Spullen in museum plaatsen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Spullen in museum plaatsen

Bericht door pionier »

Vraag: Zouden jullie je collectie (gratis) in een museum plaatsen, als je er in de buurt woont? Waarom wel/niet?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Het is ook aan mij gevraagd of ik op school en in een museum hier in de buurt m'n spullen wilde neerzetten voor een bepaalde tijd. Eerst dacht ik: nou, dat lijkt me wel wat, maar toen ik ging nadenken over diefstal, risico's, verzekering e.d. was bij mij de lol er alweer van af :|. Ik zou het dus niet doen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik ook niet.. "ik zit graag aan mijn spulletjes" :P en als het in een museum staat kun je er niet veel mee.. ja foto's bekijken.. als je het in het echt weer eens wilt zien zul je heletijd naar dat museum moeten.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ik zou wel een deel beschikbaar willen stellen voor een expositie ofzo, maar dan moet het wel achter glas etc. staan. :)
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Polte schreef:Ik ook niet.. "ik zit graag aan mijn spulletjes" :P en als het in een museum staat kun je er niet veel mee.. ja foto's bekijken.. als je het in het echt weer eens wilt zien zul je heletijd naar dat museum moeten.
Ja, dat is ook een reden inderdaad die ik vergeten was te vermelden. Voordat ik ga slapen of naar school ga ofzo bekijk ik altijd m'n verzameling even :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Heb het spul ook het liefst zo dicht mogelijk bij me staan.
En al die shit die er bij komt kijken, zoals al genoemd is, is voor mij een belangrijke reden waarom ik het NIET zou doen.

Natuurlijk wel attent om zoiets te doen, maar ik zelf zou het niet doen.
Heb er veel geld in gestoken, en dit ga ik niet zomaar 'afgeven'.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik zou het niet doen (niet dat ik zoveel hem) maar het is net als een hondje, die leen je ook niet zomaar even uit :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Ik zou het inderdaad ook niet doen.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik heb het wel gedaan! Er heeft een tijdje een Brit van me gestaan in het ''museum van Killingspree'''. Het was erg leuk om de reacties van mensen te horen over je eigen verzamelstuk.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ja minimale voorwaarde is dat het achter glas komt te staan wat nu niet het geval is in dat museum. Ook een goede verzekering moet er zijn.
Dat ik het niet thuis zou hebben is voor mij geen probleem. je kan ook de dingen die je op aan het bouwen bent thuis houden totdat ze af zijn namelijk.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Mijn pop stond in een grote vitrine die op slot kon. Kunnen ze dat niet regelen bij het museum?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Wacht zowiezo eerst dat ik rijbewijs heb maar ik denk dat zoiets wel te regelen valt.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

In ieder geval moet je altijd op papier zetten wat je uitleend. Verder zou ik ook afspraken maken over het achter glas opbergen en ook dat de mensen er vanaf blijven. Zeker als het gaat om plakboeken, foto's en documentatie. Ik heb het al te vaak gezien dat de begeleider van een expositie delen laten zien aan oudere bezoeker waarna het van hand tot hand is gegaan met als gevolg dat een persoonlijk plakboek wat in nieuwstaat naar een expositie is gegaan geruineerd is terug gekomen.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Het lijkt me best wel leuk als er in een bekend museum een hoekje of een pop van je eigen verzameling staat, en dan met het bijschrift: uit de collectie van...
Maar zoals velen ook al gezegd hebben zit ik graag aan mn spullen en bekijk ik het elke dach meer dan een keer, dus ik weet niet wat ik zou doen, ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden: waar ligt het museum, kun je goed opschieten met de directeur(of het personeel of zo), en nog veel meer van dat soort dingen.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

In het museum waar Killingspree zijn spul heeft staan staat ook een groot gedeelte van mijn spullen, ik vind dat je anderen ook de kans moet gunnen je collectie te zien. En daarbij het zit daar verzekerd dus...

Rémy
----
Plaats reactie