus vreemd dat hij toen die inzinking kreeg. Zal misschien toch een hongerklap zijn geweest.
Van de website van het NeCeDo;
eigenkracht.nl schreef:Orale testosteronvarianten
Omdat orale toediening van het natuurlijke testosteron nagenoeg geen effect sorteert doordat het maagdarmkanaal en de lever het volledig neutraliseren voordat het z'n werk kan doen, is men aan het testosteron molecuul gaan sleutelen om dit tegen te gaan. De eerste bewerking die zo is ontstaan is het vermaarde methyltestosteron. Door alkylering van de C-17 positie kan methyltestosteron de ontberingen van het maagdarmkanaal weerstaan, en wordt het na passage van de lever afgegeven aan het bloed. Inname resulteert al na 90 tot 120 minuten tot een fikse verhoging van de testosteronspiegel in je bloed. Ruim 2 uur later ben je de helft al weer kwijt, het is dus een kortwerkend middel. Op de keeper beschouwd behoort methyltestosteron tot de groep van de C-17 alfa gealkyleerde middelen. Het heeft ook het karakter van die groep, het is namelijk zo levertoxisch als het maar kan. Methyltesto is één van de weinige anabolen waarbij een verband is gelegd tussen het langdurig gebruik ervan en levertumor. In de reguliere geneeskunde is dit middel, evenals bijvoorbeeld Dianabol, volledig uit de gratie en 'not-done'. In het circuit heeft het, het respectabele image van junkensteroid verkregen.

Testosteron-undecanoaat
Mid jaren tachtig kwam er een tweede orale testosteron-variant op de markt, het testosteron-undecanoaat wat onder de merknamen Undestor ® en Andriol ® verkrijgbaar is. Het meest opmerkelijk verschil met zijn andere orale soortgenoot is dat undecanoaat de lever juist in het geheel niet belast. Via de lymfevaten vindt het undecanoaat zijn weg nog voor het bij de lever aankomt. De lever wordt dus geheel buiten spel gezet. Dit heeft het te danken aan zijn specifieke chemische structuur die er tevens de oorzaak van is dat het niet aromatiseert. In de reguliere geneeskunde wordt het vandaag de dag nog steeds toegepast, zij het echter in steeds mindere mate. De reden hiervoor zijn de sterke schommelingen van de testosteronspiegel in je bloed bij gebruik van bijvoorbeeld Andriol ® omdat het zo verrekte kort werkt. Om een constante verhoging van je testosteronspiegel te verkrijgen dien je het undecanoaat verspreid over de dag in te nemen. Dan nog treden er duidelijke schommelingen op. Er is immers ook een tijd van slapen. Om deze reden en omdat je het gekoeld moet bewaren, is de populariteit van het undecanoaat ook in het bodybuildingcircuit zeer gering.

Injecteerbare testosteron-esters
Een andere chemische bewerking om het natuurlijke testosteron een langere werking mee te geven is het zogeheten veresteren. Hieruit zijn de testosteron-esters ontstaan. Deze esters vertonen een zeer grote gelijkenis met het natuurlijke testosteron en vinden in het bodybuildingcircuit gretig aftrek. Met uitzondering van het undecanoaat dat we zojuist bespraken, worden alle esters geïnjecteerd waardoor de lever in grote mate ontlast wordt. Let wel in grote mate. Qua effect verschillen de esters niet veel van elkaar. Het enige onderscheid wat is aan te brengen is de werkingsduur. Dit onderscheidt de lang werkende enanthaat, cypionaat en heptylaat van het korter werkende propionaat.

Langwerkende testo-esters
De langwerkende esters worden in de reguliere geneeskunde gebruikt tegen hypogonadisme en uitgeprobeerd als mannelijk anti-conceptiemiddel. Ze blijven zo'n twee tot drie weken in het lichaam actief met een duidelijke piek kort na toediening. Qua werking is er geen onderscheid aan te brengen tussen het enanthaat en cypoinaat. Het enige verschil tussen de beide langwerkende esters is hun geografische verkrijgbaarheid. Daar waar enanthaat, zoals Delatestryl®, voor het overgrote deel in Europa wordt geproduceerd en gedistribueerd, is dat het cypionaat voor de Amerikaanse landen. Alleen het cypionaat Testex Leo ® is zo nu en dan in Europa te verkrijgen. Enanthaat en cypionaat zijn ook bij vervalsers zeer populair. Kijk dus niet raar op als je thuis fake's hebt liggen.

Onder de naam Testosteron Heptylaat Theramex ® is er nog een derde lang werkende testosteron ester verkrijgbaar, het testosteron heptylaat. Het heeft een werkingsduur van om en nabij de 20 dagen en schijnt ietwat 'sterker' te zijn dan het enanthaat en cypionaat. Tegelijkertijd kun je er daarom donder op zeggen dat ook de specifieke testosteron-bijwerkingen die zo meteen de revue passeren er steviger in zullen hakken.

Kortwerkend testo-esters
Testosteron propionaat onderscheidt zich van de hierboven genoemde esters door een veel kortere werkingsduur. Het blijft in het lichaam zo'n twee tot drie dagen actief. Dientengevolge sta je bij gebruik ervan meerder keren per week op het toilet met een spuit in je hand. Tel hierbij op de mildere werking van het propionaat in vergelijking met de andere esters en de geringe populariteit ervan in het bodybuildingcircuit is verklaard. Iets wat zeker niet gesteld kan worden over de mengvormen.

Mengvormen
Onder mengvormen zoals Sustanon ® en Testoviron Depot ® verstaan we middelen die meerdere van de hierboven testosteron esters bevatten. Zo bevat Testoviron Depot ® de esters propionaat en enanthaat. Deze mengvormen zouden garant moeten staan voor een snelle en langdurige werking door de combinatie van het snellere propionaat met enanthaat of een ander lang werkend testosteron ester. De praktijk wijst echter uit dat het zorgt voor een zeer hoge testosteron-piek in je bloed kort na toediening omdat de pieken van het snelle propionaat en de langwerkende ester elkaar grotendeels overlappen en enorm versterken, gevolgd door een gestage daling van je testosteron spiegel die in zijn geheel is toe te schrijven aan de lang werkende ester. We bedoelen te zeggen dat het resulteert in grote ongewenste schommelingen in je testosteronspiegel.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie