[FAST-meeting] overloon AS Zondag

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Jammer dat je niet mee kunt komen! Er worden zeker foto's gemaakt. Er is wel regen voorspelt, maar ik weet zeker dat het een leuke dag wordt! 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Veel plezier daar! :)
Infanterie: Königin aller Waffen!
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Het was leuk!! :wink: Foto`s volgen nog..
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Het was zeker leuk! Weer een paar nieuwe gezichten gezien. Zeker een geslaagde dag ondanks de regen. De nieuwe hal is erg mooi geworden! Ook worden de voeruigen die buiten staan binnen opnieuwe gerestaureerd...Ik zal morgen wat foto's posten, dat is me nu te veel werk. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Ik was om half 2 in Overloon.Eerst heb ik wat rond gelopen met de Familie,daarna kwam ik sobel en de rest tegen toen ben ik daar nog even mee gelopen.

Hier de foto`s:

Deze kwam ik het eerst tegen vond het wel de moeite waard om er een fotootje van te maken..
Afbeelding

In deze kast lagen verschillende soorten sigaretten:
Afbeelding

Deze vond ik ook wel mooi:
Afbeelding

Afbeelding

Nog 2 brengunners:
Afbeelding

Willys Jeep:
Afbeelding

Flametrowher:
Afbeelding

Amerikaanse smit ??:
Afbeelding

Sherman:
Afbeelding

Mortarrr!!:
Afbeelding

.30:
Afbeelding

m60 mortar:
Afbeelding

Afbeelding

MG:
Afbeelding

Meer foto`s volgen!!
Laatst gewijzigd door malarkey op 30 jul 2006, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Zeker een geslaagde meet. Klein groepje, maar ik vond het wel een fijn sfeertje.

Het museum viel wat mij betreft wel wat tegen. Heel veel om te zien, maar het verhaal er omheen en een beetje lijn ontbraken wel. En bijna geen info over de slag bij Overloon.

De foto's en de groepsfoto volgt nog, zodra Proos zometeen thuis is. :)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Wat een leuke foto's!
Zo *^&*&^*%^dat m'n chauffeur annex sponsor moest werken :roll:

Volgende keer ga ik zeker mee!
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het was inderdaad een erg geslaagde dag, maar zoals Martijn al zei was er bar weinig over de slag bij overloon, ook de voertuigen en kannonen buiten zagen er helaas niet meer zo best uit. leuk om de gezichten bij de Nicknames te zien.

we liepen trouwens terug uit het ''kampmuseum'' zag ik opeens een jongen met zwart haar en een pet, ik denk hmm mischien is dat johnny, en ja hoor na even goed kijken hadden we johnny ook gevonden :)

verder kwamen we in het restaurantje (met carnavalsmuziek) in aanmerking met een vlieg die zichzelf graag pijnigde in een vliegvernietegingsmachine, daar werd de vlieg onder stroom gezet met als gevolg dat het net leek of we werden beschoten.

het marshall museum had een erg grote omvang, Proos heeft nog geteld en kwam tot de conclusie dat er wél meer dan 300 voertuigen waren :P.
het museum was soms eigenlijk iets te groot, vooral buiten miste het aan informatie en binnen was het (bij het overloongedeelte) ook niet al te best..

ook was er aardig wat repo te vinden, en naoorlogse NL helmen.

des al niet temin een zeer geslaagde dag :).


Sobel

(foto's volgen nog, ik moet even een selectie maken tussen de 180 gemaakte foto's :P)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Sobel, ze waren van plan ook WO1 onder te gaan brengen in Overloon, heb je daar misschien iets van gezien?
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

niet echt nee, geen wo1 soldaten of iets dergelijks, mischien is me wel ergens een belgische bajo ontglipt
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jawel, ik heb nog een kanon uit WOI gezien, Tjechisch volgens mij. Met houten wielspaken.

Ik vond het zeker wel een geslaagde dag. We waren op tijd klaar met het bezichtigen van de dingen die buiten stonden, want het begon op een gegeven moment te regenen. Binnen was het zoals Martijn al zegt, ik moet nu straks thuis nog even opzoeken wat nu die slag precies behelst heeft.

Overigens stond er binnen ook nog een Leopard I, een Shilka en nog een of ander Nederlands luchtafweersgeschut. Wat mij betreft is dat best leuk, maar het hoort gewoon niet het museum thuis.

Ik ga nu eerst even de foto's van Martijn verwerken, eens kijken of ze zijn gelukt. Even de donkere kamer in, ben zo weer terug.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Afbeelding

En hier staat de rest:
http://gallery.wo2.nl/categories.php?cat_id=221

Met dank aan Martijn/Maartje voor resp. het maken van de foto's en het fototoetsel, en aan Sobel voor het in de gallery zetten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Wie is nu wie op de foto ??? :lol:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik weet alleen niet wie de linkse is en die dame :lol:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

van LNR Dvaupell, Martijn, maartje, vriend van darryl(op de loop ligt darryl, in een erg benouwde positie) daaronder staat de opa van darryl, daarnaast staat Sobel, en we eindigen met Proos :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie